NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Leo Express w południowych Czechach chce zastąpić pociągi autobusami

| Michał Szymajda, Rynek Kolejowy/VZ24.cz 05.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-12-05 09:42:53 Autor: wski
---.142.255.199
i co, gdzie są wszyscy Czecho- i Leo-file?
a jak jest po czesku "taki mamy klimat?"
2014-12-05 09:47:49 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
@wski - to jest pomysł, który polskie władze realizują od lat, tylko nie w tak jawny sposób. Wspomaga się rozwój transportu drogowego kosztem szynowego.

Leo gra na nosie organizatorom transportu i wie co robi: samorząd musi teraz wybrać, co jest dla niego efektywniejsze i tańsze. Żadnych dogmatów w biznesie - słuszne. Sprytne podejście i trudne do skrytykowania.
2014-12-05 09:58:59 Autor: ziut
---.116.23.66
Leosia, bogumina. Co za pajac to pisze. Dno. Dno. Dno
2014-12-05 10:03:13 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
@wski:

Promiňte, máme takové klima!
2014-12-05 10:20:51 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Mam nadzieję, że to nie przejdzie! Strakonice-Volary to bardzo specyficzna linia, z pięknym i bardzo stromym podjazdem ze stacji Vimperk do najwyżej położonej stacji w Czechach (Kubova Hut). Jak tam byłem, to tłumy rowerzystów wyjeżdżały na górę, byłaby mega porażka, gdyby musieli ładować się do autobusu...
2014-12-05 10:25:52 Autor: wski
---.142.255.199
dzięki Krakus ( bo ja z północy)
wski
PS: 1. te linie faktycznie urokliwe (też zarośnięte...), "perony" to najczęściej wysypane żwirem międzytorza, ale wg mnie prawa fizyki i ekonomii obowiązują wszystkich.
2. z tymi komórkami od T-Mobile to przesadzili...
2014-12-05 10:25:58 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@Pn11
napisane jest w artykule, że na tej linii mają być przewozy kolejowe
2014-12-05 11:04:05 Autor: mclusky
---.dip0.t-ipconnect.de
Číčenice - hehehe
2014-12-05 11:12:40 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
A z Katowic do Krakowa ludzie już dawno przesiedli się do autobusów. PKP górą!

Też mi nowina!

http://infokolej.pl/printview.php?t=15036&start=30
2014-12-05 11:26:47 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Pytanie podstawowe jest takie, jakie są warunki przetargu. Czy dotyczy on "Wykonywania przewozów", czy "Wykonywania przewozów kolejowych". Jeżeli (co bardzo prawdopodobne) tego drugiego, to oferta Leo zostanie po prostu odrzucona jako niezgodna z wymaganiami. I oby tak było.

Generalnie tego rodzaju lobbing drogowy nie jest w Czechach czymś nowym. Inaczej: jego siła jest wprost proporcjonalna do znaczenia kolei lokalnej, wciąż jednego z najwyższych w Europie.

Kilka lat temu mieliśmy bardzo głośne wystąpienie lobbystów transportu drogowego, którzy opierając się wyłącznie na dobranych pod odpowiednim kątem liczbach przekonywali, że "drogie" pociągi trzeba zastąpić "tanimi" autobusami na wielu czeskich liniach, próbowali nawet szantażować samorządowców sugestią, że nie podjęcie decyzji korzystnej dla ich grupy lobbingowej byłoby działaniem na szkodę podatników. Całe szczęście nic z tego nie wyszło.

Krótko później pojawił się minister Wit Barta, który chciał racjonalizować bardzo podobnie i przeprowadzić rzeź podobną do dr Beechinga w Wielkiej Brytanii. O ministrze wszyscy dawno zapomnieli, a na większości linii pociągi jak jeździły, tak jeżdżą.

Oby i tym razem było tak samo, ale pewności mieć nie można: władze samorządowe bardzo lubią oszczędzać na szynach (jakoś na świętych drogach mniej). Np. w kraju pilzneńskim w nowym rozkładzie oferta się pogarsza, choć z drugiej strony w innej części Czech wraca linia Chornice - Dzbel. Trzeba obserwować sprawę, na szczęście wszystkie takie pomysły budzą zawsze w Czechach bardzo silny społeczny sprzeciw.
2014-12-05 11:34:39 Autor: Czemerajduś
---.205.107.88.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bo jak to mówił parczewski klasyk, puciongi są nieekonomiczne :)
2014-12-05 11:48:57 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
@adam1234:
Racja, zrozumiałem to na opak. Ale to zaś odcina czeską perełkę - Cesky Krumlov - od połączeń kolejowych, też porażka. Rowerów tam jeszcze więcej było, jechał skład wagonowy z całym zawalonym wagonem przystosowanym do przewozu rowerów...
2014-12-05 12:08:30 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
O mały figiel tego samego celu nie dopięła AVARRIA w KujPomie. Najpier przechwycili obsługę połączeń kolejowych, a potem zamówili raport stanowiący jakoby celowe było zastąpienie pociągów busami.
2014-12-05 12:16:11 Autor: pnr
---.static.tvk.wroc.pl
Jak KD na Lwówku ;)
2014-12-05 12:49:10 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
@soad:

Ja też potwierdzam wieście z infokolej, za IZ Kraków: do końca 2018 roku pociągi z Krakowa do Katowic mają jeździć przez Skawinę, Spytkowice, Oświęcim, Bierun i Tychy.
2014-12-05 13:50:52 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Krakus_E30:
"@soad:

Ja też potwierdzam wieście z infokolej, za IZ Kraków: do końca 2018 roku pociągi z Krakowa do Katowic mają jeździć przez Skawinę, Spytkowice, Oświęcim, Bierun i Tychy."
jeżeli ktoś uważ, że 96 jest mniejsze lub równe 77 to gratuluję
dla 2000000 milionów ludzi czas 1.35 to za długo.
będą dalej jeździć busami
2014-12-05 16:06:05 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
No proszę z Katowic do Krakowa przez Tychy - Bieruń - Oświęcim - Spytkowice - Skawinę. Fajnie, na czas 1h35min robi wrażenie, choć po śląskiej stronie tory jeszcze liche. Nie wiem czy tam na pewno są dwie pary i czy pod drutem... No, ale od Oświęcimia przez Spytkowice i Skawiną mamy piękną linię po lekkiej reiwitalce, niezłą prędkość, a i wszystkie przejazdy, dworce i perony, głównie za pieniądze i determinacją wójtów zrobione jak trzea!

Może i jest to jakieś wyjście? Kto to wie.
W każdym razie miły prezent na Mikołajki.
2014-12-05 17:00:17 Autor: Hehe
---.opera-mini.net
Niedlugo na lotnisku wysypiemy sie z rekawa z biletem lotniczym w zebach a tam EN57 w barwach Ryanair :D
2014-12-06 01:48:34 Autor: erto
---.play-internet.pl
"Podmiot, który wygra w przetargu, dostanie do obsługi linie aż na 15 lat" - 'aż'?; to bardzo zły komentarz, bowiem podany okres ma zagwarantować opłacalność inwestowania w nowy tabor, infrastrukturę; rezultat b. krótkiego okresu obsługi w woj. kuj.-pom. jest widoczny m.in. w marnym taborze 'arriva'.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS