Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Korea Południowa zainteresowana projektem polskiego KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
05-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Korea Południowa zainteresowana projektem polskiego KDP
Fot. Steve46814, wikipedia
Koreańskie spółki Korea National Railway oraz Dohwa Engineering Co., Ltd. zorganizowały Forum Współpracy Technologicznej dot. Kolei Dużych Prędkości. Są zainteresowane wzięciem udziału w realizacji projektu szybkiej kolei w Polsce.

Spotkanie, które miało miejsce w hotelu Hilton w Warszawie 28 kwietnia, zgromadziło ok. 100 osób reprezentujących stronę polską (inżynierów kolejowych i przedstawicieli organów rządowych odpowiedzialnych za infrastrukturę) oraz ok. 20 osób reprezentujących stronę koreańską (przedstawicieli Ambasady Republiki Korei w Polsce oraz koreańskich firm), co organizatorzy odbierają jako znaczący sukces.

Pracownicy Korea National Railway oraz Dohwa Engineering przedstawili uczestnikom reprezentującym polski sektor kolejowy rozwiązania dot. sieci kolejowej oraz kolei dużych prędkości. Przedstawili doświadczenia Korei, która wdrożyła kolej dużych prędkości na linii Gyeongbu w 2004 roku. Aktualnie funkcjonuje w tym kraju 1800 km trasy kolei dużych prędkości. Na trasie pociągi osiągają prędkość ponad 300km/h, dlatego podczas Forum przestawiono kluczową dla takich prędkości technologię systemu torów oraz sygnalizacji. Zaprezentowano w szczególności niezbędną technologię 2-stopniowych oraz 3-stopniowych mechanizmów zabezpieczających, utrzymywania określonej prędkości oraz zapobiegania katastrofom – czytamy w komunikacie.

Korea National Railway występowało w roli państwowego przedsiębiorstwa kolejowego, które odpowiada za planowanie, projektowanie, zarządzanie konstrukcją, testowanie i nadzór nad infrastrukturą kolejową oraz kolejami dużych prędkości w Korei. Z kolei założona w 1957 roku Dohwa Engineering to firma inżynieryjna będąca koreańskim liderem w dziedzinie kolei, mająca na koncie wiele osiągnięć w tej branży. Dohwa Engineering ma dostęp do najlepszego know-how odnośnie projektowania i nadzoru nad budową torów kolejowych, torów kolei dużej prędkości oraz zajezdni kolejowych. Aktualnie prowadzi projekty w 20 państwach na całym świecie. Ostatnio z sukcesem realizuje w Korei inwestycję budowy linii kolejowej GTX-A o maksymalnej prędkości 200km/h, pełniąc rolę bezpośredniego inwestora oraz konsultanta zarządzającego projektem.

Forum współpracy technologicznej dotyczące kolei dużych prędkości w przyszłości ma odbywać się regularnie. Koreańscy eksperci mają przeprowadzić szkolenia dla polskich inżynierów. Planowane są także inne inicjatywy, których celem będzie rozwój technologii kolejowej w Polsce – zapowiadają Koreańczycy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Daniel Siwak 23 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Dohwa Engineering: Zapewnimy światową jakość polskiemu KDP

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Infrastruktura

Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami

Roman Czubiński 22 października 2025

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Infrastruktura

Chiny. KDP na 350 km/h to „norma”

Mateusz Kieruzal 18 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Zobacz również:

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Daniel Siwak 23 października 2025

Hiszpania. Liberalizacja kolei przyciąga pasażerów, ale powoduje straty

Pasażer

Dohwa Engineering: Zapewnimy światową jakość polskiemu KDP

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij