NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Krotoszyn: Skomunikowania KD i KW nadal nie będzie

| Kasper Fiszer 24.05.2019 2,2k

Krotoszyn: Skomunikowania KD i KW nadal nie będzie
Stacja w Krotoszyniefot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0 pl
Na dogodne przesiadki pomiędzy pociągami Kolei Dolnośląskich i Kolei Wielkopolskich nie mogą liczyć podróżujący na nowo otwartej trasie KD do Krotoszyna. Samorząd województwa wielkopolskiego informuje, że wciąż trwają uzgodnienia w tej sprawie z władzami Dolnego Śląska.
Od momentu reaktywacji przewozów na linii kolejowej nr 281 pomiędzy Grabownem Wielkim a Krotoszynem informujemy na naszych łamach o problemie braku skomunikowań pociągów Kolei Dolnośląskich i Kolei Wielkopolskich. Na dogodne przesiadki nie mogą liczyć pasażerowie niemal żadnego z kursów realizowanych przez cały dzień. Sytuacja nie ulegnie znaczącej poprawie wraz z wejściem w życie czerwcowej korekty kolejowego grafiku połączeń.

Na przesiadkę minuta lub cała noc

Zgodnie z danymi zamieszczonymi na łamach Portalu Pasażera PKP Polskich Linii Kolejowych pierwszy z pociągów KD z Jelcza-Laskowic będzie docierać do Krotoszyna od 9 czerwca o 6:49. Pociąg KW do Poznania odjeżdżać będzie zaś o 6:33 (kolejny o 11:37, z przesiadką o 8:10), a do Ostrowa Wielkopolskiego – o 6:44 (kolejny o 9:50). Przyjazd kolejnego z kursów z Dolnego Śląska zaplanowano na 9:28. W tym przypadku można mówić o względnie dogodnej przesiadce w kierunku Ostrowa Wlkp., ale na pociąg do Poznania trzeba będzie czekać ponad dwie godziny.

Na relatywnie szybką przesiadkę liczyć mogą ci, którzy przyjadą do Krotoszyna kursem docierającym tu o 17:10. W dalszą drogę udadzą się oni bowiem już o 17:28. Jeśli jednak z Wrocławia wyjedziemy pociągiem późnopopołudniowym, w węźle w południowej Wielkopolsce będziemy o 19:28, zaledwie minutę przed odjazdem składu do Poznania. Jeśli przejście do drugiego składu – co wysoce prawdopodobne – się nie uda, na kolejny bezpośredni kurs będziemy musieli czekać... do rana następnego dnia.

Wielkopolska: rozmowy wciąż trwają

Podobne niezgranie zaobserwować można w przypadku połączeń w kierunku przeciwnym. W większości przypadków różnica w czasie wynosi przynajmniej kilkadziesiąt minut. Zdarzają się także tzw. rozkomunikowania: pociąg do Jelcza odjedzie o 15:49, skład z Poznania dotrze do Krotoszyna o 16:00.

Czy sytuacja ulegnie poprawie? Jeszcze przed wznowieniem połączeń KD – choć już po ustaleniu ich dokładnego rozkładu jazdy w pierwszym okresie po otwarciu linii – Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego informował nas o prowadzeniu rozmów w sprawie utworzenia dogodnych połączeń. Na razie nie przyniosły one wymiernego efektu. – Uzgodnienia z Dolnym Śląskiem wciąż trwają – wskazało nam wczoraj Biuro Prasowe UMWW.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

UMWW (23)
Linia 281 (65)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5