NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kolejowy Tetris. PKP Energetyka podejmuje internetowe wyzwanie

| inf. pras. 19.10.2019 4,1k

Policja, straż pożarna, pogotowie, wojsko – służby z całego świata biorą udział w Tetris Challenge. Wyzwanie podjęli także pracownicy PKP Energetyka. Teraz każdy może zajrzeć do pociągu sieciowego i obejrzeć sprzęt używany przez pracowników dbających o prawidłowe funkcjonowanie sieci trakcyjnej. To dzięki nim prąd płynie nieprzerwanie i podróżujący koleją na czas docierają do celu.
Tetris Challenge to wyzwanie, które stało się hitem internetu. Policjanci, pracownicy pogotowania ratunkowego, żołnierze zmieniają siebie i sprzęt, którego używają w codziennej pracy, w kolorową układankę, przypominającą znaną na całym świecie grę logiczną Tetris. Następnie, z lotu ptaka, robią zdjęcie i wrzucają je do sieci. Dzięki zabawie mamy niepowtarzalną okazję, by podejrzeć, jak wygląda wyposażenie radiowozów, karetek pogotowia, wozów strażackich, a teraz także pociągu sieciowego używanego przez PKP Energetyka.

- Tetris Challenge to fajna zabawa. Kiedy nasi pracownicy dowiedzieli się o tej akcji – pierwsze skojarzenie, jakie się nam nasunęło, to Kaizen i program Krok po kroku. Kaizen to sposób myślenia, według którego właściwe rzeczy zawsze znajdują się na właściwym miejscu, to tak, jak w gierce Tetris. Dzięki takiemu podejściu pracuje nam się łatwiej, efektywniej – mówi Grzegorz Kaliński, zastępca kierownika sekcji, PKP Energetyka.

Kaizen to japońska filozofia zarządzania, która przyczynia się m.in. do poprawy jakości, eliminacji nieefektywności, właściwej organizacji stanowiska pracy oraz optymalizacji procesów. W tym podejściu dużą zmianę osiąga się dzięki wielu, często niewielkim ulepszeniom (dlatego Kaizen często określa się jako metodę małych kroków). Doskonalenie zaczyna się od pojedynczego pracownika, a proces jest ciągły – jedna zmiana pociąga za sobą kolejne. Co ważne, w program zaangażowana jest cała firma, na wszystkich jej poziomach. PKP Energetyka rozpoczęła wdrażanie Kaizen w 2017 r. w ramach dedykowanego programu Krok po kroku. Efektem wprowadzonych zmian są: wzrost jakości pracy, bezpieczeństwa i zaangażowania, ponad 360 000 zaoszczędzonych rocznie roboczogodzin, które przeznaczono m.in na rozwój kompetencji pracowników.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45789)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5