NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Leo Express może jeździć z Pragi przez Kraków do Przemyśla i Medyki

| inf. prasowa UT, oprac ms. 20.11.2019 523

Leo Express może jeździć z Pragi przez Kraków do Przemyśla i Medyki
Pociąg Leo Express w BohuminieFot. ms, rynek-kolejowy
Od 11 grudnia 2019 r. Leo Express może jeździć przez Polskę między Pragą a granicą polsko-ukraińską. Decyzja o otwartym dostępie upoważnia przewoźnika do wykonywania codziennie czterech kursów i obowiązywać będzie przez 5 kolejnych lat.
Prezes UTK decyzją z 15 listopada 2019 r. przyznał czeskiemu przewoźnikowi Leo Express Global a.s. otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na odcinku przebiegającym przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dla trasy międzynarodowej Praha hl. n. – Medyka – granica państwa i w relacji powrotnej.

Zgodnie z wnioskiem, na podstawie wydanej przez prezesa UTK decyzji przewoźnik będzie uprawniony do uruchomienia codziennie 4 par pociągów na dobę. Przewidywane stacje zatrzymań pociągów przewoźnika na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej to: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice Ligota, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakowa, Trzebinia, Krzeszowice, Kraków Główny, Bochnia, Tarnów, Dębica, Rzeszów Główny, Przeworsk, Przemyśl Główny oraz Medyka. Otwarty dostęp został przyznany zgodnie z wnioskiem przewoźnika na okres od 11 grudnia 2019 r. do 10 grudnia 2024 r.

W toku postępowania administracyjnego do prezesa UTK wpłynęły wnioski innych przewoźników kolejowych o badanie równowagi ekonomicznej zawartych umów o świadczenie usług publicznych w zakresie pasażerskich przewozów kolejowych. Przeprowadzone badanie wykazało jednak, że uruchomienie nowych połączeń proponowanych przez Leo Express nie zagrozi równowadze ekonomicznej tych umów. Decyzja zawiera szereg klauzul, które mają gwarantować, że przyznane prawo do wykonywania przewozów realizowane będzie zgodnie z informacjami przedstawionymi we wniosku przewoźnika, a jednocześnie nie będzie zagrażać funkcjonowaniu przewozów wykonywanych na podstawie zawartych umów o świadczenie usług publicznych.

– W decyzji wskazano, że połączenia, które planuje uruchomić Leo Express, mają być uzupełnieniem oferty przewozowej zapewnianej przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Nie mogą one ograniczać lub blokować możliwości uruchamiania pociągów ważnych z punktu widzenia interesu społeczno-gospodarczego kraju. W decyzji zawarta została również klauzula, zgodnie z którą przewoźnik powinien wykonywać połączenia w ramach otwartego dostępu w częstotliwości i pełnej relacji, którą sam wskazał we wniosku. Odstępstwo od tej reguły jest możliwe jedynie wówczas, gdy przyczyną braku możliwości realizacji otwartego dostępu we wnioskowanym zakresie będą okoliczności niezależne od przewoźnika –
 informuje UTK.

Od grudnia pociągi Leo Express na wspomnianą trasę jeszcze jednak nie wyjadą. Poprosiliśmy przewoźnika o komentarz do informacji UTK. Warto zwrócić uwagę, że konkurencyjną usługę od rozkładu jazdy, który zostanie wprowadzony 15 grudnia, zapewni z partnerem zagranicznym PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Leo Express (116)
(411)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Leo Express (116)
(411)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5