NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Leo Express wciąż walczy o dostęp do torów

| jm, Rynek Kolejowy 06.12.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-12-06 11:47:23 Autor: Pablo
---.162.14.68
polskie piekło...
2013-12-06 11:48:03 Autor: DL....
---.legnica.vectranet.pl
Jeszcze jeden przewoźnik. Będzie kolorowo na dworcach. Tylko , którego operatora pociągiem ja mam jechać . Tym białym , może tym żółtym , czerwonym , a może tym brązowym.....
2013-12-06 12:05:15 Autor: psz
---.ptwp.pl
Jeśli zakończą się remonty na CMK i nie będzie już argumentu, by blokować tę linię dla Leo, to wróżę temu przewoźnikowi duże powodzenie w relacji do Katowic. Przy ogryzkowej ofercie PIC-u w postaci pięciu, stających po drodze gdzie tylko się da, pociągów Pendolino, Flirty Leo z Vmax 190 km/h będą oferowały porównywalny o ile nie lepszy czas przejazdu. A cena pewnie będzie niższa...
2013-12-06 12:11:17 Autor: Monti
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
E tam.

Nie chodzi o to, żeby złapać królika, ale żeby go gonić...

Przecież nie chodzi tutaj o to, żeby DLA z LEx mogły zacząć jeździć od grudnia tego czy czerwca przyszłego roku, tylko o to, żeby wyrobić sobie pozycję przed przyszłym grudniem. Przecież rowerami nie będą wozić ludzi... Bo żadnego składu nie mają. Chyba, że pożyczą od CD te wagony, które KŚ już oddały Czechom. Lub ewentualnie od Herosa...

DLA / LEx nie miał nigdy zamiaru ruszać z przewozami od tego grudnia, bo tory są totalnie rozkopane i czasy przejazdów niekonkurencyjne. Zatem trzeba rozpocząć przygotowywać się do ewentualnej walki o rynek od grudnia 2014, gdy mniej więcej roboty będą zakończone i kolej będzie mogła być konkurencyjna.

A że przy tej okazji robi się szum i przedstawia urzędy w złym świetle? Normalka, ludzie zapamiętają że LEx to dobry wujek, któremu Tusk z PKP robi źle.
2013-12-06 12:16:44 Autor: Sfinx.Slask
---.160.172.70
Czyli wynika z tego że PKP Intercity ma monopol na korzystanie z CMK ?
2013-12-06 12:20:01 Autor: psz
---.ptwp.pl
Nieoficjalny monopol. Trudno, żeby PKP PLK działały na ich niekorzyść, skoro są w jednej grupie i mają jednego właściciela.
2013-12-06 12:24:41 Autor: sheva17
---.205.221.250
LE na i tak już bardzo popularnych trasach nie daje żadnej wartości dodanej. Nie ma potrzeby by koleją gałąź gospodarki przeznaczać na zapewnianie zysków zagranicznym podmiotom.
2013-12-06 12:28:15 Autor: Emigrant39
---.play-internet.pl
Specjalnie blokuja wejscie konkurencji,miedzy innymi dlatego ze nastapi odplyw pracownikow.Niedawno rozmawialem ze znajoma ktora pracuje w Kolejach Slaskich.Zarabia 1600 brutto,a ma dziecko! Przeciez to jakas kpina,co ma dac jesz dziecku i sobie? Szczaw? To chory kraj,ja od 5 lat pracuje na zachodzie i dziekuje Bogu ze odeszlem z polskiej koleii bo tak jak ta pani bylbym dziadem z glodnym dzieckiem.
2013-12-06 12:46:24 Autor: Darek małopolska
---.galas.net.pl
A czy powstające koleje małopolskie też będą musiały starać się o te wszystkie decyzje?
2013-12-06 12:49:57 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post sheva17:
"LE na i tak już bardzo popularnych trasach nie daje żadnej wartości dodanej. Nie ma potrzeby by koleją gałąź gospodarki przeznaczać na zapewnianie zysków zagranicznym podmiotom."
"Nie ma potrzeby by koleją gałąź gospodarki przeznaczać na zapewnianie zysków zagranicznym podmiotom."

A jak PESA i Newag zdobywają kontrakty za granicą, to jest OK, tak? Bo wedle logiki, którą przedstawiłeś powyżej, to PESA i Newag nie powinny takowych kontraktów zdobywać.
2013-12-06 12:51:33 Autor: zdzicho
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Jak poinformował „Rynek Kolejowy” prezes PKP PLK Remigiusz Paszkiewicz, przepustowość Centralnej Magistrali Kolejowej została ograniczona o kolejne 30 procent z powodu jej modernizacji do prędkości 200 km/h przed wejściem na tory pociągów Pendolino. Całą przepustowość na przyszły rok zajęły już przyznane trasy dla pociągów PKP Intercity."

To ten cymbał jeszcze nie stracił stanowiska? Messel już poleciał, to najwyższy czas na pozostałych.
2013-12-06 12:59:53 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Wielka szkoda, że LEO nie chce jeździć na relacjach Ostrava-Katowice, Brno-Kraków, albo np. Wrocław-Praha...
Za cenę busową chętni na pewno by się znaleźli.
2013-12-06 13:03:21 Autor: leoś
---.telpol.net.pl
do strasburga leo bo IC to onopolizuje
2013-12-06 13:16:22 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
I bardzo dobrze ,ale na inne linie tez powinien się postarać, gdyż oferta PIC-u jest słaba, w tym na trasy z Czech do Polski. Pozdrawiam.
2013-12-06 13:25:22 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Paszkiewicz nie powiedział, że cała przepustowość CMK zajęta jest dla IC. Redakcja zrobiła skrót myślowy i wyszło jak widać.
Po CMK jeździć będzie również PR.
2013-12-06 14:18:55 Autor: tra la la
---.222.109.110
@ Emigrant39
,, od 5 lat pracuje na zachodzie " a korzysta z : ,, play -internet.pl ŚCIEMNIACZ !!!
2013-12-06 14:38:27 Autor: kielecko radomski
---.181.133.2
Kto dał pozwolenie dla "Brytyjskiego Busa ??????

Wywalić "Brytyjskiego Busa" a wprowadzić "Leo Express"
2013-12-06 14:44:32 Autor: DL....
---.legnica.vectranet.pl
A co to jest ten Leo Ekspres ... Pięć pociągów na krzyż i wszystko. I tym chcą oblecieć rynek Polski i Czeski. Przecież pociągów nie da się zmontować w parę misięcy . Tu chodzi o handel koncesjami . Ktoś dla kogoś .....
2013-12-06 14:52:26 Autor: emigrant
---.111.220.053.ntlworld.ie

emigrant
W odpowiedzi na post DL....:
"A co to jest ten Leo Ekspres ... Pięć pociągów na krzyż i wszystko. I tym chcą oblecieć rynek Polski i Czeski. Przecież pociągów nie da się zmontować w parę misięcy . Tu chodzi o handel koncesjami . Ktoś dla kogoś ....."
oni mają dopiero kupić tabor na rynek polski i nie wykluczone że od polskiego producenta. Było już o tym na forum RK. chyba nawet doszło do wstępnych rozmów z PESA jak dobrze pamiętam ale mogę się mylić.
2013-12-06 15:19:34 Autor: DL...
---.legnica.vectranet.pl
@ emigrant
cos tam obiecywali ,ze mogą kupić pociągi o podobnym standardzie jak te Stadlery .Ale to takie pisanie na wodzie , nic zobowiązującego . Jak dla mnie firma krzak , której wartość wzrośnie jak będą posiadać koncesje na przewozy w Polsce.
2013-12-06 15:36:38 Autor: rycerz_mówiący_ni_ni
---.netdrive.pl
A jak masz lecieć samolotem to też nie wiesz do którego masz się zapakować?przecież też ich jest kilkanaście...
2013-12-06 16:34:45 Autor: DL.....
---.legnica.vectranet.pl
@rycerz_mówiący_ni_ni
A co ma do tego samolot . Samolami latają babinki na targ w np w Londynie czy ludzie do lekarza czy dzieciaki do szkół. ?? Raczej nie.
2013-12-06 21:14:39 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
"Kto dał pozwolenie dla "Brytyjskiego Busa ??????"
Ktoś, kto dostał odpowiednio dużo w łapę.

Kto blokuje wejście Leo Express?
Odpowiedź jak wyżej:)
2013-12-06 21:25:36 Autor: do psz
---.neanet.pl
V-max LE to 160.
2013-12-07 01:22:34 Autor: kość
---.172.252.94
Brawo UTK! 45 lat komuny w Polsce nauczyło urzędników jak sobie radzić z natretnym petentem. Na szczęście rząd buduje drogi i autostrady więc można hulac Polskim Busem albo własnym samochodem. A kolej - zaorac!
2013-12-07 10:54:19 Autor: stary kolejarz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wpuszcza LEO EXPRES nawet w 2014roku! Zobaczycie za rok o tej samej porze .Jesli rynek kolejowy bedzie jeszcze na stronie internetowej ?/Bo w tym kraju wszystko jest mozliwe/ To czekamy !
2013-12-07 18:57:03 Autor: e pas
---.239.242.84
oby się Leo Expresowi udało!
2013-12-08 08:06:36 Autor: wujek dobra rada
---.free.aero2.net.pl
Przecież to dziecinnie proste: Pieniądze z ewentualnej prywatyzacji PIC-u będą lepsze, kiedy PIC będzie monopolistą. Dogadali się z UTK i masz Irene Ochódzką...znaczy DUŻĄ Kasę
2013-12-08 11:55:08 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Darek małopolska:
"A czy powstające koleje małopolskie też będą musiały starać się o te wszystkie decyzje?"
Nie. SKA będzie wykonywać przejazdy o charakterze służby publicznej, więc nie muszą się o to starać. Nawet po 2017. wystarczy, że przedstawią umowę na obsługę połączeń z UMWM. W dodatku przewoźnik działający na danej linii w ramach służby publicznej ma pierwszeństwo przed komercyjnym, który musi uzyskać na to zgodę UTK. Czyli można sobie wyobrazić sytuację, gdy np. po zakończeniu remontu linii Katowice - Kraków (mówię teoretycznie, więc proszę bez komentarzy o realności...) Koleje Małopolskie wraz z Kolejami Śląskimi zablokują na tej trasie możliwość uruchamiania połączeń ekspresowych przez PIC ;)
2013-12-09 08:46:30 Autor: ozon
---.cirow.pl
A ja stojąc z boku i znając nieco realia funkcjonowania DLA mogę się tylko cieszyć, że jeszcze jest w miarę bezpiecznie na torach. Kiedyś to się zmieni, dostaną tą licencję, pojeżdżą i obym był z dala pociągu, który przekreśli ich funkcjonowanie na rynku.
2014-01-07 20:08:09 Autor: al
---.gorzow.mm.pl
obecnie z wawy do poznania kursuje 20 par pociągów na dobe jak dojdzie jeszcze leo to będzie ciekawie
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS