Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kujawsko-pomorskie: Do Kutna oferta nie gorsza niż obecnie. Ale czy z ŁKA?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kujawsko-pomorskie: Do Kutna oferta nie gorsza niż obecnie. Ale czy z ŁKA?
fot. Dawid9999, lic. CC BY-SA 3.0Pociąg regionalny we Włocławku
Jak będzie wyglądać kolejny rozkład jazdy na trasie z Kutna do Włocławka i Torunia? Czy na linii pojawi się nowy przewoźnik – Łódzka Kolej Aglomeracyjna? Czy liczba pociągów regionalnych zwiększy się względem stanu obecnego? Choć do wejścia w życie rocznego grafiku połączeń 2021/2022 pozostało już niewiele czasu, wiele ważnych pytań nadal nie doczekało się odpowiedzi.

Jak informowaliśmy już na naszych łamach, samorząd województwa łódzkiego wstępnie planował uruchomienie pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w bezpośredniej relacji Łódź Kaliska – Włocławek. Miałoby to stanowić istotne uzupełnienie oferty na odcinku Kutno – Włocławek, przez który przebiega granica administracyjna regionu. – Wpłynęła do nas oferta województwa łódzkiego dotycząca obsługi połączenia Włocławek – Łódź przez ŁKA – potwierdza w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Artur Czapiewski, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Czy z województwa do województwa nadal będzie można pojechać tylko w dzień roboczy?

Jednocześnie nieco studzi on optymizm wynikający ze wstępnych planów regionu łódzkiego. Z jednej strony nie informuje on bowiem o ewentualnym przystaniu przez UMWKP na wniosek sąsiada, a z drugiej przedstawia założenia rozkładowe, jakimi kierować się ma jego województwo. W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 12 grudnia, kursów na międzywojewódzkiej trasie może wcale nie przybyć.

– Planujemy, że oferta na odcinku Kutno – Kaliska Kujawskie – Włocławek od grudnia będzie przynajmniej taka jak obecnie – wskazuje bowiem przedstawiciel kujawsko-pomorskiego urzędu marszałkowskiego. Dziś na tej trasie kursują zaledwie trzy pary pociągów Regio (o jedną mniej niż wynikałoby to z rocznego rozkładu jazdy). Do tego są obsługiwane jedynie w dni robocze. W soboty, niedziele i święta województwo nie finansuje przewozów w ogóle.

Spodziewana jest zgoda łódzkich radnych. To jednak może nie wystarczyć


Nasz rozmówca zastrzega jednocześnie, że ostateczny kształt oferty może odbiegać od zamierzeń województwa. – Pewne sprawy są poza kompetencjami naszego samorządu. Np. o dostępności linii kolejowej na odcinku Łódź – Zgierz zadecydują PKP PLK – tłumaczy. Sugeruje więc, że nawet jeśli oba regiony podejmą decyzję o finansowaniu bezpośrednich połączeń z Łodzią, ich uruchomienie może w praktyce okazać się niemożliwe.

Jak wynika z informacji przekazanych nam przez UMWŁ, w najbliższych dniach łódzcy radni wojewódzcy zadecydują o zgodzie na zawarcie porozumienia z toruńskim marszałkiem. Spodziewane poparcie sejmiku najprawdopodobniej nie rozstrzygnie więc ostatecznie kwestii oferty na linii do Włocławka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5