Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KZN Bieżanów i Porr podpisały umowę; rozjazdy w blokach na Magistralę Węglową

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KZN Bieżanów i Porr podpisały umowę; rozjazdy w blokach na Magistralę Węglową
fot. RK
Półtorej setki rozjazdów dostarczy KZN Bieżanów dla Porr na potrzeby modernizacji LOT-u C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Co trzeci zostanie dostarczony w nowoczesnej technologii blokowej.

Przed tygodniem Porr podpisał z PKP PLK wartą 1,24 mld złotych umowę na modernizację odcinka LOT C Magistrali Węglowej Kalina – Rusiec Łódzki. Teraz wykonawca zabezpieczył dostawy rozjazdów kolejowych dla tej inwestycji, podpisując podczas targów Trako umowę na dostawę niespełna 150 rozjazdów. Wyprodukuje je i dostarczy KZN Bieżanów. Umowa warta jest kilkadziesiąt milionów złotych.

Co trzeci w blokach

Co warte podkreślenia, ponad jedna trzecia rozjazdów z tej puli zostanie dostarczona na plac budowy w blokach – w pełni zmontowana i gotowa do natychmiastowej zabudowy, dzięki wykorzystaniu systemu Switcher. Gwarantuje to wyższą jakość i krótszy czas montażu. Duży, w porównaniu do innych kontraktów udział tej technologii oznacza, że rozjazdy w blokach zostaną zamontowane we wszystkich miejscach kluczowych dla skrócenia czasu przejazdu, przede wszystkim w torach głównych.

– Ten kontrakt ma dla nas znaczenie, nie tylko ze względu na wymierną wartość finansową, ale przede wszystkim dlatego, że równomiernie wykorzystuje nasz potencjał. Zarówno ten związany z samą produkcją, jak i zaawansowaną logistyką bloków rozjazdowych, realizowaną z wykorzystaniem innowacyjnego systemu Switcher – mówił w trakcie podpisania kontraktu Rafał Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.

– Co dla mnie ważne, kontrakt pozwoli usprawnić ruch towarowy na sieci kolejowej. Od wielu miesięcy zwracam uwagę, że po usprawnieniu infrastruktury dedykowanej przewozom pasażerskim, która następowała w ostatnich latach, jak najszybciej musimy usprawniać tę dedykowaną przewozom towarowym. Zwiększenie przepustowości głównych magistral towarowych; poprawa dostępu do portów, przejść granicznych i terminali wewnątrz kraju; budowa dodatkowych łącznic, torów czy mijanek; to wszystko pozwoli lepiej wpiąć naszą kolej w system globalnego tranzytu towarów i czerpać stąd zyski na kolejne inwestycje – podkreślał prezes KZN Bieżanów.

Dostawcy ważni dla wykonawców

– W budownictwie kolejowym w Polsce Porr działa od 9 lat. Należymy już do czołówki firm realizujących kontrakty w Polsce. Nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie mieli dobrych, wiarygodnych podwykonawców i dostawców. Jednym z najważniejszych jest właśnie KZN Bieżanów – dodał Siegfried Weindok, członek zarządu spółki Porr.

– Chcę podkreślić, że podpisane w ostatnim czasie umowy między PKP PLK a firmami wykonawczymi, na realizację dużych kontraktów modernizacyjnych – m.in. dojazd do portów morskich, magistrala węglowa czy magistrala E59; pozwoli w najbliższych miesiącach ożywić rynek kolejowy. Dla realizacji zakresu rzeczowego Krajowego Programu Kolejowego konieczne jest utrzymanie tego trendu – dodał Leszczyński.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5