NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk: Nie wyłączymy E30 z ruchu przy remoncie

| Jakub Madrjas 20.02.2017 3

Adamczyk: Nie wyłączymy E30 z ruchu przy remoncie
fot. PKP PLK
– Na pewno nie wyłączymy z ruchu szlaku kolejowego, nie sparaliżujemy miasta, ale będzie trudno – mówił na antenie Radia Kraków o modernizacji linii E30 przez miasto minister Andrzej Adamczyk.
– Program modernizacji tego szlaku to prawie 20 kilometrów (...). Na pewno nie wyłączymy z ruchu szlaku kolejowego, nie sparaliżujemy miasta, ale będzie trudno. Musimy to zrobić, żeby miasto mogło zorganizować Kolej Aglomeracyjną, bo to nie jest tylko odnowa szlaków kolejowych. To budowa przy okazji wielu przedsięwzięć, które ułatwią komunikację. W ramach tych prac będzie modernizowanych około 20 wiaduktów kolejowych. Niektóre zostaną rozebrane i wybudowane na nowo. To pracochłonne i kosztowne. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom zlikwidowany zostanie nasyp w okolicy ulicy Blich – mówił dziś w Radiu Kraków minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Minister przypomniał, że wzdłuż istniejącego mostu kolejowego na Wiśle budowane będą dwa nowe mosty dla Kolei Aglomeracyjnej. – Budowa dwóch dodatkowych torów posłuży wyłącznie pociągom aglomeracyjnym. Te pociągi będą miały swoje tory, nie trzeba będzie szukać wolnego czasu między pociągami dalekobieżnymi od strony Wrocławia, Rzeszowa, Przemyśla – wskazywał minister. Nowością będzie przystanek przy ul. Grzegórzeckiej. Podobny przystanek jest też projektowany przy ulicy Armii Krajowej w Bronowicach, gdzie miasto wybuduje duży parking Park&Ride. – Proszę wszystkich, którzy poruszają się ulicami Krakowa o wyrozumiałość. Żeby było lepiej, musi być czasami trudniej – mówił minister. 

– Jeżeli wszystko będzie toczyło się jak planujemy, podpisanie umowy nastąpi jesienią tego roku. Utrudnienia rozpoczną się na przełomie 2017-2018. One będą trwały, ale każdy miesiąc będzie nas przybliżał do efektu. Około 2019-2020 roku będziemy mogli cieszyć się tymi rozwiązaniami i możliwością łatwiejszego poruszania się po mieście – obiecał minister. Jak dodał, całe połączenie Kraków – Katowice miało być gotowe w 2014 roku. – Mamy problem na jednym odcinku, ale na reszcie trwają prace. W 2020 roku będzie możliwy szybki przejazd i nastąpi powrót pasażerów do pociągów – podsumował.

Więcej o modernizacji ciągu komunikacyjnego E30 można przeczytać w tym wątku. Natomiast zapis dzisiejszej rozmowy dostępny jest na stronie Radia Kraków.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS