NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Krótsza umowa PKP Intercity z Warsem

| Jakub Madrjas 07.01.2021 56

Krótsza umowa PKP Intercity z Warsem
fot. Wars
PKP Intercity ogłosiło przetarg na obsługę gastronomiczną wagonów, w którym tradycyjnie jedynym chętnym był Wars. Tym razem okres realizacji usług jest wyjątkowo krótki, bo ledwie trzymiesięczny.
Przetarg na obsługę wagonów barowych i gastronomicznych PKP Intercity po raz pierwszy odbył się w 2007 roku. – Urynkowienie usług gastronomicznych w pociągach daje gwarancję najwyższej jakości — mówił wtedy „Pulsowi Biznesu” Czesław Warsewicz, ówczesny prezes PKP Intercity (obecny szef PKP Cargo), dodając, że dobrze się stanie, jeśli Wars „poczuje oddech konkurencji na plecach”. W rzeczywistości jednak, do zmiany wykonawcy tej specyficznej usługi nigdy nie doszło.

PKP Intercity ma 50,02 proc. akcji w Warsie. Pozostałe 49,98 proc. posiada Skarb Państwa. Trzy lata temu, po kilku nieudanych próbach sprzedaży mniejszościowego udziału przez SP, zapowiadano objęcie wszystkich akcji przez PKP IC; na razie jednak do tego nie doszło.

Przewoźnik w dalszym ciągu nie zleca obsługi wagonów barowych w formie zamówień wewnętrznych, tylko w otwartym przetargu. – Przetarg na świadczenie usług gastronomicznych odbywa się ramach prawa zamówień publicznych – napisała rzeczniczka Katarzyna Grzduk. Zamówienia są jednak coraz krótsze – trzy lata temu podpisano dwuletnią umowę (od lutego 2018) o wartości 39 mln zł netto, kolejna była zaś roczna. Obecnie prowadzony przetarg zakłada okres tylko trzech miesięcy (z możliwością przedłużenia o dwa miesiące).

– Umowa przewidziana jest na krótszy ze względu na nieprzewidywalność sytuacji związanej z COVID i wynikające z tego faktu ograniczenia w zakresie świadczonej usługi – tłumaczy Katarzyna Grzduk. Przypomnijmy, że usługi gastronomiczne w pociągach przywrócono w lipcu, ale menu jest skrócone. Jedyną ofertę w przetargu złożył oczywiście Wars. Opiewa ona na 7 930 672,80 zł brutto, przy kosztorysie 8 180 592,51 zł brutto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45218)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45218)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5