NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kolejny przetarg na elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny

| Michał Szymajda 20.06.2018 20

Kolejny przetarg na elektryczne pociągi dla Lubelszczyzny
Wnętrze dwuczłonowego Elfa 2 z kujawsko-pomorskiegoFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Województwo lubelskie ponownie rozpisało przetarg na zakup 11 fabrycznie nowych, krótkich dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Do poprzedniego przetargu zgłosiła się tylko Pesa, ale zażądała kwoty, której urząd marszałkowski nie był w stanie zaakceptować.
To nie jest dobry czas na ogłaszanie przetargów na zakup taboru. Wszyscy krajowi producenci mają obecnie sporo pracy, więc nie bija się o przetargi z takim zapałem, z jakim robili to kilkanaście miesięcy temu. Dlatego mogą dość mocno windować ceny w górę. W poprzednim przetargu jedyny oferent – bydgoska Pesa – chciała otrzymać za 11 dwuczłonów 170,7 mln zł brutto, podczas gdy urząd marszałkowski wycenił zamówienie na 152,5 mln. zł. Dorzucenie różnicy nie wchodziło w grę i województwo odstąpiło od wyboru oferty unieważniając przetarg.

Dlaczego lubelskie chce krótkich pociągów?

Producenci, podobnie jak redakcja „Rynku Kolejowego”, byłi nieco zdziwieni decyzją o chęci zakupu krótkich, dwuczłonowych pociągów. Biorąc pod uwagę modernizację linii nr 7 z Lublina do Warszawy (z dobudową drugiego toru) oraz zakupy taboru, należy spodziewać się znacznego wzrostu zainteresowania przewozami, na który raczej nie odpowiedzą krótkie pociągi o pojemności niemal dwukrotnie mniejszej niż EN57 (chyba, że będą łączone w pary, jednak w tym wypadku lepiej i taniej kupić pociągi czteroczłonowe). Podobnie większego zainteresowania pociągami należy się spodziewać po całkowitej elektryfikacji linii Lublin – Rzeszów. Także producenci podkreślają, że pociągi dwuczłonowe są tylko niewiele tańsze od dłuższych pojazdów trójczłonowych, bo liczba silników trakcyjnych, kabin maszynisty i osprzętu elektrycznego jest podobna. Przyczynę zamówienia dwuczłonowych pojazdów tłumaczył nam urząd, o czym piszemy tutaj.

Lubelskie ponownie chce krótkich pociągów elektrycznych

Tymczasem właśnie pojawił się przetarg bardzo podobny do poprzedniego. Lubelskie wciąż chce pociągów dwuczłonowych, do ruchu regionalnego ruchu pasażerskiego, zdolnych rozpędzić się do 160 km/h i obsługujących perony o wysokości od 300 do 1000 mm. Kryterium oceny ofert jest okres gwarancji (40% wagi przetargu) i cena pojazdu (60%). Oferty w przetargu można składać do 31 lipca 2018 r.

O szczegółach specyfikacji będziemy mogli mówić za kilka dni. Prawdopodobnie nie różni się ona jednak stanowczo od tej z poprzedniego przetargu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (933)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (933)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS