NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kolejowy rok 2018 na Warmii i Mazurach: Pojawią się 3 zmodernizowane EN57

| Michał Szymajda 05.01.2018 2,7k

Kolejowy rok 2018 na Warmii i Mazurach: Pojawią się 3 zmodernizowane EN57
Trójczłonowy, warmińsko-mazurski ElfFot. Przewozy Regionalne
270 milionów złotych przekaże samorząd województwa warmińsko-mazurskiego na wykonywanie przewozów i niezbędne inwestycje w tabor. Nie należy spodziewać się rewolucji na torach.
Wieloletnie porozumienie samorządu województwa z Przewozami Regionalnymi zostało podpisane pod koniec 2015 roku na lata 2016–2020. Co roku podpisywany jest jednak aneks do umowy, który ustala warunki dalszej współpracy.

W 270 milionach ponad 221 mln zł stanowią środki z budżetu województwa, natomiast ok. 48 mln zł z funduszu kolejowego.

– Usługi świadczone przez Spółkę Przewozy Regionalne stoją obecnie na wysokim poziomie. Naszemu regionowi są potrzebne inwestycje kolejowe. One zwiększają komfort i szybkość przemieszczania się po Warmii i Mazurach. Poprzez naszą współpracę uszczelnia się także sieć kolejowa w całym województwie – powiedział Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.

– Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego jako pierwszy w Polsce podpisał z nami taką umowę o współpracy. Otworzyła ona nowe możliwości. Naszym głównym celem jest obecnie osiągnięcie trwałej stabilizacji i rozwój spółki. A właśnie dzięki współpracy z urzędem marszałkowskim możemy to wszystko osiągnąć – mówił Krzysztof Zgorzelski.

Samorząd użycza tabor, zmodernizuje jeden EN57

Samorząd województwa, jak co roku, przekazał w użyczenie spółce pięć autobusów szynowych SA 106, sześć autobusów szynowych SA 133, jeden trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny Elf i jeden dwuczłonowy elektryczny zespół trakcyjny Impuls.

W tym roku planowany jest również zakup zmodernizowanego trójczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego na bazie konstrukcji EN57 w ramach RPO Warmia i Mazury na lata 2014–2020 (więcej na ten temat piszemy tutaj), natomiast operator w ramach umowy wyśle na Warmię i Mazury 2 z 36 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57.

W 2018 roku praca eksploatacyjna PolRegio na Warmii i Mazurach wyniesie 3 000 480,513 poc-km, w tym: 250 900,96 poc-km w ramach porozumienia z województwem pomorskim realizowanego na liniach Iława-Malbork (linia nr 9), Gdynia-Olsztyn (linia nr 353/9) i Malbork-Elbląg (linia 204).

Zmiany w rozkładach ze względu na modernizacje torów

Urząd marszałkowski przypomina, że w 2018 roku modernizowana będzie linia z Działdowa do Olsztyna (linia nr 216). Warta 267,6 mln zł netto inwestycja rozpocznie się 22 stycznia 2018 roku. 1 marca rozpocznie się z kolei modernizacja linii Szczytno – Pisz – Ełk (linia nr 219). Projekt realizowany będzie ze środków Programu Rozwoju Polski Wschodniej, a jego wartość wynosi 290 mln zł netto.

Realizowane będą ponadto prace projektowe na linii z Gutkowa do Braniewa (linia nr 221), gdzie znajduje się coraz ważniejszy węzeł przeładunkowy towarów. Z kolei linia Ełk – Korsze (linia nr 38) umożliwi szybsze przejazdy elektrycznymi pociągami przez Ełk do Białegostoku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5