Prace budowlane na linii kolejowej E59 między Poznaniem Głównym a Szczecinem Dąbie są prowadzone równolegle na kilku odcinkach. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów na przystankach Pamiątkowo i Baborówko. Pierwsze efekty prac widać także na szlaku Szamotuły – Wronki. Po zakończeniu modernizacji najszybsze pociągi pokonają trasę Poznań – Szczecin Dąbie w 90 minut – informuje PKP PLK.
Ostatnia prosta w WielkopolsceSzlak Szamotuły – Wronki to ostatni odcinek modernizowanej linii kolejowej E59 w województwie wielkopolskim. Dalsze prace będą prowadzone między Słonicami a Szczecinem w województwie zachodniopomorskim. Szamotuły i Wronki to ważne stacje obsługujące lokalny i regionalny ruch pasażerski oraz ruch towarowy związany z transportem materiałów i produktów do dużych zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w tych miastach. Po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów oraz znikną tzw. wąskie gardła i poprawi się przepustowość linii.
Między Szamotułami a WronkamiNa prawie 9- kilometrowym odcinku Pęckowo – Wronki pociągi kursują wahadłowo po jednym torze. Na drugim ze modernizowanych układana jest nawierzchnia kolejowa oraz montowana jest nowa sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Prowadzone są też tzw. roboty okołotorowe (melioracyjne, telekomunikacyjne). Po zakończeniu tych prac pociągi czasowo będą jeździły po obu torach. Drugi tor będzie modernizowany w kolejnych miesiącach.
W Szamotułach trwa przebudowa układu torowego na stacji. W kolejnym etapie będą przebudowywane perony, które zostaną podwyższone do 76 cm, dzięki czemu korzystanie z pociągów stanie się ma wygodniejsze. Na stacji Wronki prowadzone są roboty ziemne oraz torowe. Przed stacją od strony Poznania, budowany jest w miejsce istniejącego przepustu, nowy most. Kończą się prace przy budowie peronu nr 2. Budowane jest przejście pod torami, które pozwoli wygodnie i bezpiecznie dojść na perony. Dzięki wydłużeniu przejścia podziemnego do ulicy Towarowej, mieszkańcy Osiedla na górce zyskają wygodne przejście do drugiej części miasta.
Dla pasażerówJak przypomina PLK, dzięki inwestycji skróci się czas podróży z Poznania do Szczecina. Na szlaku będzie mogło jeździć więcej pociągów. Wyremontowane stacje i przystanki będą dostosowane do osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego zapewnią przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe oraz nowoczesny system sterowani ruchem kolejowym. Więcej na temat inwestycji piszemy
w tym wątku.