Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Laskowski: 185 nowych wagonów do roku 2023

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Składy wagonowe odgrywają w PKP Intercity ogromną rolę. Strategia inwestycyjna „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zakłada do końca 2023 roku zakup 185 nowych wagonów, jak również zmodernizowanie 700 kolejnych. Plany narodowego przewoźnika komentował na Kongresie 590 w Jasionce koło Rzeszowa Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.

− Jest to o tyle istotny element naszej strategii taborowej i naszej strategii przewozowej, że wagony pozwalają nam w większym stopniu dysponować taborem, a także dopasowywać go do potrzeb jakie mamy aktualnie na liniach – mówił Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity. Dodawał przy tym, że prowadzone są modernizacje zarówno wagonów pierwszej, jak i drugiej klasy, a w niedalekiej przyszłości przewoźnik chciałby odnowić wagony typu Z1A i Z1B służące do przewozu międzynarodowego. − Modernizujemy wagony gastronomiczne, a także planujemy zmodernizować wagony, które pozwalają nam podróżować na trasach międzynarodowych – podkreślał członek zarządu spółki.

− W kwestii utrzymania wagonów bardzo istotna jest rola naszej spółki-córki PKP Intercity Remtrak. W ubiegły piątek położyliśmy kamień węgielny pod trzeci etap rozbudowy zakładu spółki w Idzikowicach, dzięki czemu już w 2021 roku nasza spółka będzie w stanie w 90 procentach obsłużyć tabor, który posiadamy – zaznaczył Laskowski. Zakład ma także realizować 60% przeglądów okresowych lokomotyw elektrycznych oraz niemal wszystkie prace przy zestawach kołowych. Dzięki wykonanym już inwestycjom w 2018 roku Remtrak wykonał 449 napraw wagonów PKP Intercity, w tym 36 na poziomie P3, a resztę na poziomie P4.

PKP Intercity kontynuuje także inwestycje w zespoły trakcyjne. Ostatnio spółka podpisała umowę na dostawę 12 pociągów Flirt produkowanych przez Stadlera oraz ich 15-letnie utrzymanie przez producenta. Kontrakt wart będzie nieco ponad miliard złotych. Produkcja elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie miała miejsce w Siedlcach. Pojazdy będą bardzo podobne do ED160, które Stadler dostarczył do PKP Intercity pod koniec roku 2015.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5