Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kto naprawi lubuską hybrydę? FPS i Polregio z odmiennymi stanowiskami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
03-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kto naprawi lubuską hybrydę? FPS i Polregio z odmiennymi stanowiskami
fot. H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych
Niemal nowa jednostka spalinowo-elektryczna 228M nie jest używana od połowy maja. Pojazd wyprodukowany przez poznański FPS uległ bowiem awarii, a przewoźnik i producent mieli odmienną optykę co do objęcia usterki gwarancją. Polregio zapewnia jednak, że pozostaje w stałym kontakcie z fabryką i wkrótce rozwiązanie zostanie wypracowane.

Kilka tygodni temu Polregio potwierdziło, że od połowy maja jednostka oznaczona jako 228M-001 pozostaje odstawiona. To niemal nowy pojazd, kupiony przez województwo lubuskie od poznańskiej FPS. Dwunapędowy zespół trakcyjny miał bowiem ulec awarii silnika spalinowego, nie może być więc wykorzystywany na liniach niezelektryfikowanych. Umowa o dofinansowanie zakupu znacząco ogranicza zaś jego kursowanie na trasach z siecią trakcyjną.

Inżynierowie FPS twierdzą, że producent nie ponosi winy

Przewoźnik poinformował nas wówczas, że hybryda oczekuje na naprawę gwarancyjną. Nie potwierdził tego jednak producent. – Pojazd jest w trakcie naprawy, ale nie jest to naprawa gwarancyjna dokonywana przez nasz serwis. Z tego, co wiemy, prace prowadzone są we własnym zakresie przez przewoźnika – mówił pod koniec sierpnia Wojciech Paczyński ze spółki H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Dodał, że FPS odmówił wykonania naprawy gwarancyjnej, bo zgodnie z wynikami pogłębionych analiz inżynierów zakładu przyczyny usterki miały nie być zawinione ani przez poznańską fabrykę, ani przez producentów silników czy układów paliwowych.

Polregio miało zaś nie zdecydować się na odpłatną naprawę uszkodzonego elementu, którą zaproponował serwis producenta. FPS nie podaje przy tym konkretnej przyczyny awarii. – Stanowiłoby to naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa – tłumaczył nasz rozmówca.

Fabryka zapewniła nas, że wspiera przewoźnika od strony technicznej. – Za każdym razem proponujemy adekwatne rozwiązania i zalecenia w zakresie technologii naprawy – przekonywał przedstawiciel FPS. Producent podkreślił, że wyraził gotowość do wzięcia udziału w jeździe próbnej po zakończeniu naprawy, której podjęłoby się samo Polregio. Zaznaczył też, że właściwe podejście do eksploatacji pojazdu będzie skutkować jego bezawaryjnością w przyszłości.

Polregio wciąż rozmawia z FPS

Po uzyskaniu stanowiska spółki H. Cegielski FPS ponownie zwróciliśmy się do Polregio z pytaniem o to, czy operator rzeczywiście naprawi jednostkę samodzielnie lub w serwisie trzecim. Pytaliśmy także o konkretną przyczynę odstawienia pojazdu i o to, czy przewoźnik zgadza się ze stanowiskiem FPS co do nieobjęcia usterki gwarancją.

– Jesteśmy w ścisłym kontakcie z producentem, który ustala sposób przeprowadzenia kompleksowej naprawy pojazdu – poinformował nas jedynie Zespół Prasowy Polregio. Zaznaczył, że 228M wciąż jest wyłączony z eksploatacji. Przypomnijmy, że dwunapędowy spalinowo-elektryczny zespół trakcyjny miał obsługiwać połączenia z Kostrzyna przez Gorzów Wielkopolski i Krzyż do Poznania realizowane z wykorzystaniem niezelektryfikowanej linii 203.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Polregio otwiera centrum kształcenia w Skarżysku

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Kasper Fiszer 20 października 2025

FPS H. Cegielski z umową na kolejne pociągi elektryczne

Tabor i technika

FPS H. Cegielski z umową na kolejne pociągi elektryczne

Redakcja/inf. pras. 13 października 2025

Lubuska hybryda FPS była tankowana paliwem złej jakości?

Tabor i technika

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Polregio otwiera centrum kształcenia w Skarżysku

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Pasażer

Kto zapłaci za kursy ŁKA do Częstochowy?

Kasper Fiszer 20 października 2025

FPS H. Cegielski z umową na kolejne pociągi elektryczne

Tabor i technika

FPS H. Cegielski z umową na kolejne pociągi elektryczne

Redakcja/inf. pras. 13 października 2025

Lubuska hybryda FPS była tankowana paliwem złej jakości?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij