Partnerzy serwisu:
Biznes

Libiszewski: Chińczycy rozmawiają z Rosją w sprawie embarga

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
31-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Libiszewski: Chińczycy rozmawiają z Rosją w sprawie embarga
Fot. PKP Cargo
Nowy Jedwabny Szlak jest inicjatywą dążącą do wzrostu udziału kolei w przewozach towarów pomiędzy Chinami i Europą. Problemem okazuje się jednak zapełnienie pociągów powrotnych. Chińczykom zależałoby przede wszystkim na artykułach spożywczych, które nie mogą być jednak wwożone na terytorium Rosji. O rozwoju gospodarczego połączenia łączącego Europę z Chinami rozmawiamy z Maciejem Libiszewskim, prezesem PKP Cargo.

Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: Jak wygląda sytuacja z rozwojem przewozów ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku w związku z rosyjskim embargiem? Trudno jest zapełnić pociągi wracające do Chin?

Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo: Przewozy na Nowym Jedwabnym Szlaku rosną stopniowo cały czas. To prawda, trudno jest zapełnić pociągi powrotne. Jest dla nas – i nie tylko, bo także dla strony chińskiej – ważne, aby to zmienić. Tylko wtedy zapewnimy zupełnie inną opłacalność tego kierunku, który jest dzisiaj w dużej mierze dotowany przez stronę chińską – państwo chińskie czy poszczególne miasta lub prowincje. Te regiony muszą teraz dopłacać do kosztów takich transportów.

Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?

Z naszej strony nad tym pracujemy. Wiemy, że ze stroną rosyjską o ograniczeniu embarga rozmawiają Chińczycy. Szczególnie jeżeli chodzi o tranzyt, ponieważ to nie jest wjazd w celu pozostawienia towarów na terytorium Rosji, ale tylko przejazd przez ten kraj.

Dzięki temu nasze towary mogłyby przejechać jako towary tranzytowe, np. miedź z KGHM-u?

Takich towarów jest bardzo dużo, m.in. wysokiej klasy samochody.

To też trzeba z Rosjanami uzgadniać?

Z tym akurat problemów nie ma. To nie jest towar objęty embargiem.

Kiedy mogą ruszyć przewozy samochodów?

Takie przewozy są już realizowane. Podałem to jako przykład towaru nietypowego, który nie jest łączony z koleją. Zewnętrznie tego nie widać, że kolej tego typu przewozami się zajmuje. Przykładem operacji dwustronnej jest np. przewóz części samochodowych z zakładów w Szwecji do Chin.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

„Wygaszanie kolei towarowej”? Kij ma wiele końców

Prawo i polityka

Związki zawodowe w PKP Cargo: Protokół dodatkowy zamiast końca ZUZP

Prawo i polityka

PKP Cargo: Na większość sprzedawanych wagonów nie było chętnych

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

„Wygaszanie kolei towarowej”? Kij ma wiele końców

Prawo i polityka

Związki zawodowe w PKP Cargo: Protokół dodatkowy zamiast końca ZUZP

Prawo i polityka

PKP Cargo: Na większość sprzedawanych wagonów nie było chętnych

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij