NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Leo Express: Nowe procedury nie przeszkodzą nam wejść do Polski

| Jakub Madrjas 21.02.2017 176

Leo Express: Nowe procedury nie przeszkodzą nam wejść do Polski
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Co słychać w Leo Express? Przewoźnik nie rezygnuje z wejścia na polskie tory i kończy prace przy „polonizacji” pierwszego Flirta. Zamówione w Chinach pociągi są zaś już na etapie projektowym.
Po zmianach w prawie dla rozkładu jazdy 2017/2018 obowiązywać będzie nowa procedura wydawania decyzji w sprawie otwartego dostępu. Pisaliśmy o tym tutaj. Czeski Leo Express uważa, że nie przeszkodzi mu to w realizacji planów wejścia na polskie tory.

Nowe prawo nie przeszkodzi

– Nie spodziewamy się, żeby nowa procedura stanowiła barierę dla naszego wejścia na rynek – tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” Peter Jančovič z Leo Express. Jak wyjaśnia, najważniejsze jest to, że nowe połączenia nie mają bezpośrednio konkurować z pociągami dotowanymi przez skarb państwa w ramach kontraktu PSC, a stanowić uzupełnienie oferty. – Postaramy się przyciągnąć dla kolei nowych pasażerów dzięki urozmaiconej ofercie przystanków na trasie, usługom pokładowym oraz sieci skomunikowań autobusowych, które uzupełnią naszą ofertę – tłumaczy. Obecnie na trasie z Krakowa do Pragi pasażerowie mogą wybrać autobusowe Leo Express z przesiadką na pociąg w Boguminie.

Jak pisaliśmy w tym miejscu, technicznie Leo Express złożył w Polsce wniosek w trybie kabotażu międzynarodowych przewozów pasażerskich. Planowany przez Leo Express rozkład jazdy opublikowaliśmy tutaj. Pociąg z Warszawy do Pragi ma zatrzymywać się na takich stacjach jak Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Pszczyna czy Tychy. Przewoźnik nie chce składać deklaracji na temat terminu wejścia na polskie tory. – Proces nadal trwa i liczymy na jego pomyślne zakończenie  – słyszymy w Leo Express.

Flirty w polonizacji, chiński pociąg na desce

Na początku stycznia czeskie media poinformowały o rozpoczęciu „polonizacji” jednostek Stadler Flirt przewoźnika. Jak postępuje projekt? – Intensywnie nad tym pracujemy, finiszujemy już z pracami technicznymi na pierwszej jednostce – mówi Jančovič.

W najbliższych latach flota Leo Express ma się rozrosnąć. Przewoźnik zamówił pierwsze składy u chińskiego giganta CRRC. Pisaliśmy o tym tutaj. - Udało nam się zakończyć najważniejsze kwestie formalne i aktualnie jesteśmy już na etapie projektowym – informuje przedstawiciel przewoźnika. – Nasz zespól projektowy intensywnie współpracuje z kolegami z CRRC – dodaje.

O kwestiach dotyczących tzw. User Experience w ujęciu klienta kolei, toczyć się będzie dyskusja podczas Europejskiego Forum Taborowego 2017, które odbędzie się 15 marca w Warszawie. Przedstawiciel Leo Express weźmie udział w panelu dyskusyjnym poświęconym tej kwestii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5