NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kto będzie jeździł przez 12 lat z Berlina do Szczecina?

| Artur Bogdanowicz 15.09.2021 9,1k

Kto będzie jeździł przez 12 lat z Berlina do Szczecina?
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Jeszcze przez dwa tygodnie oczekiwane są oferty w przetargu na obsługę linii kolejowej Berlin-Szczecin na liniach Berlin-Angermünde-granica państwa (RE 9) i Angermünde-granica państwa (RB 66).
Świadczenia obejmować mają 1.080.000 pociągokilometrów rocznie na linii RE 9 oraz 430.000 pociągokilometrów rocznie na linii RB 66. Prowadzenie linii na odcinku granica państwa-Szczecin ma być świadczone na własny rachunek, możliwe jest tutaj dalsze porozumienie z województwem zachodniopomorskim. Dodatkowo możliwe jest przedłużenie wybranych kursów linii RE9 wgłąb związku komunikacyjnego VBB na odległości do 200 tys. pociągokilometrów rocznie.

Przyspieszone pociągi RE 9 łączyłyby bez przesiadki Szczecin i Berlin w zaledwie 90 minut. Ze wzmocnienia oferty skorzystałaby strona niemiecka, oznaczałoby to bowiem wzmocnienie taktu pociągów na linii regionalnej Angermünde-Berlin – pociągi kursowałyby tu co 30 minut (w kombinacji z linią RE 3Berlin-Angermünde-Stralsund/Schwedt (Oder).

Przetargiem objęty jest okres od grudnia 2026 roku do końca 2038 roku. W 70% o wyborze oferenta zdecydować ma cena, w 30% liczyć ma się jakość. Obowiązujące w VBB standardy (bezpłatna sieć wifi oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej) mają być tu konieczne, zleceniodawca oczekuje też dalszych rozwiązań, takich jak np. bardziej wydajna klimatyzacja, wygodny dostępu do pociągów dla osób niepełnosprawnych, dopasowanego do pory dnia oświetlenia czy wygodniejszych siedzeń.

Warto dodać, że w narodowym programie kolejowym Niemiec trasa z Angermünde do granicy państwa przeznaczona jest do dwutorowej rozbudowy i elektryfikacji (od stacji Passow do Polski). Aktualne wsparcie dla tego projektu sięga 100 mln euro.

Tymczasem spod przejazdu kolejowego pod Szczecinem na usunięcie wciąż czego wrak zespołu trakcyjnego zniszczonego w zdarzeniu z polską ciężarówką. DB Regio poinformowały nas, że zleciły już usunięcie pojazdu, który stał się lokalną atrakcją i obiektem zainteresowania miłośników graffiti.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5