NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kraków – Katowice: Przetarg jeszcze potrwa. PLK niesłusznie wykluczyła wykonawców

| Jakub Madrjas 26.04.2017 550

Kraków – Katowice: Przetarg jeszcze potrwa. PLK niesłusznie wykluczyła wykonawców
Fot. Maxxii, CC-BY-SA 3.0
Jak uznała Krajowa Izba Odwoławcza, PLK niesłusznie wykluczyła jedne z największych firm wykonawczych z przetargu na modernizację odcinka Krzeszowice – Trzebinia na linii E30. Trwające od półtora roku postępowanie na roboty pomiędzy Krakowem a Katowicami jeszcze się wydłuży. 
We wrześniu 2015 roku PKP PLK triumfalnie ogłosiła rozpisanie ostatniego przetargu na modernizację torów pomiędzy Krakowem a Katowicami (w rzeczywistości ostatnim odcinkiem do naprawy jest Mysłowice – podg. Szabelnia, gdzie dopiero kilka dni temu rozpisano przetarg na projektanta, ale jest to rewitalizacja, a nie modernizacja – przyp. RK). Obejmuje on odcinek 17,5 km dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami w województwie małopolskim. "Przetarg ograniczony pozwoli na wybranie sprawnych i dobrze przygotowanych wykonawców"– tłumaczył zarządca infrastruktury.

Jak wielokrotnie informowaliśmy, przetargi ogłoszone w drugiej połowie 2015 roku w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy nie zostały rozstrzygnięte przez kilkanaście miesięcy. Dotyczy to także modernizacji linii E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami. Dopiero 16 listopada 2016 roku podpisano umowę na modernizację trasy na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy. Prace ruszyły na początku 2016 roku. Pod koniec 2015 roku podpisano umowę na odcinek Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Minister Adamczyk zapowiada otwarcie połączenia po modernizacji w 2020 roku.

Niestety, modernizacja linii E30 pomiędzy Krakowem a Katowicami, która miała się zakończyć w 2014 roku, wciąż przysparza problemów. 18 kwietnia PKP PLK podpisały wartą miliard złotych umowę, w ramach której modernizację przejdzie 20-kilometrowy odcinek linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Jednak oferenci, których PKP PLK odrzuciły w fazie przetargowej, złożyli skargę do sądu. Pisaliśmy o tym tutaj.

Jak się okazuje, problem jest także z przetargiem na wspomniany odcinek pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami  (od km 29,110 do km 46,700 linii nr 133). Trzy konsorcja: Torpolu i Budimeksu; ZUE i Strabagu oraz OHL ZS i Elektrizace zeleznic Praha oprotestowały w Krajowej Izbie Odwoławczej wykluczenie ich z postępowania. We wszystkich wymienionych przypadkach PLK uznała, że oferty nie spełniają wymagań stawianych kierownikowi robót telekomunikacyjnych. W przypadku dwóch pierwszych konsorcjów PLK zaniechała również wezwania uczestników do złożenia dokumentów, od razu wykluczając ich z przetargu.

Jak informuje rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk, odwołania konsorcjum Torpolu i Budimeksu oraz ZUE i Strabagu zostały uwzględnione. Natomiast postępowanie dotyczące odwołania OHL ZS zostało umorzone – z powodu uwzględnienia zarzutów przez PLK. Nie wiadomo jeszcze, kiedy zarządca infrastruktury przejdzie do kolejnego etapu postępowania. Wczoraj w TVP minister Adamczyk zapowiedział podpisanie umowy z wykonawcą we wrześniu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (618)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (618)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5