NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Leo Express odwołuje pociągi Praga – Kraków – Praga

| Michał Szymajda 02.10.2020 161

Leo Express odwołuje pociągi Praga – Kraków – Praga
Fot. Leo Express
W najbliższą sobotę i poniedziałek nie pojedziemy pociągami prywatnej firmy Leo Express z Krakowa do Pragi. Nie będzie też komunikacji zastępczej dla pasażerów, którzy już kupili bilety na pociąg.
Wybierając połączenie kursujące w sobotni i poniedziałkowy poranek w najbliższy weekend, strona internetowa Leo Expressu odeśle nas do połączeń, które będą wykonywane dopiero tydzień później. Kurs z Pragi do Krakowa z 2 i 4 października z systemu wyparował, pociąg normalnie kursujący do Krakowa skończy bieg w Bohuminie. Oznacza to oczywiście, że nie będzie kursów o 4:15 z Krakowa 3 i 5 października. Potwierdził to w rozmowie z czeskim portalem zdopravy.cz Emil Sedlařík, rzecznik spółki.

Przyczyną odwołania części połączeń jest zmniejszenie zainteresowania podróżowaniem na odcinku polskim, które spadło jeszcze bardziej po ogłoszeniu stanu wyjątkowego w Republice Czeskiej – powiedział Sedlařík. Dodał, że kursy za tydzień na razie są zaplanowane. Ale wiadomo już, że stan wyjątkowy potrwa w Czechach dłużej.

Rekompensatę za utracone połączenie, powiększoną o 50% wartości biletów Leo ma zwracać w „Leo Kredytach”. To już raz stało się przyczyną problemów, ponieważ polski pasażer ma bardzo ograniczone możliwości ich wykorzystania

Przewoźnik na razie nie ma planów zawieszenia pociągów w Wrocławia do Pragi, które na odcinku polskim realizowane są w ramach umowy z marszałkiem województwa dolnośląskiego, a na czeskim – przy współpracy z lokalnymi samorządami. Leo Express ograniczył także z dwóch do jednego pociągi z Pragi do Koszyc.

Z Krakowa do Pragi w dalszym ciągu można dotrzeć pociągiem polskiego państwowego przewoźnika. Składy uruchamiane przez PKP Intercity odjeżdżają ze stolicy Małopolski o godzinie 10:08 i 22:17.

Leo Express poprosiliśmy o szerszy komentarz do sprawy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5