Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Linia Lublin – Stalowa Wola Rozwadów przed modernizacją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły modernizację linii nr 68 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wraz z łącznicą o nr 565. Wiosną tego roku rozpoczną się większe roboty budowlane na jednotorowych szlakach trasy, w wyniku których nastąpi jej przebudowana i elektryfikacja. Obecny kształt ważnej dla tej części kraju „drogi żelaznej” odchodzi do przeszłości.

Linia nr 68 przed przebudową

Linia łącząca Lublin ze Stalową Wolą Rozwadów wybudowana została na początku XX w. Trasa odznaczała się dużą krętością, co w okresie II Rzeczpospolitej ograniczono w wyniku „prostowania”. Obecnie jest to linia jednotorowa, niezelektryfikowaną, z wyjątkiem krótkiego szlaku Lublin – Lublin Zemborzyce, który jest dwutorowy i zelektryfikowany. Prędkość dopuszczalna dla pociągów pasażerskich (szynobusy) obecnie wynosi od 80-120 km/h. Na linii obowiązują pewne ograniczenia, istotne zwłaszcza dla ruchu towarowego. To konieczność zachowania odpowiedniej długości składów oraz wyposażania ich w drugą lokomotywę dla zapewnienia sprawnego przejazdu przez wzniesienia.

Linia nr 68 jest najważniejszym połączeniem kolejowym województw lubelskiego i podkarpackiego. Jest tam prowadzony dość intensywny (jak na Polskę południowo–wschodnią) ruch pasażerski (na dobę po kilka par pociągów PolRegio i TLK), a po zamknięciu linii nr 7, zyskała ona na znaczeniu w ruchu towarowym.

Łącznica pozwalająca na ominięcie od północnego zachodu rozwadowską stację to linia nr 565 Charzewice – Stalowa Wola Rozwadów Towarowa o długości niespełna kilometra. To także linia jednotorowa, niezelektryfikowana. Jest ona wykorzystywana w ruchu towarowym i pasażerskim przez składy PKP Intercity.

Wybrane efekty modernizacji

W ubiegłym roku rozpoczęto realizację robót budowlanych w ramach zadania "Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją". Po realizacji przedsięwzięcia ma nastąpić m.in. skrócenie czasu przejazdu, poprawa bezpieczeństwa, likwidacja ograniczeń eksploatacyjnych, w szczególności dla ruchu towarowego, poprawa obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Nad całą trasą zawiśnie sieć trakcyjna. Wśród bardziej szczegółowych efektów prac można wymienić budowę nowych przystanków osobowych w Zaklikowie i Stalowej Woli (powstanie na linii nr 565), wydłużenie torów bocznych na stacji Kraśnik, prace na pięciu wiaduktach oraz przebudowę 19 peronów, zmianę lokalizacji trzech przystanków (Majdan, Niedrzwica Kościelna, Rzeczyca Kolonia). Całkowity koszt projektu to 568 995 978,74 zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych, przyznane w ramach programu Polska Wschodnia wynosi 462 598 356,48 zł. Realizacja projektu ma zakończyć się do 2020 r.

Prace rozpoczęto...

Zgodnie z założeniami prace budowlane rozpoczęto w ubiegłym roku. Ich pierwsze efekty są już widoczne na dwutorowym szlaku Lublin – Lublin Zemborzyce. Większe roboty, skutkujące brakiem przejezdności między Lublinem a Stalową Wolą Rozwadów rozpoczną się wczesną wiosną 2018 r. Wszelkie prace budowlane mają zostać wykonane do końca przyszłego roku.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć wykonanych na „lubelskim” odcinku linii nr 68. Już niebawem obecny kształt trasy przejdzie do historii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5