Lokalny portal Barlinek24 poinformował, że od pewnego czasu demontaż torów na linii nr 410. PKP SA potwierdziło, że planowane jest przekazanie terenu samorządowi - po całkowitym demontażu torów.
Jak informuje portal Barlinek24, wyrywane są podkłady kolejowe a szyny składowane są w kilku niedaleko położonych od siebie miejscach. - Rozbiórka rozpoczęła się w sierpniu. Przewidujemy, że potrwa do końca roku. Planujemy przekazanie tego terenu na rzecz samorządu. Przewidywany termin przekazania to I kwartał 2015 roku. Jest to teren zbędny z punktu widzenia działalności PKP SA, natomiast może zostać z powodzeniem zagospodarowany przez gminę i służyć lokalnej społeczności - powiedziała portalowi Paulina Jankowska z Biura Prasowego PKP SA.
W 2011 roku podposano list intencyjny w sprawie współpracy nad realizacją projektu „Rewitalizacja nieczynnej linii kolejowej nr 410 na odcinku Połczyn-Zdrój – Złocieniec – Wierzchowo – Mirosławiec – Kalisz Pomorski – Drawno – Choszczno – Pełczyce – Barlinek dla celów rozwoju turystyki aktywnej”. Miały tędy jeździć drezyny, ale projekt upadł.
Linia kolejowa nr 410 od stacji Grzmiąca do stacji Kostrzyn ma 240 kilometrów. Czynnych w ruchu towarowym jest 48 km, w ruchu pasażerskim - 2,7 km w Kaliszu Pomorskim. Pierwszy docinek łączący Barlinek z Głazowem otwarto 31 października 1883 r.