Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kraków z nowymi mostami kolejowymi nad Wisłą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Miliardowa inwestycja w Krakowie to przede wszystkim poprawa funkcjonowania transportu kolejowego w aglomeracji. Przyczynić do tego ma się budowa dwóch torów, które połączą dwa największe krakowskie dworce. PKP PLK pochwaliły się właśnie wizualizacjami nowych obiektów inżynieryjnych, które powstaną przy okazji prac. Efektownie prezentują się m.in. nowe mosty kolejowe na Wiśle.

Umowa na modernizację infrastruktury kolejowej w Krakowie na linii kolejowej E30 podpisano 18 kwietnia. Prace obejmą odcinek Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Dodatkowo wykonawca dobuduje także parę torów linii aglomeracyjnej. Kolejowy projekt poprawi transport w Krakowie, Małopolsce i w całym kraju. Nowe przystanki i zmodernizowane stacje zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych. Dodatkowe tory, obiekty i nowoczesne urządzenia pozwolą skrócić czas przejazdu i zwiększyć liczbę pociągów. Wszystko to wyceniono na 966 mln zł netto.

Większa sieć przystanków i stacji

Podróży po Krakowie mają ułatwić 2 nowe przystanki – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień oraz 4 przebudowane – Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie. Przebudowane będą także 4 stacje – Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów.

Efektem prac PLK będzie znacznie zwiększona dostępność i atrakcyjność kolei w obrębie miasta. Powstaną dogodne miejsca przesiadkowe, pozwalające na integrację kolei z komunikacją miejską – np. przystanek Kraków Grzegórzki. Przystanki zapewnią pasażerom komfortową obsługę. Będą czytelnie oznakowane i wyposażone w wiaty, siedzenia oraz kompleksowy system informacji głosowej i wizualnej. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania.

Nowe mosty na Wiśle

Wprowadzenie większej liczby pociągów w ruchu aglomeracyjnym i dalekobieżnym będzie możliwe dzięki budowie dodatkowej pary torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz dodatkowemu torowi między Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem. Wymusi to powstanie 850-metrowej estakady na odcinku od ul. Kopernika do ul. Miodowej i 2 dodatkowe, dwustumetrowe mosty na Wiśle.

Łącznie inwestycja PLK obejmuje ok. 20-kilometrowy odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice. W sumie powstanie 50 km nowych torów. Na trasie zmodernizowanych zostanie 56 obiektów.


Mat. PKP PLK

Nowe wiadukty

Dobudowa torów niesie ze sobą konieczność przebudowy także wiaduktów w mieście. Skorzystają na tym jednak głównie kierowcy, ale także piesi i rowerzyści. Przebudowa wiaduktu na ul. Łokietka zapewni poszerzenie jezdni, dwukierunkowy ruch drogowy i nowe chodniki. Nowy obiekt na ul. Miodowej zapewni przejścia pod torami, oddzielenie ruchu kołowego od rowerowego i pieszego, poprawę bezpieczeństwa ruchu. Przebudowa mostu nad rzeką Serafa ul. Złocieniowa oznacza poszerzenie jezdni do 5 m i dwukierunkowy ruch drogowy, nowe chodniki, bezkolizyjne dojście na perony nowego przystanku Kraków Złocień.

PKP PLK obiecały uwzględnić przy pracach zabytkowy charakter obiektów. Historyczny wiadukt nad ul. Grzegórzecką zyska nowe możliwości techniczne lecz zachowany będzie jego wygląd. Odnowiony, bardziej estetyczny, będzie się dobrze wpisywał w przestrzeń miasta.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5