NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Kto zmodernizuje lokomotywy PKP Intercity?

| Jakub Madrjas 14.03.2016 115

Kto zmodernizuje lokomotywy PKP Intercity?
Fot. Bartosz Dziubecki, SM42.pl
Trzy oferty wpłynęły w przetargu na modernizację lokomotyw PKP Intercity. Złożyły je Pesa, Newag oraz Olkol z Oleśnicy.
PKP Intercity ogłosiło w styczniu przetarg na wykonanie napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją siedmiu lokomotyw EU/EP07.  

Lokomotywy objęte przetargiem miały być pierwotnie dostosowane do standardu, które prezentują lokomotywy EP08, czyli jeździć z prędkością 140 km/h. W tym celu konieczna miała być zmiana przekładni głównej elektrowozu. Jednak PKP Intercity w ostatnich tygodniach zmieniło zapisy specyfikacji przetargowej i wygląda na to, że lokomotywy przejdą bardziej standardową naprawę poziomu P5, niż modernizację. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Nowy–stary zakład z Oleśnicy z najlepszą ofertą

Dziś zostały otwarte oferty złożone w przetargu. Złożyły je Pesa, Newag oraz Olkol z Oleśnicy. Najkorzystniejsza cenowo w obu częściach zamówienia była oferta Olkolu. Opiewa na 6 970 141,86 zł w zakresie części pierwszej zamówienia i 5 226 606,40 zł w drugiej części zamówienia (wszystkie kwoty brutto, z prawem opcji). Olkol zaproponował też najdłuższy okres gwarancji – aż 60 miesięcy.

Firma z Oleśnicy to teoretycznie nowa marka na rynku kolejowym. Jednak w rzeczywistości jej siedziba i zarząd jest taka sama, jak dobrze znanego ZNTK Oleśnica. Według informacji „RK”, w dotychczasowych przetargach Olkol korzystał z wiedzy i zasobów oleśnickiego ZNTK-u.

Trwa badanie ofert

Oferta Olkolu mieści się w kosztorysie, który opiewał na 10,8 mln zł w I części i 8,1 mln zł w II części zamówienia. Pesa zaproponowała odpowiednio ceny 9,2 mln zł i 6,9 mln zł oraz 36 miesięcy gwarancji, a Newag 8,3 mln zł, 6,2 mln zł i 30 miesięcy gwarancji.

– Obecnie trwa proces badania i oceny ofert zatem nie możemy jeszcze na tym etapie mówić, która z ofert zostanie uznana na ofertę najkorzystniejszą. – Powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Marta Ziemska z PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Oleśnica (16)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Oleśnica (16)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5