NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KŚ jednak przywrócą ruch pociągów do Czeskiego Cieszyna

| Kasper Fiszer 06.07.2022 3,9k

KŚ jednak przywrócą ruch pociągów do Czeskiego Cieszyna
fot. M. Szymajda
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom KŚ przywrócą wraz z Kolejami Czeskimi ruch pociągów pomiędzy Cieszynem a Czeskim Cieszynem. Został on zawieszony w związku z pandemią koronawirusa półtora roku temu. Na razie nie dojdzie natomiast do ponownego uruchomienia pociągów regionalnych pomiędzy Chałupkami a Boguminem.
Niedawno Koleje Śląskie poinformowały nas, że w związku z prawdopodobnym niewielkim zainteresowaniem podróżnych nie zamierzają wznawiać ruchu na trasach międzynarodowych do Republiki Czeskiej. Tymczasem w publikowanych przez zarządców infrastruktury z Polski i Czech rozkładach jazdy pojawiła się informacja o planowanym odtworzeniu komunikacji na jednym z dwóch obsługiwanych do 2021 r. przejść – z Cieszyna do Czeskiego Cieszyna. Podobnie jak przed wstrzymaniem przewozów, pociągi miałyby kursować w relacji z Cieszyna do Frydka-Mistka.

Powrót pociągów transgranicznych po półtorarocznej przerwie


Dane te potwierdził już polski przewoźnik. – W ramach współpracy z Kolejami Czeskimi CD już od 1 sierpnia 2022 r. 2znowione zostanie połączenie Cieszyn – Frydek-Mistek – mówi Patrycja Tomaszczyk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Według informacji opublikowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe rozkład jazdy będzie zbliżony do tego obowiązującego do marca 2021 r. Pociągi będą odjeżdżać z polskiej stacji w Cieszynie co ok. dwie godziny, a przejazd do Czeskiego Cieszyna zajmie pięć minut.

Przedstawicielka KŚ dodaje, że dobrą informacją dla mieszkańców Cieszyna jest także planowane wznowienie przewozów na trasie Cieszyn – Goleszów. Jednocześnie podtrzymuje ona stanowisko firmy w sprawie połączeń pomiędzy polskimi Chałupkami a czeskim Boguminem. Do wznowienia zamkniętego również tam w marcu 2021 r. ruchu póki co na pewno nie dojdzie.

Ryzyko ponownego wzrostu zachorowań na COVID-19 i nakładania obostrzeń

– Połączenie nie cieszyło się popularnością w czasie pandemii m.in. ze względu na ryzyko kwarantanny po przekroczeniu granicy – ocenia przedstawicielka KŚ. Mówi, że przywrócenie kursów wymaga czasu i bardzo prawdopodobne jest, że gdyby się na nie zdecydowano, otwarcie linii nastąpiłoby w okresie ponownego wzrostu liczby zachorowań na COVID-19. To zaś mogłoby skutkować niewielką frekwencją.

– Nie wolno nam marnować środków publicznych, marnotrawiąc je – przekonuje Patrycja Tomaszczyk. Śląska spółka odłożyła więc decyzję o ewentualnym wznowieniu kursów do czasu, w którym – jak twierdzi rzecznik przedsiębiorstwa – będzie istniała już absolutna pewność, że pandemia nie będzie wpływać na ruch transgraniczny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5