Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kto wybuduje mijankę do Dorohuska?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kto wybuduje mijankę do Dorohuska?
Fot. Mateusz Gadziński , SM42.pl
PKP PLK prowadzą postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i budowę – a właściwie odbudowę – mijanki kolejowej Kanie. Dzięki tej inwestycji powstanie ok. 240 metrów torów, które usprawnią przejazdy pociągów po tej linii do strefy transgranicznej.

Przetarg w formule „projektuj i buduj” na odbudowę mijanki Kanie na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, jest obecnie przedmiotem zamówienia PKP PLK. Kolejarze w ramach projektu na linii nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk planują dobudować ok. 240 m toru w celu wymijania się składów.

Do końca września

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał czas – od momentu podpisania umowy – do 29 września 2017 r. na realizację inwestycji. PKP PLK zastrzegło jednak, że roboty w branży drogowej wykonawca wykona do dnia 30 maja 2017 r. Cena w tym postępowaniu stanowi 90% oceny przetargowej, natomiast 10% stanowi okres gwarancji udzielonej na prace.

Zamawiający przygotował na ten cel 8,43 mln zł brutto. Po otwarciu ofert okazało się, że do przetargu stanęło trzech wykonawców. Oferty jednak przewyższają znacząco budżet. Najtańszą cenę podało konsorcjum firm KZN Rail oraz Torrems – 9,56 mln zł brutto. Następna w kolejności jest oferta KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji – 10,8 mln zł brutto. Trzecia oferta pochodzi od polsko-francuskiego konsorcjum ETF – 10,9 mln zł brutto. Wszyscy zaoferowali 60-miesięczną gwarancję.

Zakres prac

Realizacja projektu ma pozwolić na skrócenie szlaku kolejowego Trawniki – Rejowiec, dzieląc odległość na dwa odcinki. Będzie to miało pozytywny wpływ na zwiększenie przepustowości linii i zlikwiduje utrudnienia w ruchu pociągów występujące na odcinku od Lublina do Dorohuska. Jak można wyczytać w dokumentacji, możliwość krzyżowania składów pociągowych pozwoli na realizację zwiększonych planowanych przewozów towarowych do strefy transgranicznej.

Na szlaku Trawniki – Rejowiec zamawiający przewiduje do wymiany podkłady drewniane na podkłady strunobetonowe w torze nr 1 od km 219,075 do km 219,335, zaś w torze nr 2 od km 219,110 do km 219,286. Dodatkowo powstaną – w związku z budową mijanki Kanie – cztery rozjazdy.

Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 pomiędzy rozjazdami nr 1 w km 220,020 do rozjazdu nr 4 w km 220,244 oraz w torze nr 2 pomiędzy rozjazdem nr 2 w km 220,094 do rozjazdu nr 3 w km 220,170. W związku z budową mijanki wykonane będą musiały być także dwa przejścia rozjazdowe w sieci trakcyjnej pomiędzy torem nr 1 i nr 2.

Na obszarze objętym inwestycją znajduje się także przejazd kolejowo-drogowy w km 220,143. Zdemontowane mają zostać na nim płyty i wymienione podkłady drewniane na strunobetonowe. W to miejsce pojawią się nowe płyty przejazdowe. Kompleksowej wymianie zostanie poddana także nawierzchnia torowa, podsypka tłuczniowa i odwodnienie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5