Do blamażu startu połączeń RegioJet w Polsce postanowił się odnieść również drugi z prywatnych czeskich przewoźników, który operuje w Polsce, a więc Leo Express. Leo zapewnia, że jego pociągi z Warszawy do Krakowa ruszą zgodnie z planem – 1 marca 2026 roku.
Dosłownie kilka dni przed startem nowego rozkładu jazdy pociągów w Polsce czeski RegioJet postanowił
anulować większość zaplanowanych połączeń na trasach z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa oraz Poznania. Do tej decyzji krytycznie odnieśli się już:
zarządca infrastruktury – spółka PKP PLK a także największy
rywal RegioJet – PKP Intercity. Państwowy przewoźnik przypomniał, że z powodu wniosków RegioJet PLK anulowała sporo
pociągów Intercity na rzecz czeskiej konkurencji. Po ostatnim odwołaniu pociągów RegioJet Intercity zapowiedziało też wnioski o przywrócenie swoich pociągów do obowiązującego już rozkładu jazdy. Teraz do opisywanej sytuacji odnosi się także drugi z czeskich przewoźników, który kursuje w Polsce, a więc Leo Express.
– W kontekście odwołanych połączeń w nowym rozkładzie jazdy innego przewoźnika chcielibyśmy uspokoić pasażerów oraz opinię publiczną i poinformować, że Leo Express zgodnie z planem uruchomi połączenia między Krakowem a Warszawą od 1 marca 2026 roku, a w przyszłości
planujemy dalsze rozszerzanie naszej oferty. Leo Express należy do najbardziej niezawodnych przewoźników w Europie Środkowej. U nas nie zdarzają się sytuacje, w których nie działa ogrzewanie ani klimatyzacja. Zapewniamy na to całoroczną gwarancję, a w przeciwnym przypadku zwracamy pasażerom 100 procent ceny biletu. W zakresie komfortu podróży zaoferujemy naszą najlepszą klasę Premium z poczęstunkiem w cenie oraz w pełni regulowanymi fotelami. Jednocześnie dostępne będą również najbardziej przystępne cenowo bilety w klasie Economy już od 9 złotych – mówi Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Express.
Nowości w rozkładzie jazdy
Już od 14 grudnia 2025 roku Leo Express uruchomił codzienne połączenia kolejowe między Pragą a Krakowem, które w weekendy zostaną wzmocnione dodatkowymi parami pociągów. Od 1 marca 2026 roku przewoźnik zwiększy liczbę połączeń nawet do czterech dziennie a ponadto
linia ta zostanie też przedłużona aż do Warszawy.
Na trasie Praga – Kraków – Warszawa i z powrotem
pociągi będą kursować dwa razy dziennie. Leo Express zaoferuje zarówno dzienne, jak i nocne połączenia kolejowe z usługami, do których pasażerowie są przyzwyczajeni. Pierwszy kurs na tej trasie zostanie uruchomiony już 1 marca 2026 roku.
Leo Express powraca również ze swoimi autobusami do ukraińskiego Lwowa. Nowe połączenia autobusowe będą dwa razy dziennie skomunikowane z pociągami na trasie Praga – Kraków oraz raz dziennie z pociągiem na trasie Warszawa – Kraków. Pierwszy kurs zostanie uruchomiony 1 marca 2026 roku. Cena biletu przesiadkowego z Krakowa do Lwowa zaczyna się od 6 złotych, a z Pragi od 56 złotych.