NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo wozi koks do Niemiec

| Jakub Madrjas 02.06.2016 19

PKP Cargo wozi koks do Niemiec
Fot. PKP Cargo
Od początku maja PKP Cargo przewozi koks dla Grupy JSW z południa Polski do odbiorcy w Nadrenii Północnej-Westfalii. W skali miesiąca do zachodniego landu Niemiec trafia kilkanaście tysięcy ton tego surowca energetycznego.
Największy polski przewoźnik realizuje dostawy samodzielnie na całym odcinku, w tzw. systemie wahadłowym – przesyłka dojeżdża do stacji docelowej, po czym próżne wagony wracają w zwartym składzie do kraju. PKP Cargo zapewniło cztery wahadła na realizację tego kontraktu. – Realizując samodzielnie przewozy z Polski na zachód Europy wykorzystujemy nasz duży potencjał. PKP Cargo jest doświadczonym przewoźnikiem i partnerem dla największych grup przemysłowych w Europie – mówi Grzegorz Fingas, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych. – Chcemy stale zwiększać naszą obecność i aktywność poza granicami Polski, zgodnie z założeniami strategii na lata 2016-2020 – dodaje Grzegorz Fingas.

Specjalistyczne wagony dla konkretnej umowy

PKP Cargo realizuje przewozy koksu dla Grupy JSW w specjalistycznych wagonach towarowych przystosowanych do obsługi tej konkretnej umowy. Organizacja przewozów w systemie wahadłowym pozwala na sprawną i efektywną realizację dostaw, racjonalizując ponoszone koszty operacyjne. Obsługa nowego kontraktu wymaga od PKP Cargo uruchamiania od trzech do czterech pociągów tygodniowo.

Ważne dla przewoźnika było objęcie tych połączeń monitoringiem – realizacja przewozu jest śledzona od chwili odjazdu pociągu aż do momentu przyjazdu do stacji docelowej. Przewozy charakteryzują się dużymi wymaganiami – informuje PKP Cargo. Dotyczy to przede wszystkim terminowości dostaw oraz zapewnienia taboru o najwyższych parametrach jakościowo-eksploatacyjnych.

Wożą do kilkunastu krajów

PKP Cargo przewozi eksportowany węgiel i koks do polskich portów morskich oraz kilkunastu krajów europejskich, w tym najwięcej do odbiorców w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji oraz na Ukrainie. Do obsługi tych transportów PKP Cargo wykorzystuje najczęściej standardowe wagony towarowe, tzw. węglarki. Niektóre przewozy eksportowe realizowane są w kontenerach. W 2015 roku przewozy koksu w systemie intermodalnym stanowiły ponad 5 proc. całości przewozów tego surowca realizowanych przez PKP Cargo.

Część przewozów eksportowanych paliw stałych PKP Cargo realizuje we współpracy z innymi przewoźnikami, w tym z AWT – czeskim operatorem wchodzącym w skład Grupy PKP Cargo. Grupa JSW jest wiodącym eksporterem węgla kamiennego i koksu w Europie. Większość przewozów realizuje Grupa PKP Cargo.

Zmiany na rynku przewozów węgla

Trwają przeobrażenia na rynku przewozów paliw kopalnych. Zarząd PKP Cargo zapowiedział koniec wojny cenowej w przewozach węgla. Z drugiej strony upadłość OKD może spowodować że należący do operatora AWT będzie pozyskiwać coraz więcej zleceń spoza branży górniczej. O perspektywach kolejowych transportów węgla można przeczytać w najnowszym numerze naszego miesięcznika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5