NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kowel i Chełm połączy autobus szynowy Pesy

| Michał Szymajda 26.04.2017 294

Kowel i Chełm połączy autobus szynowy Pesy
Pesa 630MFot. Slawomir Kołtuński, wikipedia, CC BY-SA 3.0
Wojciech Balczun, prezes Kolei Ukraińskich, zapowiedział rychłe uruchomienie pociągów w relacji Kowel – Jagodin – Chełm. Połączenie ma być obsługiwane autobusami szynowymi z Pesy.
Koleje Ukraińskie posiadają kilka autobusów szynowych wyprodukowanych w Pesie. W ostatnich miesiącach UZ znalazły w końcu pomysł na intensywne wykorzystanie nowoczesnych pojazdów (kursują m.in. między Iwano-Frankiwskiem a Rachowem, uczestniczą one też w licznych jazdach promocyjnych, podczas gdy dotąd jeździły na raczej przypadkowych trasach bądź stały pozbawione części zamiennych. Niedługo dwuczłonowe autobusy szynowe kupione 6 lat temu przez UZ pojawią się na kolejnych liniach.

Pesą przez polską granicę

Zgodnie z zapowiedziami prawdopodobnie już w czerwcu ruszy połączenie Kowel – Jagodin – Chełm. Będzie to drugi przypadek, po pociągu Przemyśl – Lwów – Kijów, kiedy ukraiński pociąg wjedzie na polskie tory. Przeszkodą w kursowaniu na innych relacjach jest oczywiście różny dla Polski i Ukrainy rozstaw torów, ale zarówno do Przemyśla, jak i do Chełma doprowadzono szerokie tory. Pociąg ma kursować codziennie, wyjeżdżać będzie z Kowla o 11:50 i po 2 godzinach dotrze do Chełma.

Podobnie jak w przypadku pociągu IC+ Przemyśl – Lwów – Kijów odprawa pasażerów przez służby graniczne odbywać się będzie podczas ruchu pojazdu. Próby przemytu, które doprowadziły m.in. do zawieszenia połączeń z Sanoka do Chyrowa, mają być udaremnione dzięki systemowi kamer, w które wyposażony będzie 182-miejscowy pojazd. Obecnie trwają uzgodnienia pomiędzy ukraińskim i polskim zarządcą torów a także z celnikami po obu stronach granicy.

Więcej pociągów potrzebna będzie od czerwca

Od czerwca, w związku ze zniesieniem wiz krótkoterminowych dla Ukraińców, można spodziewać się znacznie większego ruchu transgranicznego.

– Rozpoczęliśmy już wewnętrzne prace, aby przyspieszyć pewne działania, związane ze spodziewanym większym ruchem międzynarodowym. Pociąg Kijów – Przemyśl pokazał, jaki takie połączenia mogą mieć potencjał. Będziemy uruchamiali kolejne połączenia nie tylko z Polską, ale także z Węgrami, Słowacją czy z Rumunią, bo, rzecz jasna, Polska to niejedyny kraj Unii Europejskiej, z którym Ukraina graniczy – powiedział „RK” Wojciech Balczun. Rozmowę z nim można przeczytać tutaj.

Obecnie na Ukrainie trwa procedura przetargowa, która wyłonić ma dostawcę 6 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, które zastąpią archaiczne pojazdy D1, pochodzące z lat 70-tych i 80-tych. Wkrótce napiszemy o tym więcej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (289)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (289)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5