NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

KZN Bieżanów i Porr podpisały umowę; rozjazdy w blokach na Magistralę Węglową

| Jakub Madrjas 25.09.2019 3,7k

KZN Bieżanów i Porr podpisały umowę; rozjazdy w blokach na Magistralę Węglową
fot. RK
Półtorej setki rozjazdów dostarczy KZN Bieżanów dla Porr na potrzeby modernizacji LOT-u C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Co trzeci zostanie dostarczony w nowoczesnej technologii blokowej.
Przed tygodniem Porr podpisał z PKP PLK wartą 1,24 mld złotych umowę na modernizację odcinka LOT C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Teraz wykonawca zabezpieczył dostawy rozjazdów kolejowych dla tej inwestycji, podpisując podczas targów Trako umowę na dostawę niespełna 150 rozjazdów. Wyprodukuje je i dostarczy KZN Bieżanów. Umowa warta jest kilkadziesiąt milionów złotych.

Co trzeci w blokach

Co warte podkreślenia, ponad jedna trzecia rozjazdów z tej puli zostanie dostarczona na plac budowy w blokach – w pełni zmontowana i gotowa do natychmiastowej zabudowy, dzięki wykorzystaniu systemu Switcher. Gwarantuje to wyższą jakość i krótszy czas montażu. Duży, w porównaniu do innych kontraktów udział tej technologii oznacza, że rozjazdy w blokach zostaną zamontowane we wszystkich miejscach kluczowych dla skrócenia czasu przejazdu, przede wszystkim w torach głównych.

– Ten kontrakt ma dla nas znaczenie, nie tylko ze względu na wymierną wartość finansową, ale przede wszystkim dlatego, że równomiernie wykorzystuje nasz potencjał. Zarówno ten związany z samą produkcją, jak i zaawansowaną logistyką bloków rozjazdowych, realizowaną z wykorzystaniem innowacyjnego systemu Switcher – mówił w trakcie podpisania kontraktu Rafał Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.

– Co dla mnie ważne, kontrakt pozwoli usprawnić ruch towarowy na sieci kolejowej. Od wielu miesięcy zwracam uwagę, że po usprawnieniu infrastruktury dedykowanej przewozom pasażerskim, która następowała w ostatnich latach, jak najszybciej musimy usprawniać tę dedykowaną przewozom towarowym. Zwiększenie przepustowości głównych magistral towarowych; poprawa dostępu do portów, przejść granicznych i terminali wewnątrz kraju; budowa dodatkowych łącznic, torów czy mijanek; to wszystko pozwoli lepiej wpiąć naszą kolej w system globalnego tranzytu towarów i czerpać stąd zyski na kolejne inwestycje – podkreślał prezes KZN Bieżanów.

Dostawcy ważni dla wykonawców

– W budownictwie kolejowym w Polsce Porr działa od 9 lat. Należymy już do czołówki firm realizujących kontrakty w Polsce. Nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie mieli dobrych, wiarygodnych podwykonawców i dostawców. Jednym z najważniejszych jest właśnie KZN Bieżanów – dodał Siegfried Weindok, członek zarządu spółki Porr.

– Chcę podkreślić, że podpisane w ostatnim czasie umowy między PKP PLK a firmami wykonawczymi, na realizację dużych kontraktów modernizacyjnych – m.in. dojazd do portów morskich, magistrala węglowa czy magistrala E59; pozwoli w najbliższych miesiącach ożywić rynek kolejowy. Dla realizacji zakresu rzeczowego Krajowego Programu Kolejowego konieczne jest utrzymanie tego trendu – dodał Leszczyński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45785)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45785)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5