Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zaskakujący oferenci i dwukrotnie przekroczony kosztorys na rewizję SA136

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-02-2017
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zaskakujący oferenci i dwukrotnie przekroczony kosztorys na rewizję SA136
Fot. Marcin Undro/Przewozy Regionalne
Urząd Marszałkowski otworzył oferty w przetargu na wykonanie naprawy rewizyjnej (poziomu P4) spalinowych zespołów trakcyjnych typu 219M serii SA136 oraz naprawę tzw. power packów w dziesięciu pojazdach. Nie brakuje niespodzianek, zarówno jeśli chodzi o składających oferty, jak i ich wysokość. 

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego otworzył dzisiaj oferty w przetargu w związku z czwartym poziomem utrzymania spalinowych zespołów trakcyjnych (według specyfikacji: autobusów szynowych) typu 219M serii SA136. Przetarg podzielony został na części w interesujący sposób – m.in. wydzielono z niego tzw. power pack. Więcej o ogłoszeniu postępowania pisaliśmy tutaj.

Z ofertą na naprawę... Arriva RP

Część pierwsza dotyczyła wykonania naprawy rewizyjnej tylko jednego pojazdu spalinowego szynowego typu 219M serii SA136 w zakresie P4. Zamawiający dodatkowo zawarł także prawo opcji, dające możliwość zwiększenia zamówienia o jeden autobus szynowy tego samego typu. Na to zadanie zamawiający przygotował budżet w wysokości 7,38 mln zł brutto. Termin wykonania naprawy wskazano od 1 marca 2017 roku do 31 grudnia. Prawo opcji przewiduje również realizację zamówienia do końca roku 2017.

Swoje oferty złożyła tylko Arriva RP oraz Pesa, przy czym producent z Bydgoszczy zaproponował niższą cenę – 4,75 mln zł brutto. Określił również, że będzie potrzebował 100 dni na przeprowadzenie prac dla jednego pojazdu. Z kolei Pesa zadeklarowała okres gwarancji na 72 miesiące. Oferta Arrivy jest nieznacznie droższa i wynosi ok. 4,95 mln zł brutto. Parametry dodatkowe są na takim samym poziomie, co u Pesy, czyli termin realizacji – 100 dni – oraz okres gwarancji – 32 miesiące.

Zespoły napędowe: ASO DTS-Szubin i Voith Turbo

W części drugiej znalazło się zamówienie na wykonanie naprawy rewizyjnej w zakresie odpowiadającym czwartemu poziomowi utrzymania 20 zespołów napędowych PowerPack pojazdów szynowych typu 219M serii SA136. Tutaj również zawarto możliwość wykorzystania prawa opcji rozszerzającego zamówienie o dwa zespoły napędowe. Realizacja naprawy potrwa do końca 2018 roku. Zamawiający przygotował na ten cel budżet w wysokości 16,77 mln zł brutto.

O realizację tej części też ubiega się dwóch oferentów. Obie oferty mieszczą się w kwocie zamówienia. Najtańszą złożyła firma Autoryzowany Serwis Obsługi DTS-Szubin z Szubina – 13,776 mln zł brutto. Oferent zadeklarował, że na wykonanie zadania potrzebuje 60 dni dla pojedynczego zespołu napędowego, ponadto udziela 32 miesiące gwarancji na prace. Druga oferta pochodzi od firmy Voith Turbo z Woli Krzysztoporskiej. Oferta jest tylko nieznacznie droższa – 14,02 mln zł brutto, jednak okres gwarancji wynosi 48 miesięcy.

Prawie dwukrotnie ponad kosztorys

Ostatnia – trzecia – część zamówienia to wykonanie naprawy rewizyjnej 10 spalinowych zespołów trakcyjnych typu 219M serii SA136 w zakresie P4 bez wykonywania naprawy zespołów napędowych PowerPack. Prawo opcji, zawarte w ogłoszeniu, umożliwia zwiększenie zamówienia o jeden pojazd typu 219 M, zgodnie z ceną jednostkową podaną w ofercie przez wykonawcę. Realizacja zadania ma potrwać od 1 czerwca 2017 r. do końca 2018 r. Przygotowany budżet na to zadanie wynosi 16,09 mln zł brutto.

Ofertę złożyła wyłącznie Pesa, która zadeklarowała, że wykona prace za 30,65 mln zł brutto – czyli dwukrotnie więcej od założonego budżetu. Termin realizacji potrzebny wykonawcy na przeprowadzenie naprawy rewizyjnej jednego pojazdu to 90 dni. Okres gwarancji to 32 miesiące.

W związku z tym, że naprawa PowerPacków odbywa się w ramach oddzielnej części zamówienia, koszt przeprowadzenia pełnego utrzymania poziomu P4 dla każdego z dziesięciu pojazdów wyniósłby – biorąc pod uwagę ofertę Pesy – ok. 4,4 mln zł brutto. To jednak wciąż mniej, niż wynika z ofert przedstawionych przez Pesę i Arrivę. Z drugiej strony – te oferty zmieściły się w kosztorysie zamawiającego dla naprawy jednego pojazdu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5