NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Libiszewski: Zapełnić wagony z Polski do Chin

| Jakub Madrjas 21.06.2016 121

Libiszewski: Zapełnić wagony z Polski do Chin
Fot. Rynek Kolejowy
Prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski był wczoraj jednym z gości witających pociąg pod marką China Railway Express wraz z prezydentami Polski i Chin. Zdradził kilka szczegółów przedsięwzięcia, którego celem jest większe zapełnienie wagonów z Polski i skrócenie czasu przejazdu.
Wczoraj informowaliśmy o powitaniu na terenie terminalu przeładunkowego Grupy PKP Cargo w Warszawie chińskiego pociągu kontenerowego, który przyjechał do Europy po raz pierwszy pod zjednoczoną marką China Railway Express. Witali go m.in. przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinping, prezydent Polski Andrzej Duda oraz Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk. Zdjęcia z przyjazdu pociągu można znaleźć tutaj.

Nowe wagony

Oficjalna ceremonia nie do końca wyjaśniła szczegóły zmiany – w końcu pociągi z Chin jeżdżą do Polski już od lat. Na czym polega marka China Railway Express? Po pierwsze, skład był złożony z 22 nowoczesnych 80-stopowych sześcioosiowych platform kontenerowych typu Sggrs. Na każdy z takich wagonów można załadować dwa kontenery 40-stopowe, najczęściej wykorzystywane w transporcie towarów koleją z Chin.

Pociągi z Chin w normalnej operacji dojeżdżają do terminalu PKP Cargo w Małaszewiczach, gdzie następuje przeładunek na wagony normalnotorowe. Obecnie Grupa PKP Cargo obsługuje (łącznie z przeładunkiem czy załatwianiem formalności) około 20 takich połączeń tygodniowo. Jak poinformował wczoraj dziennikarzy prezes przewoźnika Maciej Libiszewski, w zależności od potrzeb możliwe jest dalsze zwiększenie liczby połączeń z Chinami.

Zapełnić pociągi do Chin

Co umknęło wczoraj uwadze wielu osób, równocześnie z przyjazdem pociągu z Chin z torów warszawskiego terminalu PKP Cargo wyruszył pociąg w odwrotnym kierunku, prowadzony przez lokomotywę EU45 Siemensa (można go zobaczyć na naszych zdjęciach). I o ile pociągi z Chin do Polski zawsze oczywiście jeździły zapełnione – wśród przewożonych wczoraj artykułów były między innymi elektronika i części samochodowe – to wyzwaniem jest zapełnienie ich także w drodze powrotnej. To kolejny cel, na który wskazuje prezes Libiszewski. – Żeby operacja przewozowa była opłacalna, powinna być podwójna – mówi prezes.

Jedna z kilkudziesięciu umów, które mają zostać podpisane przez chiński rząd podczas wizyty w Polsce, dotyczy eksportu jabłek. Ma to być jeden z towarów, który zapełni wagony China Railway Express w drodze do Chin. Jak tłumaczy szef PKP Cargo, zapełnienie pociągów na daleki Wschód zależy w dużej mierze od tego, jakie umowy eksportowe uda się jeszcze podpisać.

Skrócić czas przejazdu

Głównym celem nowej marki połączeń jest dalsze skracanie czasu przejazdu pociągu między Polską a Chinami. – Nie chodzi o to, żeby przekraczać granicę dźwięku – to wciąż jest mimo wszystko transport towarów. Czas na poziomie 14 dni jest jak najbardziej możliwy, czy uda się go jeszcze bardziej skrócić – zobaczymy – mówi Maciej Libiszewski.

Jak wyjaśnia, dotychczasowy czas przejazdu pociągów wahał się w granicach 16-20 dni – co jest dość zaskakujące, bo o nieprzekraczaniu czasu dwóch tygodni, a nawet o 11 dniach, mówiły już ubiegłoroczne zapowiedzi przewoźnika, 14 dni to też oficjalny czas przejazdu połączeń innych operatorów – czy to z luksusowymi autami, czy do terminalu PCC w Łodzi. Warto jednak pamiętać, że czas przejazdu zależy od wielu czynników, w tym choćby od tego, z którego terminalu tego ogromnego państwa wyrusza pociąg.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (331)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (331)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5