NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KŚ: Poprawa oferty na trasie Pszczyna – Rybnik dopiero po jej remoncie

| Kasper Fiszer 07.04.2022 1,5k

KŚ: Poprawa oferty na trasie Pszczyna – Rybnik dopiero po jej remoncie
fot. Travelarz lic. CC BY-SA 3.0 pl
Koleje Śląskie przyznają, że zmiana terminu rozpoczęcia remontu linii nr 148 utrudniła skonstruowanie oferty przewozowej na trasie z Pszczyny do Rybnika. W efekcie tego spadła liczba kursów realizowanych w dni wolne, a w najbliższym czasie nie można się spodziewać przywrócenia zawieszonych połączeń. Spółka stoi bowiem na stanowisku, że rozwój oferty w okresie poprzedzającym konieczne wstrzymanie przewozów byłby niewskazany.
Grudzień zeszłego roku przyniósł spore zmiany w obsłudze leżącej w południowej części województwa śląskiego trasy Rybnik – Pszczyna przez Żory. Liczba kursów realizowanych przez KŚ w dni robocze się nie zmieniła i pozostała na poziomie czterech par dziennie. Spadła jednak liczba połączeń weekendowych. W dni wolne kursują tam obecnie tylko dwie pary pociągów, co oznacza redukcję oferty o aż połowę.

Śląski przewoźnik regionalny wskazywał, że ograniczenia mają związek z prowadzoną przebudową węzła Czechowice-Dziedzice, co uniemożliwiło konstrukcję rozkładu jazdy w taki sposób, by z Rybnika bez przesiadki można było dojechać w rejon Beskidu Śląskiego. – Układ połączeń kolejowych jest determinowany przez szereg czynników – stwierdza jednak Jakub Wosik, naczelnik Wydziału Obsługi Pasażera Kolei Śląskich, wskazując, że redukcja wynika także z innych okoliczności niż tylko te związane z pracami realizowanymi poza odcinkiem, na którym doszło do cięć. Wśród kluczowych aspektów wpływających na siatkę komunikacyjną wymienia on dostępność taboru i planowane remonty na sieci kolejowej.

Rozbudowa oferty przed remontem byłaby niewskazana

– Planowanie rozkładu jazdy utrudnia przesuwanie terminu remontu odcinka Żory – Pszczyna – podkreśla przy tym nasz rozmówca. Przyznaje, że decyzja krajowego zarządcy infrastruktury o opóźnieniu rozpoczęcia modernizacji trasy wpłynęła na osłabienie oferty w bieżącym roku. Dodaje jednocześnie, że rozwój oferty na linii oznaczonej przez KŚ symbolem S-72 jest obecnie niewskazany z uwagi na to, że przewozy wkrótce będą musiały zostać zamknięte na czas przebudowy torów i sieci trakcyjnej.

Nie ma wystarczająco wielu podróżnych

– Trzeba też pamiętać, że liczba połączeń musi być dostosowana do potoków pasażerskich – stwierdza przedstawiciel KŚ. – Mam nadzieję, że po remoncie trasy pociągi linii S-72 będą się cieszyć zainteresowaniem podróżnych i będziemy mogli swobodnie rozwijać tam naszą ofertę – dodał. W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się choćby przywrócenia liczby połączeń realizowanych pomiędzy Rybnikiem a Pszczyną do grudnia zeszłego roku.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku KŚ zredukowały także ofertę na trasach wybiegających do Czech. Od marca zeszłego roku pociągi nie kursują na odcinkach granicznych Chałupki – Bogumin i Cieszyn – Czeski Cieszyn. W tym przypadku spółka prowadzi wciąż rozmowy ze stroną czeską, ale do przywrócenia połączeń droga wciąż wydaje się dość długa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5