Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Leo Express: Druga jednostka z CRRC w drodze do Czech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Leo Express: Druga jednostka z CRRC w drodze do Czech
Fot. Leo Express
Drugi elektryczny zespół trakcyjny Sirius wyprodukowany przez chiński koncern CRRC ma jutro dotrzeć do Republiki Czeskiej. Będzie przechodzić proces certyfikacji, a jej nabywca ma nadzieje, że pojazdy tego typu będą mogły zostać wdrożone do normalnej eksploatacji w przyszłym roku. Być może wkrótce chińskie jednostki będą obsługiwać także polskich pasażerów.

Jak poinformował dziś portal zdopravy.cz, w najbliższym czasie mają rozpocząć się testy kolejnej jednostki elektrycznej sprowadzonej z Chin przez czeskiego prywatnego przewoźnika Leo Express. Pierwszy elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez CRRC dla LE przechodził próby na torze doświadczalnym we wrześniu tego roku. Jak mówi cytowany na łamach portalu rzecznik przewoźnika Emil Sedlařík, transport ma zakończyć się w najbliższy piątek.

Wkrótce pojazdy koncernu CRRC wjadą do Polski?

LE ma nadzieję, że proces certyfikacji jednostek o handlowej nazwie Sirius przebiegnie szybko, a pociągi będą mogły zostać wdrożone do ruchu w przyszłym roku. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że będą nimi podróżować także polscy pasażerowie. Rzecznik spółki zapowiedział powiem, że chińskie składy eksploatowane będą nie tylko w Czechach, ale i na Słowacji oraz w Polsce.

Nie jest bowiem tajemnicą, że polski rynek jest dla LE coraz wazniejszy. Spółka, która swoją obecność w Polsce zaznaczyła początkowo dzięki połączeniom autobusowym do Czech uruchamianym przy współpracy z polskim partnerem, uruchamia obecnie także kilka kursów kolejowych. W aktualnym rozkładzie jazdy, który wszedł w życie w minioną niedzielę, w ofercie pojawiło się bezpośrednie połączenie Wrocław – Praga.

Początkowo na trasach krajowych i na Słowację?

Portal zdopravy.cz sugeruje jednak, że w początkowym okresie eksploatacji jednostki mogłyby zostać skierowane do obsługi połączeń, które LE zamierza uruchomić w czerwcu 2020 r. Chodzi tu o kursy z Pragi do Pilzna, Děčína i Bratysławy.

Zgodnie ze specyfikacją podaną w artykule zespół trakcyjny „Sirius” ma 111,2 m długości i może zabrać 300 pasażerów. Rozwija prędkość do 160 km/godz. i porusza się po liniach zelektryfikowanych w standardach 25 kV lub 3 kV.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5