NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koniec problemów z Gamami w PKP Intercity? Dostępność znacząco lepsza

| Michał Szymajda 09.05.2019 8,8k

Koniec problemów z Gamami w PKP Intercity? Dostępność znacząco lepsza
Spalinowa Gama w KrzyżuFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Większość zakupionych w 2014 spalinowych lokomotyw Gama znajduje się w normalnej eksploatacji, tylko jedna z nich nie jeździ ze względu na problemy z jednostką napędową. To właśnie problemy z silnikami w głównej mierze trapiły dotąd te pojazdy.
Na początku kwietnia PKP Intercity poinformowało nas, że 8 z 10 spalinowych lokomotyw Gama znajduje się w eksploatacji, przy czym jedna z nich przechodzi planowany przegląd poziomu P3. Dwa nieczynne pojazdy znajdowały się w Pesie – jeden z nich z powodu awarii silnika, drugi – po kolizji. Jaki jest obecny stan pojazdów?

– Zakończenie przeglądu P3 wspomnianego spalinowozu nastąpi już wkrótce. Po jego zakończeniu do przeglądu PU3 zostanie skierowana kolejna lokomotywa. Plan przeglądowy zakłada wykonanie w najbliższym czasie jeszcze 2 przeglądy P3 Gam. Dążymy do zapewnienia dostępności Gam na sezon wzmożonych przewozów wakacyjnych – powiedziała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Potwierdza to producent.

– W tej chwili 8 lokomotyw jest w eksploatacji, jeżdżą bez problemów, pod nadzorem naszego zespołu serwisowego. Dziewiąta lokomotywa, w której naprawiamy silnik, powinna wrócić do eksploatacji w połowie czerwca – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy. Dodaje, że jeśli chodzi o współpracę z MTU (producentem silników), to cały czas trwa dialog dotyczący ustalenia przyczyn usterek w silnikach i kosztów związanych z ich usuwaniem oraz wyłączeniem lokomotyw z eksploatacji.

Nie jest wykluczone, że lepsza dostępność Gam skłoni PKP Intercity do powrotu do obsługi odcinka Rzeszów – Hrubieszów własnymi pojazdami. Obecnie kursują tu spalinowe zespoły trakcyjne należące do SKPL, który jest podwykonawcą PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45780)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45780)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5