Partnerzy serwisu:
Biznes

Leo Express kupił nowe pociągi od Chińczyków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
27-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Leo Express rozpoczyna współpracę z chińskim gigantem CRRC zamawiając 3 nowe ezt oraz podpisując umowę ramową na 30 kolejnych. Mają zostać skierowane na środkowoeuropejske trasy komercyjne.

Leo Express oraz CRRC poprzez poległą fabrykę CRRC Zhuzhou Locomotive podpisały zamówienie na 3 nowe elektryczne zespoły trakcyjne (ezt), a także umowę ramową na kolejnych trzydzieści jednostek. Zamówienie otwiera Chińczykom drogę do Europy. Czeski przewoźnik zapowiada wprowadzenie pociągów do ruchu w połowie 2018 roku. Zakłada obsługę zarówno tras komercyjnych, jak i zlecanych przez administrację państwową lub samorządy.

Chiński gigant ma apetyt na Europę 

– Jako globalny lider w produkcji sprzętu kolejowego, jesteśmy pełni nadziei, ponieważ jest to nasz pierwszy kontrakt z firmą Leo Express, która jest niewątpliwym liderem innowacji w Unii Europejskiej. Rynek europejski stanowi ogromną szansę dla chińskiej myśli technicznej, dlatego CRRC ZELC dołoży wszelkich starań, nakładów środków oraz pracy, by rozszerzyć swoją działalność na tym rynku. Mamy również nadzieję, że ten projekt jest pierwszym z wielu wspólnych działań z firmą Leo Express – powiedział prezes CEO firmy CRRC Zhuzhou Locomotive Pan Zhou.

CRRC to obecnie największy producent taboru na świecie, który jest coraz bardziej obecny na rynkach międzynarodowych i szybko zwiększa eksport, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj. To druga kluczowa informacja w ostatnim tygodniu dotycząca działalności tej firmy. Wczoraj pisaliśmy o podpisaniu przez nią porozumienia o współpracy z Bombardierem.

Leo Express zachwycony chińską technologią

– Współpraca z CRRC ZELC pozwoli nam stworzyć zupełnie nową koncepcję usług kolejowych. CRRC ZELC zadziwili nas swoimi rozwiązaniami technologicznymi, solidnością, a także chęcią współpracy z naszymi inżynierami, której owocem jest zupełnie nowa generacja taboru kolejowego, która najlepiej odpowiada na potrzeby naszych pasażerów. Nowe pociągi zostaną wyposażone w liczne nowinki technologiczne, autorsko opracowane przez Leo Express – powiedział cytowany przez służby prasowe przewoźnika szef Leo Express w Europie Peter Köhler.

– Chcemy zostać bezkonkurencyjnym liderem w międzynarodowym transporcie multimodalnym. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest przeprowadzenie innowacyjnej zmiany w sektorze kolejowym, poprzez płynne połączenie go z innymi formami transportu. Indywidualne podróże samochodem, nie są rozwiązaniem, na które stawiamy. Kolei potrzebna jest szybka, ale i mądrze przeprowadzona modernizacja oraz otwarcie, które zapewni jej bezkonkurencyjność w przyszłości. Jesteśmy pewni, że wybierając CRRC ZELC wybraliśmy właściwego partnera biznesowego – dodał prezes grupy Leo, Leoš Novotný.

Leo Express dodaje, że zamówienie jest reakcją Leo Express na podpisany niedawno przez Komisję Europejską 4. pakiet kolejowy, a także gwarantowaną przez Unię Europejską swobodę świadczenia usług oraz otwarcie rynku dla usług koncesyjnych. Więcej o IV pakiecie piszemy tutaj oraz w miesięczniku "Rynek Kolejowy".

Warto przypomnieć, że Urząd Transportu Kolejowego poinformował w oficjalnym komunikacie, że 9 września 2016 r. wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika Leo Express o planowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5