NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk: Nie wyłączymy E30 z ruchu przy remoncie

| Jakub Madrjas 20.02.2017 3

Adamczyk: Nie wyłączymy E30 z ruchu przy remoncie
fot. PKP PLK
– Na pewno nie wyłączymy z ruchu szlaku kolejowego, nie sparaliżujemy miasta, ale będzie trudno – mówił na antenie Radia Kraków o modernizacji linii E30 przez miasto minister Andrzej Adamczyk.
– Program modernizacji tego szlaku to prawie 20 kilometrów (...). Na pewno nie wyłączymy z ruchu szlaku kolejowego, nie sparaliżujemy miasta, ale będzie trudno. Musimy to zrobić, żeby miasto mogło zorganizować Kolej Aglomeracyjną, bo to nie jest tylko odnowa szlaków kolejowych. To budowa przy okazji wielu przedsięwzięć, które ułatwią komunikację. W ramach tych prac będzie modernizowanych około 20 wiaduktów kolejowych. Niektóre zostaną rozebrane i wybudowane na nowo. To pracochłonne i kosztowne. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom zlikwidowany zostanie nasyp w okolicy ulicy Blich – mówił dziś w Radiu Kraków minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Minister przypomniał, że wzdłuż istniejącego mostu kolejowego na Wiśle budowane będą dwa nowe mosty dla Kolei Aglomeracyjnej. – Budowa dwóch dodatkowych torów posłuży wyłącznie pociągom aglomeracyjnym. Te pociągi będą miały swoje tory, nie trzeba będzie szukać wolnego czasu między pociągami dalekobieżnymi od strony Wrocławia, Rzeszowa, Przemyśla – wskazywał minister. Nowością będzie przystanek przy ul. Grzegórzeckiej. Podobny przystanek jest też projektowany przy ulicy Armii Krajowej w Bronowicach, gdzie miasto wybuduje duży parking Park&Ride. – Proszę wszystkich, którzy poruszają się ulicami Krakowa o wyrozumiałość. Żeby było lepiej, musi być czasami trudniej – mówił minister. 

– Jeżeli wszystko będzie toczyło się jak planujemy, podpisanie umowy nastąpi jesienią tego roku. Utrudnienia rozpoczną się na przełomie 2017-2018. One będą trwały, ale każdy miesiąc będzie nas przybliżał do efektu. Około 2019-2020 roku będziemy mogli cieszyć się tymi rozwiązaniami i możliwością łatwiejszego poruszania się po mieście – obiecał minister. Jak dodał, całe połączenie Kraków – Katowice miało być gotowe w 2014 roku. – Mamy problem na jednym odcinku, ale na reszcie trwają prace. W 2020 roku będzie możliwy szybki przejazd i nastąpi powrót pasażerów do pociągów – podsumował.

Więcej o modernizacji ciągu komunikacyjnego E30 można przeczytać w tym wątku. Natomiast zapis dzisiejszej rozmowy dostępny jest na stronie Radia Kraków.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Małopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS