NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Kombud podwykonawcą Torpolu w projektach na kolej do portów w Szczecinie i Świnoujściu

| inf. pras. 20.09.2019 31

Kombud podwykonawcą Torpolu w projektach na kolej do portów w Szczecinie i Świnoujściu
fot. Port Szczecin
Torpol poinformował o podpisaniu dwóch umów podwykonawczych z Zakładami Automatyki Kombud na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w związku z projektem poprawy dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu, o wartości odpowiednio 124 mln i 96,1 mln złotych netto.
Jak informowaliśmy w lipcu, zakres prac obejmie stacje Szczecin Port Centralny i Świnoujście - infrastrukturę kolejową w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski (teren Portu Szczecin), a także tory zdawczo-odbiorcze (teren Portu Świnoujście). W Szczecinie i Świnoujściu planowane prace obejmują przebudowę ok. 100 km torów, 3 wiaduktów i mostu. Planowana jest także elektryfikacja niektórych torów.

Inwestycja jest również ogromnym przedsięwzięciem pod względem automatyki kolejowej. Łącznie w obu projektach powstanie 10 połączonych, komputerowych systemów stacyjnych sterowanych z lokalnych nastawni.  – Strategia inwestycji we własne komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym przynosi efekty. Jestem dumny, że nasze rozwiązania, kompetencje i niezawodność są doceniane przez największe firmy na rynku – mówi Kazimierz Frąk, prezes zarządu w Zakładach Automatyki Kombud.

Na stacji Szczecin Port Centralny zaprojektowany w Polsce system MOR-3 będzie kontrolował łącznie 349 napędów zwrotnicowych i wykolejnicowych, 473 semafory oraz 547 głowic licznika osi. Nowa automatyczna sygnalizacja powstanie na 6 przejazdach kategorii A i 1 kategorii C.

Stacja Świnoujście Port zostanie wyposażona w komputerowe systemy stacyjne nadzorujące prace 189 napędów zwrotnicowych i wykolejnicowych, 270 semaforów i 347 głowic licznika osi. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja na 11 przejazdach kategorii A oraz 2 kategorii C.

Jak informował w lipcu Grzegorz Grabowski, prezes grupy Torpol. – W przypadku kontraktów w Szczecinie i Świnoujściu, udzielane są zaliczki wynoszące w sumie 10% brutto ich wartości (ok. 177 mln zł), ułatwiające finansowanie tego zadania i sprawną jego realizację.

W ramach projektu, na stacji Szczecin Port wybudowanych zostanie 61 km torów, z czego blisko 5 km na terenie Portu Szczecin. Na stacji Świnoujście zostanie wybudowanych 34 km torów, z czego 2 km na terenie Portu Morskiego w Świnoujściu.  Łączna wartość projektów realizowanych przez Torpol na podstawie umowy z PKP PLK i Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście umowy to 1,44 mld zł netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5