NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koniec linii Racibórz – Syrynia

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 22.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-22 12:01:14 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I OK - nie warto płakać nad trasami, które tylko generują koszty i nic poza tym. Jasne, że każda likwidacja wywołuje pewien żal, ale likwidacja likwidacji nierówna i czasem właśnie takie rozwiązanie jest najlepsze.

BTW, chciałbym zwrócić uwagę na jedną istotną rzecz. Otóż cytat: "Linia do Pszowa pojawia się po raz ostatni w edycji sieciowego rozkładu jazdy 1974/75. Rozkład zakładał wtedy trzy pary kursów dowożących na trzy kopalniane zmiany."

I...no właśnie - "trzy kopalniane zmiany". Czyli kursy pociągów, choć okrojone, były jednak dopasowane do godzin pracy kopalni i można wnioskować, że dobrze służyły jej pracownikom. Zupełnie inaczej niż w Wielbarku, gdzie urzędnicza nadgorliwość (czy raczej "niedogorliwość") skutecznie niemal z marszu uwaliła wiadome pociągi.
2015-07-22 12:23:44 Autor: Gość
---.static.ip.netia.com.pl
@PiotrW

Sprawa nie jest taka prosta.

Po pierwsze - linia nie generuje żadnych kosztów, bo jest zamknięta, nie jest na niej robione kompletnie nic. Linie kolejowe są zwolnione z podatku od gruntów, więc podatków za to też się nie płaci.

Po drugie - na linii jest obecne stowarzyszenie TEK, które własnymi siłami patroluje linię drezynami, usuwa z niej roślinność, przewozi ZA DARMO ludzi. Od kiedy linią opiekuje się TEK, to nie znikło z niej praktycznie nic. Niewiele jest zamkniętych linii kolejowych, na których drezyniarze są tak aktywni.

Po trzecie - na byłej KWK "Anna" ciągle zalega masa kamienia, która przewożona jest do Bukowa ciężarówkami. Z byłej stacji Syrynia istnieje ciągle bocznica do Bukowa, kamień mógłby jeździć po torach. Zapotrzebowanie na przewozy po linii więc ciągle jest.

Po czwarte - samorządy lokalne są zainteresowane przejęciem linii kolejowej, więc nie ma po co jej likwidować. PLK chce jednak uparcie likwidacji. Coś mi śmierdzi w tej sprawie.
2015-07-22 12:39:32 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Linia Racibórz Markowice-Pszów jest naprawdę bardzo malowniczą linią i przebiega przez ciekawe turystyczne miejsca (arboretum, rezerwat przyrody, dawne grodzisko). Idealnie nadaje się na jakąś kolej drezynową tak samo jak linia Cieszyn-Bielsko. W Polsce płn udało się już takie turystyczne linie utrzymać, najlepszym przykładem jest uruchamiana tylko latem przez stowarzyszenie linia Kętrzyn-Węgorzewo. Osoby które kiedykolwiek jechały do Pszowa wiedzą, że linia ma duże walory widokowe, szczególnie na kilku ostatnich kilometrach kiedy bardzo pnie się w górę.
2015-07-22 13:00:07 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Planowana jest budowa nowej drogi - w tym przypadku jakoś nikt nie podnosi argumentów "ekonomicznych". Nikt nie pyta ile milionów jest przeznaczanych na budowę nowych dróg, dzięki którym o kilka minut skróci się czas przejazdu, nikt nie pyta o koszty utrzymania, koszty wysypywania setek ton soli zimą, koszty setek latarni włączonych przez całą noc.

Pociągi regionalne są "nieekonomiczne" i nawet "nieekologiczne", jak twierdzą miłośnicy lobby drogowego. Natomiast tysiące ton soli zimą, tysiące włączonych latarni, tysiące wyciętych drzew, snoby spalające paliwo dla przewiezienia tylko swoich 4 liter - to jest dopiero ekonomia i ekologia.
2015-07-22 13:50:04 Autor: siekierowy
---.adsl.inetia.pl
Jest to zwyczajne draństwo. Na obwodnicy Jastrzębia (zwanej szumnie Drogą Główną Południową) jakoś dało się zrobić przejazd dla ślepo zakończonej kopalnianej bocznicy! Nikt też nie rozwalił linii 306 z powodu obwodnicy Prudnika - wkrótce potem koleją zainteresowało się wojsko i trwa remont.
2015-07-22 14:09:55 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Lint:
"Linia Racibórz Markowice-Pszów jest naprawdę bardzo malowniczą linią i przebiega przez ciekawe turystyczne miejsca (arboretum, rezerwat przyrody, dawne grodzisko). Idealnie nadaje się na jakąś kolej drezynową tak samo jak linia Cieszyn-Bielsko. W Polsce płn udało się już takie turystyczne linie utrzymać, najlepszym przykładem jest uruchamiana tylko latem przez stowarzyszenie linia Kętrzyn-Węgorzewo. Osoby które kiedykolwiek jechały do Pszowa wiedzą, że linia ma duże walory widokowe, szczególnie na kilku ostatnich kilometrach kiedy bardzo pnie się w górę."
tylko skończony debil i prawdziwy busiarz uważna na linii Cieszyn-Bielsko powinna być kolej drezynowa. niestety lint ma wpływy wśród przewoźników autobusowych dlatego namawia do likwidacji linii kolejowych. rozumiesz busiarzu że nikt nie chce zdezelowanym złomem tylko wygodnymi pociągami na linii bielsko-cieszyn.
jestem za przywróceniem pociagów na linii Cieszyn-Bielsko.
2015-07-22 14:50:49 Autor: Gość
---.static.ip.netia.com.pl
Lint ma rację do do linii 176 i jej odgałęzienia - tory idą przez bardzo ciekawe tereny. Jechałem i pomagałem przy odkrzaczaniu kawałka linii, więc wiem co piszę.

Odcinek podg. Racibórz Markowice do stacji Syrynia jest całkowicie przejezdny, w dodatku linia nie jest w takim kiepskim stanie. Likwidacja tej linii jest więc kompletnym sabotażem, tym bardziej, że są podmioty zainteresowane dalszym użytkowaniem linii.
2015-07-22 16:00:39 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ano to chyba że tak. Przyznaję, że zanim wysłałem post spojrzałem na mapę i wyszło mi, że linia biegnie w oddaleniu od czegokolwiek (= nie ma sensu jej utrzymywanie), stąd takie a nie inne stanowisko.

Jeśli jednak to nie jest taka sobie po prostu linia, a na dodatek ktoś się nią opiekuje to faktycznie usilne dążenie do jej likwidacji jest, hm, co najmniej dyskusyjne...

PS. Może tak uderzyć do p. premier w tej sprawie? Ona teraz wszystkim wszystko obiecuje... Dobra - to jest polityczna złośliwostka. :-)
2015-07-22 18:59:28 Autor: @szczur
---.dynamic.chello.pl
Jeśli chodzi o drogi gminne ze środków własnych to może i masz rację, ale grubo się mylisz, jeśli o fundusze unijne chodzi: każda inwestycja musi mieć Studium Wykonalności weryfikujące jej opłacalność społeczno-ekonomiczną i to właśnie z uwzględnieniem kosztów czasu, zanieczyszczenia środowiska czy wypadków, a więc tzw. kosztów zewnętrznych.
2015-07-23 00:09:08 Autor: gośc
---.Red-83-56-237.dynamicIP.rima-tde.net
Coś jest chyba nie tak w tej POlsce i na kolei skoro budowany zbiornik Racibórz Dolny w którego niecce ma być wydobywany przez 30 lat żwir i całośc idzie i niszczy drogi od Nieboczów i Syryni po Wodzisław Śląski i A1. Dlaczego w Syryni nie powstanie bocznica dla kopalni żwiru w Bukowie, Ligocie Tworkowskiej i Nieboczowach? Przecież odcinek z Olzy do Syryni powinien być bocznicą a stacja w Syryni punktem ładunkowym dla żwirowni. Oto POlska tory są, zakłady przemysłowe są (żwirownie) tylko każdy to ma gdzieś...
2015-07-23 15:21:30 Autor: ~xyz
---.64.128.5
prezydent Wodzisławia: "Zawsze jestem otwarty na propozycje entuzjastów. Jeśli do tego ich plany mają służyć wszystkim mieszkańcom i wzbogacać naszą ofertę turystyczną, to z całą pewnością wiem, że warto wesprzeć taki projekt"
http://www.old.wodzislaw-slaski.pl/aktualnosc,18860,pl.htm

prezydent Raciborza: "Poprzez regionalną drogę Racibórz – Pszczyna planujemy uławić dostęp do autostrady A1. Właśnie byłem w PKP PLK w Warszawie by rozmawiać o kolizji z przebiegiem linii kolejowej nr 176 od Pszowa do Markowic, która już 3 lata jest nieczynna. Będziemy wspólnie z PKP zmierzać do likwidacji tej linii. Jej utrzymanie wiąże się z bardzo kosztownym projektowaniem rozwiązania mostowo-wiaduktowego na terenie Brzezia co podniosłoby koszty budowy drogi regionalnej o 50 mln zł."
http://www.nowiny.pl/110793-miroslaw-lenk-zapowiada-rozstane-sie-z-bliskimi-wspolpracownikami.html
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS