Trwa modernizacja ok. 10-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 18 łączącej Kutno z Toruniem. Prace obejmują m.in. przystanek w Wiktorowie. Wykonawca położył juz 2 km nowego toru, a do końca kwietnia 2021 r. roboty torowe i sieciowe mają zakończyć się na dalszych ośmiu kilometrach trasy.
Po wakacjach w rozkładzie jazdy pojawić ma się nowy pociąg z Łodzi Kaliskiej do Gdyni Głównej przez Toruń Główny. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy, że kurs zainaugurowany zostanie po sezonie
m.in. z uwagi na prace infrastrukturalne toczące się pomiędzy Kutnem a Toruniem. Roboty obejmują odcinek Kaliska Kujawskie – Czerniewice będący fragmentem linii kolejowej nr 18 Kutno – Toruń Główny.
Przebudowują przystanek WiktorowoPrace rozpoczęły się w maju, a postępy w ich prowadzeniu są już dość istotne. – Wykonawca wymienił tor oraz sieć trakcyjną na odcinku 2 km – mówi Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty torowe prowadzone są obecnie na pozostałym, prawie 8-kilometrowym fragmencie tej łączącej województwa łódzkie i kujawsko-pomorskie trasy.
– Gotowe są już fundamenty pod nową sieć trakcyjną – dodaje nasz rozmówca. Rozpoczęła się też budowa peronu nr 2 na przystanku Wiktorowo. Służby prasowe PKP PLK zapewniają, że wygodę podróżnych zwiększy podwyższenie peronu. Ma stanąć na nim wiata chroniąca przed złymi warunkami atmosferycznymi. Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności powstać ma natomiast pochylnia.
Deklarowany termin zakończenia prac bez zmianZgodnie z pierwotnymi zapowiedziami termin zakończenia robót ustalony jest na kwiecień 2021 r. – Wartość prac to niemal 39 mln zł netto – wskazuje Przemysław Zieliński. Inwestycję realizuje konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol i Infra Silesia.
Zarządca infrastruktury zwraca uwagę, że toczące się roboty są trzecim etapem modernizacji linii kolejowej z Kutna do Torunia. Łączna wartość robót zrealizowanych dotychczas i prowadzonych aktualnie wynosi ok. 190 mln zł. Obecnie na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice pociągi pasażerskie kursują z prędkością do 120 km/godz. Ma ona zostać podniesiona do 160 km/godz.