NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kraśnik: Rozbiorą tor, wybudują drogę?

| krasnik24.pl/ jar, Rynek Kolejowy 30.09.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-09-30 12:32:17 Autor: Mr44
---.opera-mini.net
restrukturyzacja łącznicy = utrata kolejowego rynku zbytu dla fabryki. Odetną się kompletnie.
2012-09-30 12:46:27 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gratulujemy ci Areczku, masz wtyki. Dzięki temu krótkowzrocznemu rozwiązaniu, Kraśnik odetnie się od kolei. A potem będą narzekać na smrody spalin i hałas jadących TIRów.
2012-09-30 14:36:54 Autor: Mr44
---.opera-mini.net
I teraz państwo pewnie będzie musiało odkupić grunty i przekazać PKP po to by odtworzyć bocznicę.
2012-09-30 15:04:30 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wie prawa państwowa łapa, co robi lewa państwowa łapa. Tylko Bolesław Bierut! Upaństwowić i każdemu według potrzeb.
2012-09-30 15:10:22 Autor: arun busowy barun
---.paradowski.pl
Puciongi pasarzerskie w Kraśniku nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba zbudować droge S19 Kraśnik - Lublyn bus dojedzie w 30 minut i sprawa załatwiona po co komu jakieś puciongi
2012-09-30 15:10:58 Autor: aron medrzec parczewski
---.paradowski.pl
tam tory i tak już zarośli
2012-09-30 18:21:36 Autor: KOroń
---.ip.netia.com.pl
Jak zwykle Lubelskie dostaje w dupsko.... aron Ty kretynie! Wysadzić busy w powietrze a razem z nimi cały ruch kołowy!!!!!!!!!!!!!
2012-09-30 18:57:43 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
No ale przecież kolej w województwie lubelskim nie ma sensu ekonomicznego. Kiedyś zrobią w końcu te 12-tki, 17-tki i 19-tki. Choć już dzisiaj - bądźmy szczerzy - nie jest tragicznie. Kolej aglomeracyjna dla Lublina to zaklinanie rzeczywistości. Jaka aglomeracja - taka kolej. Konkurencyjności można szukać wyłącznie na dalszych dystansach. Teoretycznie. Bo praktycznie boniowa aglomeracja sieciowa wyklucza - co za pech - większość linii kolejowych.
2012-09-30 19:35:51 Autor: aron medrzec parczewski
---.paradowski.pl
Oczywiście że kolej regionalna w woj. lubelskim nie ma sensu ekonomicznego - za te 70 mln rocznie lepiej wyremontować drogi wojewódzkie. Choć oczywiście 19 nie jest wojewódzka, ale remont by się przydał np. Bełżyce - Poniatowa - Opole
2012-09-30 19:41:40 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Ale już planując transport pod kątem (choćby incydentalnych!) podróży dalekobieżnych - zaczyna mieć sens. Pod warunkiem, że będzie mieć sens. Na co - w obliczu wojny pewnej spółki z jej właścicielami - nie ma szans najmniejszych.

Przyznaj się ile firanek oraz gdzie kupiłeś :P
2012-09-30 20:31:55 Autor: arun busowy barun
---.paradowski.pl
jak uważasz że ma sens to oddaj pół pensji na kolejarzy. Ja tam wolę dobre drogi a nie dziury

Jakoś na Kaszubach Tusk autostrade zbudował, a to przecież nie droga zabija tylko chamy lubelasy się zabijają bo śmią jechać więcej niż 40 km/h na drodze krajowej nie?
2012-09-30 21:11:54 Autor: misiek
---.205.84.28.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
te arroon nie zachowój się jak idiota,zresztą jesteś tylko marnym potwierdzeniem obecnych bezmózgowcow przy korycie co maja klapki na oczach i myśla tylko o sobie i aby dziś,czyli zero perspektywy i myslenia o przyszłości
2012-09-30 21:19:47 Autor: gość
---.mmpnet255.tnp.pl
elktrociepłownia Dalkia juz niekorzysta z bocznicy?


z sieci......

Tory kolejowe do wzięcia
Za taki zbędny składnik majątku uznana została między innymi cała bocznica kolejowa prowadząca do fabryki. Składa się na nią kilka działek o łącznej powierzchni prawie 18,5 ha wraz z urządzeniami i budowlami trwale związanymi z tymi gruntami. Sprzedaż ta jest możliwa, ponieważ udało się zgromadzić dokumenty potwierdzające, że właścicielem tychże działek jest Skarb Państwa, a FŁT Kraśnik S.A. jest użytkownikiem wieczystym działek oraz właścicielem torów kolejowych i bocznicy kolejowej położonych na ich terenie.
- Prawa rynku są nieubłagane i transport kolejowy przestał nam się opłacać już kilka lat temu. Także ze względu na koszty utrzymania infrastruktury kolejowej. Ostatnio z torów korzystała przede wszystkim Dalkia. My już w tym roku sprzedaliśmy dwie nasze lokomotywy, a sprzedaż bocznicy to kolejny krok – uzasadnia sprzedaż prezes Jasiński.
Cena wywoławcza drogi kolejowej prowadzącej to zakładu to 5 mln 620 tys. zł netto. Czy ktoś się skusi na taką nieruchomość? To okaże się pod koniec listopada. Potencjalnie zainteresowanych mogłoby być dwóch. Na infrastrukturze kolejowej mogłoby zależeć firmie Dalkia – właścicielowi elektrociepłowni na terenie fabrycznym. Niewątpliwie drogą żelazną najłatwiej transportować ogromne ilości węgla i innych surowców zużywanych tu do produkcji energii cieplnej i elektrycznej. Czas zwrotu takiej inwestycji może być jednak zbyt długi dla prywatnego inwestora.
Drugim potencjalnym zainteresowanym powinien być samorząd Miasta Kraśnik. Po pierwsze jeżeli teren ten dalej służyłby do celów kolejowych, to byłby to jeden z atutów w rozmowach z potencjalnymi inwestorami. Bocznica przylega do terenów kraśnickiej podstrefy ekonomicznej. Jeśli nie, to trasą po której obecnie mogą jeździć składy kolejowe najprościej byłoby poprowadzić tak zwaną „obwodnicę północną” Kraśnika, która odciążyłaby ruch kołowy na ulicy Urzędowskiej. Mogłaby się ona zaczynać przy terenie dawnej jednostki wojskowej przy wyjeździe z miasta na Lublin, a kończyć na skrzyżowaniu ulic Urzędowskiej i Granicznej. O inwestycji tej jako o jednym ze swoich priorytetów mówił jeszcze podczas kampanii wyborczej obecny burmistrz Mirosław Włodarczyk. Niestety, przy obecnym stanie miejskich finansów samorządu na taki zakup z pewnością nie stać.

- w nawiązaniu do dyskusji z poprzedniej sesji w sprawie rozbiórki i sprzedaŜy
bocznicy kolejowej FŁT Kraśnik, odbyło się spotkanie z udziałem Burmistrza
Miasta Kraśnik Pana Włodarczyka i przedstawicieli Fabryki. Strona FŁT
przedstawiła swoje argumenty w tej sprawie i nie wyklucza, Ŝe w przyszłości
będzie zainteresowana korzystaniem z bocznicy. W niedalekiej perspektywie
Fabryka będzie miała strategicznego inwestora, dlatego zdaniem Pana Starosty
jest to odpowiedni czas na podejmowanie racjonalnych decyzji. Na spotkaniu
była równieŜ mowa o moŜliwości kompensacji długów FŁT na rzecz miasta
z tytułu niezapłaconego podatku tj. kwoty ok. 4.200.000zł. Pan Starosta dodał,
Ŝe równieŜ firma DALKIA, która sprowadza węgiel byłaby zainteresowana
korzystaniem z tej bocznicy. Podkreślił, że w niedalekiej przyszłości uzbrajana
zostanie strefa ekonomiczna, więc nie ulega wątpliwości, że bocznica byłaby
dodatkowym atutem strefy ekonomicznej. Zdaniem Pana Starosty cały szereg
argumentów przemawia za tym, żebypozostawić bocznicę, a w perspektywie
zastanawiać się, kto będzie nią administrował. Stanowisko miasta jest w tej
sprawie sztywne tj. na bazie bocznicy kolejowej budować obwodnicę północną
miasta Kraśnik.
......Następnie Pan Wicestarosta nawiązał do wypowiedzi Pana Starosty odnośnie
spotkania z Burmistrzem Miasta Kraśnik i przedstawicielami FŁT w związku
z przyszłością bocznicy kolejowej FŁT Kraśnik. Zaznaczył, Ŝe spotkanie to
zostało zorganizowane zgodnie z sugestiami radnych, jakie podały na
poprzedniej sesji, niestety spotkanie to nie przyniosło rozwiązania problemu,
a mało tego jest jeszcze bliŜej rozbiórki torowiska, gdyŜ został juŜ ogłoszony
przetarg na rozbiórkę torów i sprzedaŜ na złom. Na dzień dzisiejszy nie ma
Ŝadnej informacji o tym, Ŝe miasto chce przejąć tory. Panowie Starostwie
podkreślali na spotkaniu istotę tej sprawy i apelowali do władz miasta, Ŝe jest to
waŜna arteria, która daje szansę na rozwój powiatu. Bocznica jest waŜnym
elementem, na który potencjalni inwestorzy zwrócą uwagę. Jutro odbędzie się14
sesja Rady Miasta w związku z tym Pan Wicestarosta wyraził nadzieję, Ŝe temat
ten zostanie podjęty, a tory kolejowe zostaną ocalone. Jeśli tak się nie stanie
działania spółki FŁT doprowadzą do rozbiórki i sprzedaŜy torów, a tym samym
utracona zostanie nieodwracalnie szansa rozwoju i atrakcyjności strefy
ekonomicznej. Zaapelował do radnych, by równieŜ przekonywali władze miasta
do przejęcia tych torów. Dzisiaj transport kolejowy nie jest modny, niektórzy
twierdzą, Ŝe nie ma on przyszłości, ale nigdy nie wiadomo, co przyniesie
przyszłość, być moŜe transport kolejowy stanie się wiodącym w kraju


2012-09-30 21:22:00 Autor: goścww
---.mmpnet255.tnp.pl

ciekawe czy ktoś z PLK pofatygował sie do Krasnika by przedstawic koncepcje przewozów osobowych z wykorzysytaniem tej bocznicy
2012-09-30 22:07:31 Autor: anonimowy rolnik okradający naród
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
i pisowskim chamom Tusk buduje s17 a jarosław wybudował peron w polu hehehe
możesz wytłumaczyć ten fenomen tow. oleszczuk??
2012-09-30 22:51:05 Autor: Ave Ja
---.ip.netia.com.pl
@@@@@@@@@@@@@@@

Dziwicie się Aronowi?

Oto Dworzec Parczew:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1522&okno=galeria&&photoid=47573
2012-10-01 00:49:50 Autor: sothink
---.dynamic.chello.pl
Na pl.misc.kolej zebrano niedawno najciekawsze cytaty z tfurczości arona. To tak, jakby ktos traktował go jeszcze na powaznie...

\"a jak komus sie nie podoba to won z katolickiej Polski\"
\"wezcie sie kurwy niemieckie raz na zawsze odizolujcie od Katolickiej Polski i ogrodzcie sie drutem kolczastym pod napieciem\"
\"wez sie smieciu folksdojczu poskarz erice na wrednych Polakow\"
\"zycze wam niemieckie kurwy zeby was turcy na kebaby przerobili\"
\"idz sie poskarz kurwo erice na wrednego arona buahahahahahahahaa niech wysle agentow bnd do Parczewa my ich klonicami zabijemy\"
\"wypierdalaj do rajchu ty smieciu folksdojczu z posen tam twoje miejsce gdzie twojego dziadka - w niemieckiej armii
won z katolickiej Polski wez ze soba folksdojcza z lissy i tym podobnych\"
\"nie masz zdolnosci honorowej folksdojczu z posen zeby bic sie z Polakiem-Katolikiem. Mozesz sie co najwyzej pogryzc z moim psem, to podobna ranga co folksdojcz\"
\"won do rajchu erice minete robic, tam twoje miejsce wsrod folksdojczow-mordercow i potomkow zolnierzy wehrmachtu\"
\"dlatego won z Katolickiej Polski, przylaczcie sie do swojego rajchu i prosze odgrodzic sie drutem kolczastym\"
\"nie mam kompleksow tylko uwazam ze ruskich pociagow nie nalezy wpuszczac do katolickiej Polski\"
\"pierdolone hanysy i breslauery juz dzis powinni spierdalac do rzeszy angela da wam prace od 1 maja wypierdalac psy juz was tu nie ma kurwy jak wam powstania przesszkadzaja to WYPIERDALAC DO ERIKI!!!\"
\"wreszcie bedziesz wolny od busow i parczewskich chamow, bedziesz mial swoje wspaniale dojcze ban powstale dzieki pieniadzom zrabowanym zabitym Zydom i Polakom\"
\"bus bus aron aron buahahahahaha\"
2012-10-01 06:35:13 Autor: aron medrzec parczewski
---.paradowski.pl
Zapomnieliście o najważniejszym cytacie z Arona

\"Sprubujcie przewieźć do szpitala rodzoncom kobiete puciongiem\"
2012-10-01 06:39:14 Autor: anonimowy rolnik okradajacy naród
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wynajmiem ciebie z buszem, ty pojedziesz nawet polnom drogom - podaj namiary skoro w necie jesteś taki kozak buhahaha
p.s. poranny paciorek już zmówiony??:)
2012-10-01 08:26:23 Autor: c73
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli tłumacząc wszystkie cytaty arona na język bardziej kulturalny, miałoby to sens:
\"Aaron zwraca sze z proszbą do Nemców o nie wchodzene w jego interesy na Polakach\"
2012-10-01 11:51:19 Autor: Ave Ja
---.ip.netia.com.pl
Ej ej ej.

Prowokujecie, to nie są cytaty z prawdziwego Arona, bo On ma jednak łeb na karku, i argumenty.

Wy piszecie ze swojej perspektywy, możliwe że z Wlkp. albo Śląska, a tam na Lubelszczyźnie trochę inaczej na to patrzą, i nie ma tam tylu zwolenników kolei wśród pasażerów co nawet u mnei na Mazowszu.
2012-10-01 12:27:29 Autor: Mikołaj Kobryński
---.254.222.106
@Ave Ja

W mojej kochanej Wielkopolsce naród wcale nie jest prokolejowy, jak twierdzi ARON Mędrzec Parczewski. Szynobusy na trasie Leszno - Zbąszynek są puste, a mimo względnej ich nowoczesności nastawienie mieszkańców jest negatywne. Najwięcej ludzi jeździ w wakacje z Leszna do Boszkowa, ale i tak co najwyżej 1/5 dwuczłonowego SA132 lub SA108 jest pełna. Dlaczego? Bo 1/3 kursów to KKA i ludzie już się zniechęcili do kolei w wykonaniu KW.
1. Zrewitalizować linię - niewielkie roboty torowe i gruntowna przebudowa zrujnowanych przystanków - podniesienie prędkości z obecnych 70-90 do 100.
2. Wprowadzić lekki szynobus - NIE SZT ANI WAGON MOTOROWY! Dwuoosiowy szynobus SA105 - zmodernizować mu tylko układ napędowy i hamulcowy. SA132 na tej trasie jest przerostem formy nad treścią.
3. Promować kolej promocjami i zniżkami...
2012-10-01 13:52:59 Autor: aron patriota polski
---.play-internet.pl
Nie można podporządkowywac transportu lokalnego transportowi dalekobieżnemu, bo jednak 90% ludzi nie przekracza granicy swojego województwa czy to jadonc puciongiem czy busem
2012-10-01 14:06:46 Autor: gość
---.wnoz.us.edu.pl
To jest prawdziwy aron i jego zachowanie na grupie dyskusyjnej pl.misc.kolej. Nie jest to żadna prowokacja i manipulacja.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS