NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Leo Express nie pojedzie do Warszawy

| Kasper Fiszer 11.07.2016 98

Leo Express nie pojedzie do Warszawy
Pociąg przewoźnika Leo Expressfot. Kasper Fiszer
Choć projekt czeskiego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie nowego pociągu Praga – Warszawa, kurs ten nie będzie jednak prawdopodobnie realizowany. PKP PLK twierdzi bowiem, że nie otrzymało wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Prywatny przewoźnik Leo Express pozostanie więc w Polsce graczem jedynie na rynku autokarowym.
Informacje o możliwym uruchomieniu nowego połączenia kolejowego Praga – Warszawa pojawiły się przed miesiącem. W czerwcu kraj morawsko-śląski, jednostka administracyjna w randze polskiego województwa, opublikował projekt ważnego od połowy grudnia tego roku rozkładu jazdy pociągów na swoim terenie. Tabele zawierały godziny odjazdów i przyjazdów nie tylko pociągów zlecanych przez samorząd, ale wszystkich kursów pasażerskich na szeregu linii zamówionych u zarządcy infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC, Zarząd Infrastruktury Kolejowej), według stanu na 8 czerwca.

Projektowano szybsze połączenie nocne Warszawa – Praga

We wstępnym grafiku kursów znalazł się także pociąg prywatnego przewoźnika Leo Express, jednego z dwóch niepublicznych graczy na rynku regularnych kolejowych przewozów dalekobieżnych w Czechach, relacji Praga – Warszawa. Według danych zawartych w tabeli dla linii 270 pociąg ten miałby odjeżdżać z głównego dworca w Pradze o 15:13, dotrzeć przez Pardubice i Ostrawę do Bogumina o 18:43 i po czterominutowym postoju wyruszyć w dalszą drogę do Warszawy. Nie sprecyzowano natomiast godziny przyjazdu do polskiej stolicy.

Projekt zakładał także kurs powrotny realizowany w godzinach nocnych. Z Bogumina w stronę Pragi pociąg z Warszawy odjeżdżałby o 4:55, docierając do swojej stacji docelowej o 8:19. Byłby więc alternatywą dla EuroNight „Chopin” uruchamianego przez PKP Intercity i České dráhy (ČD, Koleje Czeskie), który dojeżdża do Pragi około 7:00. Prawdopodobnie podróż pociągiem prywatnego operatora byłaby jednak krótsza, bo zarys rozkładu jazdy nie przewidywał długotrwałych manewrów na stacji Bohumín, jakie wykonywane są w przypadku EN „Chopin”.

Wnioski rozkładowe nie trafiły do PKP PLK

Wszystko wskazuje jednak na to, że polscy pasażerowie nie uzyskają nowej możliwości dojazdu do Czech koleją. – Przewoźnik Leo Express nie złożył wniosków rozkładowych na terenie Polski – stwierdza bowiem Joanna Kubiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. LE prawdopodobnie nie będzie także realizować kursu do Warszawy w kooperacji. – Do PLK nie wpłynęły również wnioski rozkładowe na takie połączenie od innego przewoźnika – informuje przedstawicielka PKP PLK.

Joanna Kubiak wskazuje też, że uruchomienie zawartego w czeskim projekcie rozkładu kursu nie było przedmiotem uzgodnień pomiędzy zarządcami infrastruktury z obu krajów. Leo Express pozostanie więc na terenie Polski jedynie przewoźnikiem autokarowym. Już obecnie oferuje on przewozy autobusowe na trasach Warszawa – Częstochowa – Katowice – Bogumin i Lwów – Rzeszów – Kraków – Katowice – Bogumin. Na czeskiej stacji granicznej możliwa jest przesiadka na pociągi w kierunku Pragi.

Aktualizacja: Leo Express zapewnia, że spełnił wszystkie wymogi, by uruchomić w grudniu pociąg Warszawa - Praga. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (469)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (469)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5