Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor
Jakub Madrjas ⚫ 23.03.2023 ⚫
5k

fot. Filipbb CC BY-SA 4.0
Pociągi kursujące Centralną Magistralą Kolejową muszą znacząco zwalniać na odcinku pomiędzy Strzałkami a Idzikowicami. Ta sytuacja wynika zdaniem PKP PLK z modernizacji linii i potrwa jeszcze co najmniej 1,5 miesiąca.
Jak informuje Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, na stacji Strzałki realizowana jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Do tego na odcinku Strzałki – Idzikowice roboty obejmują m.in. podbicie torów i uzupełnienie podsypki. Celem prac jest dostosowanie Centralnej Magistrali Kolejowej do przejazdu pociągów z prędkością 250 km/h.
Jak potwierdza przedstawiciel PLK, na czas robót pociągi między Strzałkami a Idzikowicami kursują po jednym torze. Do tego wprowadzono ograniczenie prędkości - do 120 km/h. - O zmianach przewoźnicy byli informowani z wyprzedzeniem - zapewnia Wilgusiak. Ten etap planowo potrwa aż do 6 maja.
Prace realizowane są w ramach umów na „Wdrożenie systemu ERTMS_ETCS poziom 2, wraz z budową LCS oraz samoczynnej blokady liniowej, na odcinku linii kolejowej nr 4, Korytów – Zawiercie w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” oraz „Wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” o łącznej wartości ponad 620 mln zł. Ta druga umowa została niedawno aneksowana - wydłużono czas realizacji i zwiększono wynagrodzenie wykonawcy.
To jeden z ostatnich akordów trwającej od trzech dekad modernizacji linii. Jak podaje PKP PLK, przejazd z prędkością do 250 km/h będzie możliwy po wykonaniu wszystkich prac, uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R, systemu ERTMS/ETCS poziom 2 oraz przeprowadzeniu procesu certyfikacji i uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji całej linii CMK.
Jak potwierdza przedstawiciel PLK, na czas robót pociągi między Strzałkami a Idzikowicami kursują po jednym torze. Do tego wprowadzono ograniczenie prędkości - do 120 km/h. - O zmianach przewoźnicy byli informowani z wyprzedzeniem - zapewnia Wilgusiak. Ten etap planowo potrwa aż do 6 maja.
Prace realizowane są w ramach umów na „Wdrożenie systemu ERTMS_ETCS poziom 2, wraz z budową LCS oraz samoczynnej blokady liniowej, na odcinku linii kolejowej nr 4, Korytów – Zawiercie w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” oraz „Wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” o łącznej wartości ponad 620 mln zł. Ta druga umowa została niedawno aneksowana - wydłużono czas realizacji i zwiększono wynagrodzenie wykonawcy.
To jeden z ostatnich akordów trwającej od trzech dekad modernizacji linii. Jak podaje PKP PLK, przejazd z prędkością do 250 km/h będzie możliwy po wykonaniu wszystkich prac, uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R, systemu ERTMS/ETCS poziom 2 oraz przeprowadzeniu procesu certyfikacji i uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji całej linii CMK.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |