NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koniec weekendowych pociągów Sucha Beskidzka - Żywiec [aktualizacja]

| dl, Rynek Kolejowy 06.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-06 14:10:10 Autor: Odwołać Marszałka!
---.dynamic.chello.pl
Należy niezwłocznie odwołać marszałka Krupę.
2015-12-06 14:13:22 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Odwołać Krupę!
Hańba!
2015-12-06 14:15:18 Autor: jkjkkjkjkj
---.dynamic.chello.pl
Potwierdzam. Pociągi są pełne, po przesiadce w Suchej w pociągu do Krakowa brakuje miejsc siedzących. Marszałek likwidując połączenia Żywiec - Sucha Beskidzka działa w istocie na szkodę Przewozów Regionalnych i mieszkańców województwa, ponieważ spadnie frekwencja na odcinku Sucha Beskidzka - Kraków. Za rok Pan Marszałek bezczelnie i cynicznie powie, że pociągi Sucha - Kraków też są nierentowne? Pan gardzi ludźmi Panie Marszałku i to w arogancki sposób. Niech Pan zostawi na moment swoją służbową limuzynę i pojeździ busami. Może wtedy zmieni Pan swoje poglądy i zrozumie zwykłych, normalnych ludzi.
2015-12-06 14:18:41 Autor: Buszlandia
---.dynamic.chello.pl
A ja się pytam gdzie są związki zawodowe?

Krupa faktycznie do odwołania. Te pociągi po roku czasu zyskały pasażerów. MARSZAŁEK LIKWIDUJE PEŁNE POCIĄGI.

PS: Panie Marszałku, te dane o frekwencji to Pan chyba od busiarzy ma, bo gdyby były oparte na stanie faktycznym, to nie wygadywałby Pan publicznie takich głupot i nie ośmieszał się. Pociągi cieszą się znakomitą frekwencją i niech Pan nie wmawia opinii publicznej, że jest inaczej.
2015-12-06 14:23:36 Autor: z netu
---.wroclaw.dialog.net.pl
http://www.mpolska24.pl/post/10285/kuku-petru-w-pkp

Leszek Balcerowicz i jego kumple.....
2015-12-06 14:32:17 Autor: Staszek Biega
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I to żądanie bandy mikoli, żeby dopłacać z naszych podatków do garstki połączeń kolejowych przewożących parę osób. Cieszy fakt, że w końcu pr przyznało, że interregia są nierentowne, a co dopiero osobówki wożące powietrze z taryfą regio.
2015-12-06 14:36:45 Autor: ...
---.dynamic.chello.pl
W 2012 roku małopolscy związkowcy bronili UMWM, marszałka itp. Listy nawet
rozsyłali do redakcji, które pisały krytycznie o polityce transportowej władz Małopolski.

"Z uwagi na zamieszczone na Rynku Kolejowym krytyczne, niejednokrotnie kompromitujące i krzywdzące
uwagi pod adresem Władz Samorządowych Województwa Małopolskiego i Kierownictwa Małopolskiego
Zakładu Przewozów Regionalnych, My pracownicy Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w
Krakowie i Organizacje Związkowe działające przy tutejszym Zakładzie w sposób stanowczy
sprzeciwiamy się tendencyjnemu i jednostronnemu wyrażaniu dezaprobaty dla działań i decyzji
podejmowanych przez Marszałka Województwa Małopolskiego Dyrektorów Departamentu Transportu i
Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Dyrektora Małopolskiego
Zakładu Przewozów Regionalnych.

Podejmowane przez Zarząd Województwa Małopolskiego, Departament Transportu i Komunikacji oraz
Kierownictwo Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych działania powodują, ze nie
występują zagrożenia związane z likwidacją miejsc pracy, dzięki czemu pracownicy koncentrują
się na właściwym wykonywaniu swoich obowiązków oraz osiągnięto spokój społeczny, co do
dalszego funkcjonowania Zakładu.

Zarząd Województwa Małopolskiego zabezpiecza środki finansowe na realizację połączeń
kolejowych oraz naprawy rewizyjne, co pozwala na zaspokojenie potrzeb taborowych niezbędnych do
realizacji procesu przewozowego Dzięki temu możliwe jest szybkie reagowanie rynku usług
kolejowych na relację pomiędzy popytem a podażą. Każdy podmiot, który działa w ramach
określonego budżetu i którego podstawą funkcjonowania jest rachunek ekonomiczny jest zmuszony
przestrzegać zasad racjonalności i podejmować działania polegające na szukaniu rozwiązań
oszczędnościowych.

Dlatego wobec daleko przekroczonych i zachwianych norm krytyki rozumianej jako analiza pomiędzy
oceną dobrych i złych stron, oczekujemy zaniechania jednostronnych praktyk krytykanctwa,
poniżania i nagonki na portalu Rynek Kolejowy wobec osób sprawujących swoje obowiązki na
stanowiskach kierowniczych zarówno w strukturach Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Małopolskiego oraz Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych

Oczekujemy zamieszczenia powyższego listu w Rynku Kolejowym"

List podpisany jest przez Andrzeja Broniszewskiego, wiceprzewodniczącego ZZ Kolejarzy Przewozów
Pasażerskich w Krakowie, Wiesława Gwiżdża, przewodniczącego ZZ Rewidentów Taboru w Zarządzie
Zakładowym PR Kraków, Andrzeja Witulskiego, przewodniczącego ZZ Maszynistów Kolejowych w MZPR,
Józefa Czernika, przewodniczącego Radu Zakładowej ZZ Drużyn Konduktorskich RP przy MZPR,
Grzegorza Dobranowskiego, przewodniczącego Malopolskiego ZZ Maszynistów, przedstawiciela NSZZ
Solidarność '80, Ireneusza Dynowskiego, przewodniczącego KZ NSZZ "Solidarność" w MZPR i
Stanisława Klimowskiego, przewodniczącego ZZ Pracowników Warszatatowych MZPR sekcji w Suchej
Beskidzkiej."

Źródło: http://ssmk.cba.pl/forum/showthread.php?tid=3504&pid=28047
2015-12-06 14:39:22 Autor: asm.hucinski
---.play-internet.pl
Brakuje zim, takich jak to dawnie w latach 70' i paru 80', 90, ub.wieku bywało. Od połowy listopada do końca marca. Zimy z minus 30stponi przez tydzień, przeplatane
dwu, trzy dniowymi odwilżami, z obfitymi opadami śniegu, średnią pokrywą śnieżną 0, 5 do 1, 2 metra, zaspami 4 metrów. Wtedy wszyscy przkonaliby się jak niezawodny jest transport szynowy, a masowa motoryzacja jak jest krucha i nie wiele warta w takich warunkach. Dzisiaj wieczna odwilż od jesieni do wiosny.
2015-12-06 14:40:55 Autor: Mikol
---.dynamic.chello.pl
Zamieszczone przez redakcje zdjęcie przy newsie mówi wszystko. Panie Marszałku, jak Panu nie wstyd. Może faktycznie honorowo złoży Pan dymisję?
2015-12-06 15:21:21 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Marszałek zapomniał podzielić to przez wielkość tramwaju szynowego.
Myśli, że te 40 osób to na EN57 przypada.
2015-12-06 16:39:45 Autor: haha
---.117.213.1
"Torowisko na opisywanym odcinku jest w fatalnym stanie wymagającym rewitalizacji. Jest to powód, dla którego władze województwa małopolskiego stoją na niezmiennym stanowisku, iż do tematu finansowania połączeń w relacji Żywiec – Sucha Beskidzka będzie można powrócić po przeprowadzeniu koniecznego remontu."

Dlatego w krakowskim RPO ta inwestycja jest na liscie rezerwowej. Bo ważniejszy jest zakup ezetów dla kolejki marszałkowskiej, jakby tego nie można było zrobić z POIiŚa. No i na dokładkę mamy w projekcie RPO modernę linii 96, która jest objęta umową AGTC, więc powinna być robiona również z POIiŚa. Ale jak widać doświadczenia w tej materii z poprzedniego rozdania RPO niczego baranów z UMWM nie nauczyły. Prowincja do zaorania.
Komu wy tą ciemnotę wciskacie, towarzysze?

A na marginesie, co się TOR tak przeorientował? Wiatr zmian kasowych czuć?
2015-12-06 17:08:00 Autor: Marszałek do odwołania
---.dynamic.chello.pl
O tym, gdzie Marszałek Krupa ma obywatelskie inicjatywy, rozwój regionu i ekologiczny transport można przeczytać tutaj: http://kolejbeskidzka.pl/malopolska-zwija-kolej/

Tym razem władze Małopolski jednak przesadziły. Poziom niezadowolenia pasażerów sięgnął naprawdę zenitu. To co słyszy się w pociągach, nie nadaje się do cytowania na tej stronie.

Czy Warszawa, rząd PiS i pani Premiera B. Szydło rozumieją, co od nowego rozkładu jazdy stanie się w Małopolsce? Marszałek, który likwiduje pociągi na liniach po remoncie, torpeduje działania lokalnych samorządów, stowarzyszeń i na siłę, z bezwględnością, wbrew logice i faktom (pociągi Żywiec - Sucha Beskidzka nie są jak chce wmówić propaganda UMWM puste, lecz są pełne) likwiduje pociągi, nie może dalej piastować swojej funkcji.

Jak się wygasza popyt w Małopolsce? Proszę uprzejmie. Przyjazd pociągu z Katowic do Krakowa 16.51. Odjazd pociągu do Zakopanego? 16.47. Kolejny przykład: Sucha Beskidzka - Kraków, przyjazd 7.33. Odjazd pociągu do Katowic - 7.20.

To co dzieje się w Małopolsce, to, co władze przygotowały pasażerom od grudnia do BANDYTYZM i zwykłe DRAŃSTWO. Jednocześnie marszałek wydaje 160 mln złotych na nową siedzibę! http://wiadomosci.onet.pl/krakow/w-krakowie-za-160-mln-zl-powstanie-ratusz-marszalkowski/ce8lw

Bezczelna i bandycka likwidacja przez marszałka woj. małopolskiego studenckich, weekendowych pociągów Żywiec - Sucha Beskidzka będzie oznaczała też spadek frekwencji w pociągach Sucha Beskidzka - Kraków, bo 99% pasażerów przesiadała się i jechała dalej. Robi to Pan celowo, by potem mieć wygodny pretekst do likwidacji kolejnych połączeń?

Analogicznie połączenia Czechowice-Dziedzice - Oświęcim spowodują spadek podróżnych na linii Oświęcim - Kraków oraz przyczynią się przypuszczalnej likwidacji przez marszałka reaktywowanych pociągów Kraków - Zator - Oświęcim.

Krynica zostanie przez Pana marszałka najpewniej zlikwidowana jeszcze w tym rozkładzie, a na pewno od przyszłego. Natomiast wyrżnięcie pociągów Sędziszów - Katowice to już ZBRODNIA. Tym bardziej, że część linii przeszła remont i skrócił się czas przejazdu.

Władze Małopolski utraciły MORALNE prawo do sprawowania rządów i nie można dalej BEZKARNIE tolerować niszczenia kolei. Władza gardzi pasażerami, obywatelami, podatnikami. Nowy rozkład jest drwiącym policzkiem dla nas wszystkich.

To co zrobił małopolski marszałek z linią Żywiec - Sucha Beskidzka jest paskudnym, prymitywnym draństwem. Przez rok czasu masa osób ZA DARMO pracowała nad zachęceniem ludzi do korzystania z pociągów. Poczytajcie na stronie Stowarzyszenia "Kolej Beskidzka", jakie akcje były robione. Począwszy od remontu za prywatne pieniądze członków stowarzyszenia stacji na linii -
http://kolejbeskidzka.pl/skb-w-czynie-spolecznym-pewel-wielka/
http://kolejbeskidzka.pl/skb-w-czynie-spolecznym-kurow-suski/, poprzez intensywny marketing i promocje zewnętrze. Wszystko za darmo. Członkowie stowarzyszenia proponowali konkursy, nagrody, promowali linię, atrakcje turystyczne, szlaki, organizowali promocje zewnętrze. I co? I marszałek mimo poczynionych ustaleń, mimo środków, jakie postanowił na pociągi przeznaczyć marszałek woj. śląskiego, w ostatniej chwili dopiął swego i zniszczył roczną pracę tylu osób. I to w momencie, gdy udało się sprawić, że pociągi się zapełniły. To hańba dla marszałka i jego urzędu. Panie Marszałku - ma Pan odrobinę wstydu i honoru? Jeśli tak, proszę podać się do dymisji.

O całości działań na rzecz linii Żywiec - Sucha Beskidzka, tak znienawidzonej przez
małopolskiego marszałka i małopolskich urzędników, można przeczytać tutaj:
http://kolejbeskidzka.pl

Kurcze, jak to możliwe, że marszałek, który wozi się służbową limuzyną, wydaje 160 mln na nową siedzibę, z uporem maniaka odmawia dosłownie groszy na dofinansowanie piątkowego i niedzielnego studenckiego pociągu, który w dodatku naprawdę miał pasażerów i znacząco poprawiał frekwencję na Sucha Beskidzka - Kraków. Jak to wytłumaczyć logicznie? Czy ktoś wie, dlaczego marszałek i urzędnicy z takim uporem występują przeciwko tej linii?

Marszałek woj. małopolskiego podejmując głupkowatą decyzję o niedofinansowaniu studenckich połączeń na Żywiec - Kraków przyczynia się tak naprawdę do zwiększenia deficytu w pociągach Sucha Beskidzka - Kraków i Kraków - Sucha Beskidzka. Ci podróżni, którzy tłumnie przesiadali się w Suchej Beskidzkiej, teraz, po likwidacji połączeń i zaprzepaszczeniu rocznej, darmowej pracy SKB, nie pojadą z Suchej do Krakowa pociągiem. To chyba działanie na szkodę przewoźnika, nieprawdaż? Kiedy Małopolski Urząd Marszałkowski oznajmi, że ogranicza ofertę na linii Sucha Beskidzka - Kraków z powodu mniejszego zainteresowania pasażerów?

Zastanawiam się, czy żyję w demokratycznym państwie prawa, czy na jakimś dzikim zachodzie, gdzie rządzą watażkowie, według własnej fantazji?

Panie Krupa, niech Pan po męsku wytłumaczy rodzinom, matkom, dzieciom, które nie będą miały czym dojechać do szkoły, studentom, tym, którzy stracą pracą, że likwiduje im Pan pociągi. Proszę im to, patrząc prosto w oczy, wyjaśnić. Że zmusza ich Pan bądź do zakupu samochodu, bądź do jazdy urągającymi ludzkiej godności busami.

A na pozostałych połączeniach robi się wszystko, by zniechęcić podróżnych. Pociąg Rybnik - Kraków przyjedzie od grudnia nie ok. 7.30, by podróżni zdążyli do szkoły, pracy, na uczelnię, lecz parę minut przed 8. Wtedy już nikt nigdzie nie zdąży. Spoko. Można będzie odwołać. Przecież tym pociągiem jedzie od Trzebini, Krzeszowic masa młodzieży do szkoły. Czy ludzie w UMWM stracili po prostu rozum, czy też przeprowadzają szeroko zakrojoną, dobrze przemyślaną i zaplanowaną akcję dywersyjną, która ma wygasić zainteresowania ze strony pasażerów na usługi kolejowe? Smog Wam odebrał resztki rozsądku, czy macie ludzi za ciemną masę i debili, którzy wszystko kupią?
2015-12-06 17:51:20 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A ja się cały czas nie mogę doczekać artykułu koniec bezsensownego wężykowania USTRONIA/MARSA po zdezelowanej 8 , tracenia 2h i pasażerów i o przetrasowaniu w/w połączenia na CMK co już dawno powinno mieć miejsce.....
2015-12-06 17:58:02 Autor: Buszlandia
---.dynamic.chello.pl
Ktoś wie, ile miesięcznie zarabia marszałek woj. małopolskiego, pan Jacek Krupa? Tak z ciekawości pytam.

Przeraża mnie to, co dzieje się w naszym kraju, w Małopolsce i nie tylko. Wąska grupa coraz bardziej się bogaci, podczas gdy większość po prostu zaczyna żyć w nędzy. Co z tego, że Kraków się rozrasta, jak staje się miastem dla bogatych. Nierówności społeczne są przerażające. Region w Małopolsce, z którego pochodzę z roku na rok staje się coraz większym zaściankiem. Jeszcze w latach 90. kwitła tutaj turystyka, był sensowny transport i praca. Dzisiaj nie ma już nic, młodzi uciekli do Krakowa lub za granicę. Nie ma kolei, nieliczne busy jeżdżą jak chcą, walcząc i zajeżdżając się wzajemnie, nikt tego nie kontroluje. Turystyka upada. Znajomi zamykają kwatery, obok mnie 3 domy wczasowe padły. Dla młodych nie ma pracy, perspektyw. Złodziejskie "umowy o dzieło" za nędzne grosze. To ma być demokratyczne, wolne Państwo prawa? Dwie partie walczą ze sobą, traktując kraj jako swój prywatny folwark. Wąska, syta grupa nabija kieszenie, a reszta staje się jej niewolnikami. To się w końcu zemści - ta przerażająca nierówność społeczna, którą budują od lat politycy, w końcu się załamie. Woj. małopolskie mogłoby być europejskim, turystycznym Eldorada. Niestety przegrywa z choćby nawet Słowacją.
Przegrywa m.in. przez fatalny transport. Dlaczego na Słowacji są dobre drogi, a jednocześnie świetnie funkcjonująca kolej skorelowana z autobusami? I dlaczego na Słowacji nie ma busów i dostawczaków? Słowacja na początku lat 90. była daleko za Polską. Dzisiaj już dawno nas przegonili gospodarczo i turystycznie. Zwykły obywatel dla sytej władzy w Polsce zupełnie się nie liczy. Tak dalej Panowie politycy nie można. Swoimi decyzjami, m.in. o likwidacji od grudnia pociągów, budujecie tylko chaos, niszczycie turystykę, powiększacie ludzką biedę i wnosicie straszne getta wykluczenia.

W Małopolsce zlikwidowano już następujące linie.

1. Podłęże - Niepołomice.

2. Tarnów - Szczucin.

3. Chabówka - Nowy Sącz (trasa o potencjale przewyższającym wiele linii ze Szwajcarii - mogłaby
być turystyczną atrakcją nie mających sobie równych).

4. Nowy Targ - Podczerwone (z przygranicznej Trsteny kursuje 10 par pociągów w głąb Słowacji).


5. Stróże - Jasło.

6. Jaworzno-Szczakowa - Bukowno.

7. Wadowice - Spytkowice - Trzebinia - Siersza.

Niebawem ruch zostanie zawieszony na trasach:

1. Żywiec - Sucha Beskidzka.

2. Czechowice-Dziedzice - Oświęcim.

Jestem pewny, że władze Małopolski zlikwidują jeszcze w tym rozkładzie, lub w przyszłym
trasy:

1. Tarnów - Nowy Sącz - Krynica.

2. Kraków - Wadowice - Bielsko-Biała.

3. Kraków - Sucha Beskidzka - Zakopane.

4. Kraków - Spytkowice - Oświęcim.

Docelowo zostaną wyłącznie połączenia na E-30 plus linie Wieliczka - Kraków Balice oraz Miechów - Skawina, czyli sieć SKA.
2015-12-06 18:06:06 Autor: dario
---.146.128.170.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wow, marszałek podjął w listopadzie decyzję o nieprzyznaniu finansowania na to połączenie na podstawie danych z maja, po 5 miesiącach od powrotu pociągów (i to prawdopodobnie uśrednionych z 5-ciu m-cy). Aż szkoda, że nie na podstawie frekwencji ze stycznia albo grudnia zeszłego roku ;-).
A co do wyrzucania wielu milionów na nową siedzibę UMWM- proponuję wszystkim uczestnikom forum z Małopolski, żeby każdy dokonał jak największej optymalizacji podatkowej za obecny rok, poprzez różnego rodzaju odpisy czy darowizny, najlepiej na rzecz Stowarzyszenia Kolej Beskidzka lub innego grupującego miłośników kolei w Małopolsce. Sytuacja dojrzała do tego, że jedyną metodą odsunięcia politykierów od koryta jest po prostu wysuszenie go.
2015-12-06 18:14:33 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@hucinski
Tęgie zimy wrócą, bo przecież jewro Sojuz walczy z globalnym ociepleniem.
Obawiam się, że będą one większym zagrożeniem dla ruchu kolejowego niż motoryzacji.
Ja do swojej fury (tylko z przodu, z tylu nie zmieniam) założyłem czarne felgi stalowe z nowiutkymi (prosto z dębicy) oponami z miękkiej gumy Mud+Snow o agresywnym kierunkowym bieżniku i zimy już się nie boję, a PKP PLK grozi paraliż z byle powodu
2015-12-06 18:19:11 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@dario

tak jest, skrajna niekompetencja urzędnika! Sam się ośmieszył i pokazał, jakim jest ignorantem.
2015-12-06 19:01:03 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
No cóż w Czechasz ten gość już by się tłumaczył, ale na drugim świecie...
Wprost niewyobrażalny stek bzdur, kłamstw i wyjątkowa arogancja!
Brak słów, współczuje...

Dodam tylko, że woj. śląskie wpisało do Kontraktu Terytorialnego w Programie Krajowym remont odcinka tej linii leżącej na ich terenie, czyli od Żywca do granicy województwa.
2015-12-06 19:03:18 Autor: asm.hucinski
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

Wystarczy że 1/100 samochodów nie przygotuje się do zimy i zatarasuje jezdnię w czasie śnieżycy, reszta przygotowanych może sobie pogwizdać.
Poza tym kierowcy odzwyczajają się od zimowych warunków jazdy, bo zimy jakie znamy z dzieciństwa ewidentnie zanikają.
Popatrz, kiedyś duże miast wielkości Krakowa paraliżował jednorazowy opad śniegu wielkości 20 cm, a teraz już 2 cm, potrafią sparaliżować ruch samochodowy w mieście i dalej konsekwentnie w całej aglomeracji i tak dalej... Korki "robi" nawet większy deszcz, albo instynkt stadny u ludzi, typu - "dzisiaj wiatr i chłód to nie pojadę komzbiorem, tylko autem,... i wyjeżdżają, więcej o 10 % aut niż zwykle, no i stoją i przeklinają w korku.
A transport szynowy w zimowych warunkach spisuje się znakomicie nie straszne mu 30 cm śniegu naraz, to samo nie lubiane przez ciebie tramwaje, jak wszystko stoi, tramwaje mimo wszystko po mieście sprawnie kursują, no chyba że jakiś na łysych oponach dachował i przefrunął z jezdni na torowisko, ale to na szczęście rzadkość.
2015-12-06 19:11:30 Autor: huciński.asm.
---.dynamic.chello.pl
@ Buszlandia...

No to co wymieniłeś, to niestety nie wszystko bo, jeszcze zlikwidowano linię wąskiego toru do z Luboczy (Nowa Huta) w stronę Kocmyrzowa i Proszowic, a także pod koniec lat 90' zniknęły pociągi osobowe z kolejowej obwodnicy Krakowa, Batowice - Nowa Huta - Podłęże. Tym samym Nowa Huta 205 000 mieszkańców, stała się największą miejską dziurą kolejową w Polsce. ktoś tu parę dni temu wymieniał miasta kilkudziesięco - tysięczne w woj. Śląskim bez kolei m.in. Jastrzębie czy Świętochłowice. Nie. największą dziurą kolejową, białą plamą na mapie, jest NOWA HUTA !
2015-12-06 19:16:23 Autor: ps.
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście nie Świętochłowice, tylko Siemianowice Śl. bez dostępu do kolei pasażerskiej.
2015-12-06 19:18:12 Autor: Buszlandia
---.dynamic.chello.pl
Huciński.asm. Trafiłeś w sedno. Kraków jest potwornie zakorkowany, zakopcony. Układ tramwajowy jest już niewydolny i to na nowo zbudowanych liniach (jeżdżę często z Ruczaju do centrum, widzę co się dzieje, czasami posyłają po dwa tramwaje na jeden kurs, a i tak parokrotnie zostałem na przystanku lub jechałem jak sardynka.

W 2014 roku "Rynek Kolejowy" pisał, że nie będzie pociągów pasażerskich na obwodnicach krakowskich. Cytuję: "Samorząd woj. małopolskiego nie planuje w najbliższym czasie zaadaptowania dla ruchu pasażerskiego kolejowych obwodnic Krakowa. Tadeusz Syryjczyk, Senior Expert ZDG TOR, uważa że jest to słuszne podejście." Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/50898/krakow_nie_bedzie_pociagow_pasazerskich_na_obwodnicach.htm
2015-12-06 20:20:51 Autor: onerail xd
---.adsl.inetia.pl
Bo małopolska dąży do ideału Buszlandii, czego przykładem są linie Sucha-Żywiec oraz Rabka-Nowy Targ i utworzenie KML nic tu nie zmieni.
W kwestii inwestycji powinni przeprowadzić gruntowną modernizację całej południowej magistrali Zwardoń-Krościenko oraz linii Kraków-Zakopane. Budowa PP byłaby horrendalnie droga, a nawet nie byłoby to KDP. Dlatego zamiast tego powinni gruntownie zmodernizować obecnie istniejącą linię i wyprostować jej przebieg. Może wtedy można by puścić Pendolino do Zakopanego.
2015-12-06 20:37:49 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
@...
Swietny ten list egzekutywy.
Redagował go chyba redaktor Trybuny Ludu z roku 1980.
2015-12-06 20:59:47 Autor: konduktor, który dostał po pysku od pasażera
---.29.248.238
Wszystkie pociągi z Wrocławia do Zgorzelca powinny jeździć przez Jelenią Górę (bo to najważniejsza linia jest) i przez Lwówek Śląski (bo to najpiekniejsza linia jest). Pociągi do Legnicy wożą powietrze a przez Jelenią górą będą jeździć tłumy Niemców w Karkonosze i do Doliny Bobru.
2015-12-06 21:00:27 Autor: asm.huciński
---.dynamic.chello.pl
W woj. podkarpackim właśnie jest uruchamiane weekendowe połączenie Rzeszów - Jasło - Komańcza, >>> piątek i powrót w niedzielne popołudnie do Rzeszowa. Dziwne że w najsłabszym kolejowym województwie, dostrzeżono wartość takiego połączenia, a Żywiec - Sucha B. zostaje zawieszone. Czyżby to woj. małopolskie miałoby być teraz najgorszym dla kolei województwem ?

Poza tym "kryniczanka" to co tam się wyprawia z połączeniami kolejowymi, to draństwo i chamstwo w jednym. Coś tam do tej układanki też nie pasuje, bo Nowy Sącz nie ma opinii biednego miasta wraz sąsiednimi gminami. (???!)...
Budowa linii P - P ? Jeśli nie będzie częścią większej całości, tez nie ma sensu, przy tak wysokich kosztach budowy.

Pendolino do Zakopanego ? Raczej nie. O wiele lepsze będą składy wagonowe, jeśli mówimy o połączeniach dalekobieżnych, gdyż jest możliwość dopasowania składów do potoków pasażerskich, które charakteryzują się dużą zmiennością i dynamiką ,np. duże napełnienia w sezonowe i weekendowe.

Ale taki "Dragon KM", to mógłby do Zakopanego jeździć, oczywiście jeżeli mieszkańcy mazowieckiego sobie tego życzą.
2015-12-06 21:30:37 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Dziś na popołudniowym REGIO na trasie Żywiec - Sucha Beskidzka, podróżowało ponad 100 osób.

Dlaczego likwiduje się PEŁNE pociągi?

*Stowarzyszeniu Kolej Beskidzka należą się słowa uznania. Akcja "Mikołaj w pociągu" - rewelacja!
2015-12-06 21:49:12 Autor: Pytanie do Marszałka.
---.dynamic.chello.pl
"Dziś na popołudniowym REGIO na trasie Żywiec - Sucha Beskidzka, podróżowało ponad 100 osób."

Panie Marszałku Krupa. I co Pan na to?

Pan chyba jeszcze nie wie, co swoją skandaliczną decyzją zrobił. Ta linia będzie się Panu śnić po nocach niebawem. Wie Pan - zbyt dużo osób włożyło w tą linię w ciągu ostatniego roku ogrom serca, własnego czasu i także swoich prywatnych środków finansowych. Pan nie licząc się z obywatelską inicjatywą, pokazał wszystkim bezczelnie i arogancko środkowy palec. Udowodnimy Panu, że w cywilizowanym Państwie prawa nie ma społecznego przyzwolenia na likwidowanie pociągów, które kursują pełne. I niech Pan przestanie publicznie opowiadać bzdury, że tymi pociągami nikt nie jeździł, bo wszystko jest UDOKUMENTOWANE. Pociągi miały pasażerów, Pan pozbawił ich możliwości normalnego transportu.
2015-12-06 22:02:07 Autor: ....
---.dynamic.chello.pl
2015-12-06 20:37:49 Autor: okokc ---.dynamic.gprs.plus.pl
@...
Swietny ten list egzekutywy.
Redagował go chyba redaktor Trybuny Ludu z roku 1980.

Tak, to rozjaśnia wiele kwestii. Czekam na jakiś list związkowców odnośnie obecnej sytuacji. Pytam również - Panowie z kolejowych związków w Małopolsce. Gdzie jesteście? Czy akceptujecie obecną sytuację? Co macie do powiedzenia Marszałkowi, pasażerom, członkom organizacji, na których czele stoicie?
2015-12-06 22:08:14 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Biega,

Proszę nie obrażać LUDZI.
2015-12-06 22:43:58 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
@Staszek Biega:

Panie Staszku, co się z Panem dzieje, czy smog Panu aż tak szkodzi, czy to może kac... Pytanie, jaki kac?

Ależ Pan herezje wygłasza. Jechał Pan jesienią choć z Żywca do Suchej dajmy na to w niedzielę...?

(Co się dzieje z tak niegdyś bystrymi ludźmi!?)
2015-12-06 23:00:28 Autor: dario
---.146.69.255.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Daj spokój, przecież widać gołym okiem, że to podszywka rodem z Weszło.pl, zwłaszcza jeśli się wie, że to Biega był pierwotnie autorem koncepcji komercyjnych InterRegio np. na trasie Poznań-Toruń-Olsztyn.
2015-12-06 23:10:27 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
Co ten marszałek oczernia Śląsk i gada...?! Jest dokładnie odwrotnie!

Co Małopolska nie wpisała remontu swojego odcinka linii nr 97 z Żywca do Suchej do swojego Kontraktu Terytorialnego Programu Kolejowego, a nie Śląsk!!!

Śląsk już dawno pisał! I to linię 97 Żywiec - Sucha Beskidzka, ale i 117 z Bielska Białej do Wadowic. Jak można tego nie wiedzieć???!!!!!!!!! I to w Krakowie....
2015-12-07 00:34:12 Autor: HM
---.dynamic.gprs.plus.pl
Akurat tutaj racja - Śląsk wpisał inwestycje, ale później ją wywalił - teraz nie chce przywrócić. Ale SKB juz działa w tej mierze - tam są spece i oni akurat robią to na tyle dobrze, że marszałki się z nimi liczą - w kwestii rewitki - powinno być ok, choć na dzień dzisiejszy jest faktem, że Małopolska ją ma wpisaną a śląsk (chwilowo) nie.
2015-12-07 00:38:28 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
A ja domagam się zawieszenia kursowania blaszaków , busów całego tego złomu na kołach . Panie Marszałku ludzie to nie bydło!!!! A kolej nie jest Pańską własnością , kolej ma służyć obywatelom płacimy podatki a nie mamy prawa do transportu kolejowego to skandal !!! Po co płacimy podatki ?
2015-12-07 00:41:14 Autor: mar37
---.play-internet.pl
Jakbym czytał o woj. Pomorskim i połączeniach do Elblaga. Wysoce rozwinięty niedaizmmm.
Rozwiazanie proste: odwołać marszalka
2015-12-07 06:40:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Zawieszenie kursowania busów? Dobre. Jak zwykle mikolom się wydaje że do każdej wsi w Małopolsce som tory :)
2015-12-07 07:21:56 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
A nie można poszukać innego przewoźnika, który uruchomiłby te komercyjne połączenia?
2015-12-07 08:06:00 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
KŚ może by i pojechały, ale planują zakupy taboru. Wątpię aby chciały to zrobić bez dotacji, a małopolska nie zapłaci na pewno. Moim zdaniem powinni wyremontować cały ciąg Zwardoń-Krościenko.
2015-12-07 08:27:16 Autor: zenonk
---.telpol.net.pl
Jeśli Małopolska nie chce, to ja bym wyremontował linię od Żywca do Huciska i puścił tam wahadłowo coś ala kolej miejsca żywiecka - przynajmniej do Pewli.
2015-12-07 08:49:53 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
TEN SYRYJCZYK!!! Na portalu RK chronią go jak ubeki Wałęsę, komentarze do newsów gdzie jest o nim mowa są wyłączane, a w ZG TOR robi za autorytet moralny i intelektualny. Niszczyciel polskich kolei od 1989 roku, i to jeszcze dla niego przekształcono uroczystość 100-lecia kolei w Zakopanem w imprezę promującą kombinatorów okradających Polaków w ramach wprowadzonych przez rząd którym był ministrem w OFE.
Panowie Biega, Furgalski! Jeżeli macie jeszcze trochę honoru - przyznajcie się że tego Nikodema Dyzmę naszych czasów wzięliście wyłącznie ze względu na jego wysokie dojścia w PO. Ale rządy PO już się skończyły i oby nie wróciły już nigdy, więc skoro już wynieśliście go na tak wysoki piedestał - strąćcie go teraz do wszystkich diabłów!!!
2015-12-07 09:00:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
Pociąg dwa razy w tygodniu - kursy z dobra frekwencją, uruchomienie krótkiego odcinka dodatkowo zwiększa ilość osób kupujących bilety Żywiec - Kraków.

Być może taki pociąg mógłby jechać nawet jako komercyjny tylko an odcinku Hucisko - Sucha Beskidzka by Województwo Śląskie chciało wspierać na swoim terenie.

Tak na prawdę właśnie zginął ostatni komercyjny InterRegio (tyle, że a taryfę osobową i postojami na każdej stacji).

Jak rozumiem w PKP IC strzeliły korki od szampana - pozbyli się konkurencji..

a za tydzień ludzie niech tloczą się w busach, na stojąco, kucająco, ryzykując życie...
które jest jak rozumiem mniej cenne niż kasa wydana na dotację do tych pociągów?

Ile kursów można by uruchomić z odprawy dla prezesa PKP?
Ile potrzeba prezesów by z ich pensji utrzymać kursy 2 tygodniowo Żywiec - Sucha Beskidzka?
2015-12-07 09:01:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
@jkjkkjkjkj

tak - to jest działanie na szkodę kolei.

ale to w Polsce zawsze tak było - jak kiedyś przez lata jeździły to często nie było skomunikowania w Suchej Beskidzkiej.
Kolej w tym kraju chyba nigdy dobrze nie działała.
2015-12-07 09:03:47 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Staszek Biega

a dopłacać do ciężkiego składu wagonowego, jadącego codziennie, z Rzeszowa do Zagórza, wiozącego garstkę osób to można??!!

kilkunastu kilometrów Hucisko - Sucha Beskidzka, dwa razy w tygodniu, obsługiwanych taborem o niskiej pojemności nie można??!!
2015-12-07 09:06:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
a to nie jest linia lokalna tylko fragment korytarza międzynarodowego.

Kraków - Słowacja.

Pociąg w niedzielę po południu, Zilina - Cadca - Zwardoń - Żywiec - Sucha Beskidzka - Kraków ma gwarantowaną dobrą frekwencję.
Byle miał taryfę regio i dobre promocje w relacji międzynarodowej (suma cen biletów krajowych).
2015-12-07 09:09:23 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron
a tobie się wydaje , że do każdej wsi jeździ busz co godzine:)
2015-12-07 09:29:21 Autor: asm.hucinski
---.play-internet.pl
Wyraźnie UMWMłp. zapomina że każdy szanowany środek transportu publicznego, zwłaszcza wielko - pojemny, musi mieć tzw. nad - podaż miejsc. Która jest wyjściem na to czego oczekuje klient/pasażer.

Trzeba w końcu zrozumieć, że czasy jazdy na tzw. glonojada, z nosem na szybie pojazdu się skończyły, a przynajmniej tak być powinno. Jakim trzeba być cynikiem i ignorantem, żeby twierdzić że pociąg z przyzwoitym napełnieniem np. 50 - 70 % musi mieć pelny stan za każdym razem.

Potok pasażerski ma swoją dynamikę, raz pojedzie więcej ludzi raz mniej. I nie o to chodzi aby za każdym razem było 100%. Taka sytuacja jest w komunikacji mikrobusowej w której w skrajnych przypadkach, przepełnienie wynosi 150% ! A wielu zostaje na przystankach.

Lekceważy się w ten sposób pasażerów. Dlatego busy powinny być komunikacją pomocniczą jako dowóz od/do stacji kolejowej lub przystanku autobusów wielkopojemnych z/do pobliskich osiedli. Busy nie powinny być liniami magistralnymi w zbiorczych korytarzach transportowych.

Reforma transportu publicznego w Polsce - potrzebna od zaraz !
2015-12-07 10:07:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
Np. EN81 ma 60 miejsc siedzących.
frekwencja 45 osób jest więc w nim bardzo dobrym wynikiem.
Jeśli ktoś liczy że pojazdem z 60 miejscami pojedzie 120 osób to chyba ciągle myśli, że mamy XIX wiek.

Jeszcze można przy okazji remontu dostosować linię (albo po prostu tabor) do obsługi bez konduktora w celu dalszego cięcia kosztów. Zamontować w środku automat i stosować "lotne kontrole". Być może takie kontrole powinna móc przeprowadzac odpowiednia komórka policji, która jednocześnie odpowiadałaby za bezpieczeństwo w środkach komunikacji.
2015-12-07 10:14:12 Autor: MM53
---.centertel.pl
Olkusz przyłączyć do woj. śląskiego. Kraków nie będzie już komplikował życia podróznych z tego powiatu którzy chcą się dostać do Katowic czy Kielc. A poza tym mieszkańcy Małopolski powinni doprowadzić do odwołania obecnego marszałka który traktuję swój region jak jakąś daleką prowincję którą można lekceważyć.
2015-12-07 10:47:19 Autor: wiesiu z Wrocławia
---.static.korbank.pl
To jest domena krajów słabo rozwiniętych i rozwijających się, gdzie władza dba tylko o stolice kraju/regionu a tzw. prowincję ma w głębokim poważaniu. W Polsce jest to widoczne bardzo jaskrawo w przypadku Wrocławia, Krakowa, Poznania czy Trójmiasta, gdzie z jednej strony pcha się fundusze do stolicy i jej sąsiedztwa, a wszystko co leży dalej, to tak jakby nie istniało. Mentalnie tkwimy niestety jeszcze w komunie, gdzie władzy wydaję się, że to obywatele są dla władzy, a nie na odwrót i prędko to się raczej nie zmieni.
2015-12-07 11:14:41 Autor: Krupa do dymisji!
---.146.141.20.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gdzie są instytucje i organa tego Państwa? Jakim prawem Marszałek likwiduje połączenia z których korzysta ponad 100 pasażerów? Dlaczego Pan publicznie kłamie, mówiąc, że pasażerowie nie korzystają z połączeń, podczas gdy fakty są takie, że szynobus jest za mały i trzeba podstawiać pojemniejszy tabor? Czy ktoś już ma wątpliwości co do polityki Małopolski w temacie kolei?

JAKIM PRAWEM MARSZAŁEK KRUPA LIKWIDUJE PEŁNE PASAŻERÓW POCIĄGI?
2015-12-07 11:25:22 Autor: Róg
---.leon.com.pl
@wiesiuzWrocławia - mylisz się. Za komuny dbano także o prowincje, pociągi jeździły do Gołdapi, Krościenka czy Bogatyni. A stolicami województw były nawet takie pipidówy jak Krosno czy Skierniewice... To teraz centralizuje się na maksa nasz kraj inwestując głównie w Warszawie i tam gdzie ktoś coś sobie wywalczy... A mieszkańcy Małopolski powinni się jakoś zmobilizować i przestać się dać lekceważyć bo to kolejowo największy polski zaścianek po Podlasiu... Linia Katowice-Sławków po remoncie i... z nielicznych 5 par pociągów obcina się jeszcze 2 bo... to "nie do Krakowa"...
2015-12-07 11:25:40 Autor: oppopop
---.146.138.178.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Chyba czas, by decyzję marszałka o likwidacji pociągów prześwietliły odpowiednie służby. Fakt, że likwiduje się na siłę pociągi, które są pełne, rodzi pytanie o prawdziwe motywy decyzji marszałka, jak również stawia kolejne pytanie, m.in. o doradców marszałka, ich kompetencje itp.
2015-12-07 11:29:27 Autor: ...
---.146.138.178.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Panie Hubercie, a może stowarzyszenie powinno wynająć prawników (dorzucę się z chęcią) i pozwać UMWM. Albo pozew zbiorowy ze strony pasażerów. Sądzę też, że w sprawie tego, co zrobił marszałek, należy powiadomić wszelkie możliwe służby i organa, łącznie z Unią Europejską. To co podkreślił Pan w komentarzu jest kluczowe - marszałek tym sposobem doprowadzi do spadku frekwencji w pociągu Sucha Beskidzka - Kraków, zwiększenia deficytu i tym samym konieczności większej dotacji. To jest chyba działanie na szkodę spółki PR, pasażerów i budżetu województwa, nieprawdaż?
2015-12-07 11:40:59 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Czy ktoś się złośliwie podszywa pod Staszka Biegę? Bo chyba niemożliwe żeby go kupili?
2015-12-07 12:06:23 Autor: Busowy kartel
---.146.75.4.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Całe pajacowanie Małopolski w SKA (niech ludzie z Basztowej zobaczą, jak wyglądają takie systemu na zachodzie, chłopcy z TOR-u też) kosztem:

1. Bandyckiej likwidacji pełnych pociągów Sucha Beskidzka - Żywiec (np. we wczorajszym, ostatnim kursie ponad 100 pasażerów, z czego połowa w Suchej przesiadła się na pociąg z Zakopanego w kierunku Krakowa - ciekawe, kiedy Pan Marszałek Krupa powie, że likwiduje pociągi Zakopane - Kraków, bo rzekomo nikt nimi nie jeździ. To się nazywa CELOWE WYGASZANIE POPYTU). Przykład linii Żywiec - Sucha Beskidzka i pasażerów gromadnie przesiadających się na pociąg w kierunku Krakowa (często brakowało miejsc siedzących) pokazuje, że pasażerowie wcale nie boją się skomunikowań i korzystają z nich. Rozumiem już, czemu pociągi Kraków - Zakopane są
rozkomunikowywane np. z pociągami do/z Katowic. Żeby nikt się nie przesiadał i było łatwiejsze alibi do likwidacji, no bo "nikt nie jeździ".

2. Bandyckiej likwidacji części pociągów Sędziszów -Olkusz - Katowice i to mimo remontu części trasy i skrócenia czasu przejazdu!

3. Likwidacji części pociągów do Krynicy (w myśl władz Małopolsku prowincja ma korzystać ze zdezelowanych buszów, pociągi są jedynie dla "stolycy" buslandii).

4. Likwidacji wszystkich pociągów Czechowice-Dziedzice - Oświęcim. Sytuacja analogiczna jak z pociągami Żywiec - Sucha Beskidzka. Frekwencja była w nich bardzo dobra.

Zastanawiam się, czy marszałek twierdząc, że z pociągów Żywiec - Sucha Beskidzka nikt nie korzysta opowiada takie bzdury, bo po prostu nie ma wiedzy, a podległy mu departament nie potrafi zgromadzić odpowiednich wyliczeń, czy marszałek wie jak sytuacja wygląda w rzeczywistości, że pociągi są pełne i bezczelnie kłamie?
2015-12-07 12:41:02 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za komuny nie dbano o prowincję, tylko o kolej. Do Bogatyni, Gołdapi i Kraśnika jeździły SUki z Bipami, a na wsiach nie było chodników. Efekt był taki, że człowiek dojechał do wsi dotowanym pociągiem, za to zginął pod kołami samochodu idąc z dworca do domu, bo z powodu dotowania kolei nie starczyły kasy na budowę chodników.
2015-12-07 12:43:12 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jaki pozew zbiorowy? A to marszałek ma obowiazek uruchamiać puciongi wszędzie tam gdzie są tory? Nie róbcie sobie żartów.

W Małopolsce kolej jest przewoźnikiem marginalnym. Zamiast dotować puciongi marszałek powinien dotować busy w weekendy do małych wiosek. Choć i tak dzięki busom Małopolska ma więcej połączeń w weekendy po wioskach niż np. Wielkopolska gdzie busów jest mało, a PKSów po wioskach w weekendy prawie już nie ma.
2015-12-07 12:59:10 Autor: gościnnie
---.dynamic.chello.pl
Tutaj przydałaby się dobra współpraca samorządu z przewoźnikiem. Widać, że Przewozy Regionalne są otwarte na propozycje ale wszytko teraz leży po stronie samorządu. Mam nadzieję, że górę weźmie dobro pasażera.
2015-12-07 13:08:33 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Gdzie i kiedy ten pozew zbiorowy , bo trzeba się podpisać.
2015-12-07 13:17:12 Autor: jjjjj
---.146.11.43.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gościnnie, z obecnie rządzącą ekipą w UMWM nie ma szans na kolej. Widzisz przecież, że oni zrobią wszystko, by zlikwidować pociągi, które cieszą się dobrą frekwencją.
2015-12-07 13:19:02 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Widać jakie mamy Państwo w Państwie
2015-12-07 13:24:18 Autor: jjjjj
---.146.11.43.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gość, władze nie ponoszą żadnych konsekwencji swoich działań, to jest problem. W normalnym Państwie Marszałek po takim numerze, gdy likwiduje się pociągi wożące ponad 100 pasażerów i jeszcze publicznie bredzi się od rzeczy, że połączenia są nierentowne i nie ma pasażerów, byłby już pozbawiony swojej funkcji, a stosowne służby badałyby okoliczności podjęcia przez zarząd województwa uchwały o zamordowaniu połączeń.

Jak tu już napisano, panie Krupa - za dużo osób przez ostatni rok wkładało w tę linię swoje serce, prywatny czas i własne pieniądze. My nie mamy jak Pan służbowych limuzyn, nie zarabiamy tyle co Pan. Mieszkamy w regionie, wiemy, jakie są potrzeby, wiemy jakie są problemy zwykłych ludzi i wreszcie wiemy, jaką patologią są busy.
2015-12-07 13:39:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W Małopolsce puciongami jeździ pewnie ok. 1-2% mieszkańcuf, wienc marszałek jest spokojny. To nie Wielkopolska.
2015-12-07 13:50:31 Autor: Gosc
---.net.e-net24.pl
Aron przestań bredzić bo bredzisz !
2015-12-07 14:10:33 Autor: wiesiu z Wrocławia
---.static.korbank.pl
@ aron

Za nieboszczki komuny wybudowano wiele km szos i chodników na wsiach na ścianie wschodniej i to bez pieniędzy z unii jewropejskiej. Śmiem twierdzić, że jesteś dzieciakiem, który tych czasów kompletnie nie pamięta i wypisuje teraz dyrdymały na ogólnokrajowym forum.
Problem komunistycznej mentalności władzy jest niestety taki, że ludziom tym się wydaje, że to ich społeczeństwo powinno słuchać, czcić i czuć respekt. Przykładem są właśnie marszałkowie województw lub prezydenci miast, którzy wyrośli na lokalnych kacyków, praktycznie nie do ruszenia. Ale to tez problem wyborców - ludzie narzekają, a i tak głosują ew. nie pójdą na wybory.
2015-12-07 17:57:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Za komuny wybudowano drogi, ale nie starczyło już kasy na chodniki na wsiach, bo dotowany Suki z Bipami.
2015-12-07 18:12:18 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
przykłady a nie bajki z mchu i paproci:))
2015-12-07 18:54:21 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
Załóż sobie aron swoją stronę busiarską i tam wypisuj wypociny bo wszyscy się z Ciebie smieja bo na niczym sie nie znasz tylko żerujesz na kolei.
2015-12-07 22:46:26 Autor: Plus GSM
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zamiast komentarza http://katowice.tvp.pl/22964926/nie-ma-porozumienia-nie-bedzie-polaczenia
2015-12-08 10:31:14 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale to ja mam rację na nie wy. W Małopolsce puciongamy jeździ ok. 2% ludności, a busamy i MPK ok. 20%. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba dotować busy do małych wiosek w weekendy a nie puciongi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5