NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych

| inf. pras. 14.03.2019 1,5k

Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Fot. KZN Bieżanów
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Switcher - kompatybilna platforma dla bloków rozjazdowych
Zakres korzyści i szeroka gama możliwości modułowej logistyki rozjazdów, były przedmiotem pokazów technicznych związanych z rozwojem technologii Switcher, jakie odbyły się 7 marca w krakowskiej siedzibie Grupy KZN Bieżanów.
Wydarzenie dedykowane było licznie reprezentowanym przedstawicielom największych podmiotów z sektora wykonawstwa inwestycji kolejowych, a jego gośćmi specjalnymi byli przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe i Kolei Litewskich (Lietuvos Geležinkeliai).

– Powoli tradycją staje się, że KZN rozpoczyna sezon eventów w branży infrastruktury szynowej. Czy to konferencją nawierzchniową, jak było w ub.r., czy takim jak obecnie branżowym spotkaniem – mówił witając się z gośćmi Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów. – To naturalne rozwiązanie dla naszej organizacji, bo przecież chcemy być jak najbardziej aktualni w tym co robimy i prezentujemy branży, wyczuwać puls środowiska i kreować trendy. Dlatego start sezonu jest naturalnym czasem dla inicjatyw KZN-u– dodawał.

Osią tegorocznego wydarzenia były pokazy rozładunku i załadunku bloków rozjazdowych przy użyciu systemu Switcher+ oraz kombinacji technologii Switcher i Geismar. W pierwszym przypadku goście mogli obserwować rozładunek boczny przy użyciu dźwigów hds zamontowanych na KZN-owskich wagonach-platformach. Natomiast w drugi pokaz, obrazował przede wszystkim współpracę przy rozładunku wzdłużnym wagonów Switcher z mobilnymi suwnicami bramowymi firmy Geismar.

Całość pokazów przedstawiała elastyczność i kompatybilność systemu Switcher. Przy jego pomocy na plac budowy można dostarczyć 99 proc. zabudowywanych w polskich torach rozjazdów (wyjątkiem jest konstrukcja rozjazdu zwyczajnego o promieniu 2500 metrów, zastosowana dotychczas tylko na stacji Grodzisk Mazowiecki). Rozładunek przy użyciu dźwigów wagonu Switcher+ jest możliwy w ok 80 proc. przypadków, a tam gdzie nie pozwala na to układ torowy (np. linia jednotorowa), KZN-owski system z powodzeniem współpracować może z ciężkimi dźwigami kolejowymi i/lub mobilnymi suwnicami bramowymi podobnymi do tych prezentowanych przez Geismar.

- Główną korzyścią z blokowego transportu rozjazdów jest jakość początkowa, przekładająca się wprost na koszty związane z rozjazdem liczone w całym technicznym cyklu życia tej konstrukcji. – komentował pokazy prezes Rafał Leszczyński. – Podniesienie jakości początkowej, dzięki blokowej logistyce fabrycznie zmontowanych rozjazdów, to gra warta świeczki. Z doświadczeń bardziej rozwiniętych technicznie systemów kolejowych wynika, że dzięki temu koszty LCC utrzymania i eksploatacji rozjazdów spadają. I to dlatego choćby takie ÖBB dostarcza i zabudowuje w ten sposób grubo ponad 90 proc. swoich rozjazdów! – dodawał szef KZN-u.

Wtórował mu Brian Stronach, członek zarządu francuskiego koncernu Geismar, który podkreślał znaczenie nowoczesnych technologii transportu i rozładunku rozjazdów i przęseł torowych w prowadzeniu prac budowalnych na kolei w XXI wieku. – Kolej na świecie musi iść z duchem technicznego postępu. Dziś nie zabudowujemy już jak w XIX i XX wieku rozjazdów o małych łukach, na głównych szlakach nie stosujemy też podkładów drewnianych. Dlatego dziś do nowych materiałów i konstrukcji rozjazdowych musimy dostosować technologię budowlaną. Zabudowa modułowa, fabrycznie zmontowanych rozjazdów to rozwiązanie dostępne i powszechnie stosowane, ze względu na jakość finalną produktu, czas operacji i koszty całkowite – akcentował Stronach.

Podczas pokazów Grupa KZN Bieżanów zaprezentowała całą flotę wagonów dedykowanych do transportu rozjazdów, której trzon stanowi dziesięć wagonów Switcher, w tym dwa samowyładowcze Switcher+ z dźwigami hds.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (606)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Małopolskie (606)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5