Lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie są efekty sukcesywnie prowadzonych prac na trasie kolejowej między Tarnowem a Muszyną i Krynicą. Postępują roboty za ponad 190 mln zł w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych, a także urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym. W czerwcu pasażerowie zyskają kolejne odnowione perony i wyższy standard podróżowania koleją.
Na liniach kolejowych 96 Tarnów – Leluchów (popularna „kryniczanka”) oraz 105 Muszyna – Krynica-Zdrój PLK kontynuują modernizację peronów na stacjach i przystankach. Na „kryniczance” w toku są także kolejne zadania, rozpoczęte w marcu br. Prace obejmują tory, obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną. Naszym celem jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski. Konsekwentne realizacje przynoszą oczekiwane przez podróżnych i mieszkańców korzyści.
Zmodernizowane perony na linii 96 są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W połowie czerwca dołączą do nich odnowione obiekty na kolejnych stacjach i przystankach, na których teraz trwają prace: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na linii 105). Dzięki temu zwiększy się komfort pasażerów pociągów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace obejmujące łącznie 13 stacji i przystanków na liniach 96 i 105 za 73 mln zł są prowadzone w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Zaawansowanie w realizacji zadań na linii 96 widać także na odcinku Stary Sącz – granica państwa, gdzie PLK wykonują prace o łącznej wartości blisko 118 mln zł ze środków własnych Spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego. W trakcie jest remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowych i 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie obejmujące nawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową.
Dzięki realizacjom wszystkich prac na torach wyeliminowane zostaną ograniczenia w ruchu i w końcowym efekcie, w czwartym kwartale, na wielu szlakach prędkość zostanie podniesiona nawet do 120 km/h. Sprawniejsze i bezpieczniejsze będą podróże koleją z Tarnowa do Muszyny i Krynicy, a zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem.
Obecnie, w trakcie robót wymagane są zmiany w ruchu kolejowym, funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Po ich zakończeniu, od 12 czerwca, zostaną wznowione połączenia kolejowe na całej trasie Tarnów – Leluchów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.