Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kto będzie jeździł przez 12 lat z Berlina do Szczecina?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kto będzie jeździł przez 12 lat z Berlina do Szczecina?
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Jeszcze przez dwa tygodnie oczekiwane są oferty w przetargu na obsługę linii kolejowej Berlin-Szczecin na liniach Berlin-Angermünde-granica państwa (RE 9) i Angermünde-granica państwa (RB 66).

Świadczenia obejmować mają 1.080.000 pociągokilometrów rocznie na linii RE 9 oraz 430.000 pociągokilometrów rocznie na linii RB 66. Prowadzenie linii na odcinku granica państwa-Szczecin ma być świadczone na własny rachunek, możliwe jest tutaj dalsze porozumienie z województwem zachodniopomorskim. Dodatkowo możliwe jest przedłużenie wybranych kursów linii RE9 wgłąb związku komunikacyjnego VBB na odległości do 200 tys. pociągokilometrów rocznie.

Przyspieszone pociągi RE 9 łączyłyby bez przesiadki Szczecin i Berlin w zaledwie 90 minut. Ze wzmocnienia oferty skorzystałaby strona niemiecka, oznaczałoby to bowiem wzmocnienie taktu pociągów na linii regionalnej Angermünde-Berlin – pociągi kursowałyby tu co 30 minut (w kombinacji z linią RE 3Berlin-Angermünde-Stralsund/Schwedt (Oder).

Przetargiem objęty jest okres od grudnia 2026 roku do końca 2038 roku. W 70% o wyborze oferenta zdecydować ma cena, w 30% liczyć ma się jakość. Obowiązujące w VBB standardy (bezpłatna sieć wifi oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej) mają być tu konieczne, zleceniodawca oczekuje też dalszych rozwiązań, takich jak np. bardziej wydajna klimatyzacja, wygodny dostępu do pociągów dla osób niepełnosprawnych, dopasowanego do pory dnia oświetlenia czy wygodniejszych siedzeń.

Warto dodać, że w narodowym programie kolejowym Niemiec trasa z Angermünde do granicy państwa przeznaczona jest do dwutorowej rozbudowy i elektryfikacji (od stacji Passow do Polski). Aktualne wsparcie dla tego projektu sięga 100 mln euro.

Tymczasem spod przejazdu kolejowego pod Szczecinem na usunięcie wciąż czego wrak zespołu trakcyjnego zniszczonego w zdarzeniu z polską ciężarówką. DB Regio poinformowały nas, że zleciły już usunięcie pojazdu, który stał się lokalną atrakcją i obiektem zainteresowania miłośników graffiti.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 29 listopada 2021

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Michał Szymajda 13 września 2021

Linki z Pesy jeżdżą po Niemczech w barwach DB Regio [film]

Tabor i technika

Trójczłonowy Link dla DB Regio z niemiecką homologacją

Tabor i technika

Niemcy: DB Regio pracuje nad wagonami przyszłości

Pasażer

Niemcy: DB Regio pracuje nad wagonami przyszłości

Tomasz Kościelny 25 listopada 2017

Zobacz również:

DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 29 listopada 2021

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

DB Regio kupi 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Michał Szymajda 13 września 2021

Linki z Pesy jeżdżą po Niemczech w barwach DB Regio [film]

Tabor i technika

Trójczłonowy Link dla DB Regio z niemiecką homologacją

Tabor i technika

Niemcy: DB Regio pracuje nad wagonami przyszłości

Pasażer

Niemcy: DB Regio pracuje nad wagonami przyszłości

Tomasz Kościelny 25 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5