Partnerzy serwisu:
Przetargi

Kto zmodernizuje trasy objazdowe dla Rail Baltiki?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Kto zmodernizuje trasy objazdowe dla Rail Baltiki?
Jedno samodzielne przedsiębiorstwo i sześć konsorcjów ubiega się o kontrakt na remont trzech linii kolejowych, które po naprawach staną się trasami objazdowymi dla modernizowanej trasy Rail Baltica. Po wyremontowanych trasach objazdowych pociągi pojadą do 120 km/h.  

Oferty na remont tras objazdowych dla Rail Baltiki złożyły: firma Torpol oraz sześć konsorcjów: Budimex i Ferrovial Agroman, konsorcjum Track Tec Construction, Intop Warszawa,  Leonhard Weiss i Infrakol, konsorcjum Porr Polska Construction i Porr Bau, konsorcjum Trakcja PRKiI i Comsa, konsorcjum Strabag,  Strabag Rail, Strabag Altalanos Epito, ZUE i Ed Zublin, a także konsorcjum Vias y Construcciones, Tesca Empresa Constructors, Electren i NDI.  

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg obejmuje remont trzech linii kolejowych: jednotorowej linii nr 36 Ostrołęka – Łapy o długości ok. 80 km, dwutorowej linii nr 31 Czeremcha – Siedlce o długości 85 km i jednotorowej linii nr 32 Czeremcha – Białystok o długości 70 km. Zarządca infrastruktury deklaruje, że wykonanie prac na tych trzech liniach jest niezbędne do rozpoczęcia modernizacji na kolejnym odcinku Rail Baltiki – z Sadownego do Białegostoku.

Prace na trzech liniach objazdowych mają potrwać w sumie około jedenastu miesięcy. Podczas modernizacji remontowane linie będą przejezdne. Zaplanowany zakres prac jest dość szeroki - wymienione zostaną rozjazdy i tory, wyremontowane mosty i przepusty, a także zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Modernizacja obejmie także przejazdy kolejowo-drogowe. Dodatkowo na peronach i na przystankach przeprowadzone zostaną prace estetyzujące. Będą one polegały na naprawie nawierzchni i montażu nowych tablic informacyjnych oraz oświetlenia.

Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości linii, a dodatkowo poprawi się jakość obsługi pasażerów i ich bezpieczeństwo. Dzięki remontowi pociągi pasażerskie przyspieszą i pojadą na każdej z wyremontowanych linii z prędkością do 120 km/h.

Przetarg na remont linii 31, 32 i 36 Został ogłoszony jako pierwszy po przyjęciu Krajowego Programu Kolejowego. Roboty budowlane związane z zamknięciami torów na odcinku z Sadownego do Białegostoku na linii Rail Baltica będą realizowane po zakończeniu robót remontowych na trasach objazdowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij