Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Oferty na studium modernizacji linii od Katowic do Sosnowca Jęzor częściowo w budżecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Oferty na studium modernizacji linii od Katowic do Sosnowca Jęzor częściowo w budżecie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAZdjęcie ilustracyjne
Sześć ofert wpłynęło w przetargu na wykonanie studium wykonalności dla kilku linii, które pomogą wyprowadzić ruch kolejowy z Katowic w kierunku wschodnim, przez Mysłowice i Sosnowiec Jęzor. Połowa z nich mieści się w budżecie.

PKP PLK zamierza przeznaczyć na dokumentację 13,3 mln zł netto. W tej kwocie zmieściła się najtańsza, krakowska spółka Ivia, z ofertą wartą 9,8 mln zł netto, warszawska Infra – Centrum Doradztwa w konsorcjum z Instytutem Kolejnictwa (13 mln zł netto) oraz Idom Inżynieria wraz z Idom Consulting (13,2 mln zł netto.) Poza kosztorysem znalazły się oferty Multiconsult Polska, TPF oraz Schuessler-Plan. Kolejarze ogłosili przetarg ostatniego dnia marca, teraz PKP PLK będzie analizowało oferty i wybierze którąś z nich.

Studium wykonalności będzie opracowywane do 2023 roku włącznie. Stworzenie dokumentu wynika z potrzeby modernizacji kilku linii kolejowych od Katowic Muchowca do Sosnowca Jęzor. To odcinek, którym w kierunku wschodnim wyjeżdżają z Katowic zazwyczaj pociągi pasażerskie i towarowe, które przez Jaworzno Szczakową zmierzają dalej w kierunku Krakowa.

W ramach studium modernizacji linii wykonawca dokumentacji przeanalizuje możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice. Założeniem planowanej inwestycji jest oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co przyczyni się do zwiększenia przepustowości na liniach pasażerskich i towarowych. Częścią analizy jest także możliwość budowy nowych przystanków, m.in. Mysłowice Kopalnia. Wydłużeniu, z myślą o pociągach towarowych, miałaby ulec część torów stacyjnych w takich lokalizacjach jak Siemianowice Śląskie, Katowice Szopienice Płn., Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śl. Odbudowana miałaby być zaniedbana infrastruktura peronowa.

Kompleksowa modernizacja odcinka od Sosnowca Jęzor do Katowic byłaby ostatnim, ale bardzo istotnym elementem modernizacji magistrali E30, która za kilkanaście miesięcy ma zakończyć się między Krakowem a stacją Sosnowiec Jęzor.

Więcej na temat projektu można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Infrastruktura

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Roman Czubiński 16 września 2021

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Pasażer

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Michał Szymajda 07 lutego 2020

Nowy przejazd pod torami szeroki jak tor Formuły 1

Infrastruktura

Zobacz również:

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Infrastruktura

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Roman Czubiński 16 września 2021

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Pasażer

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Michał Szymajda 07 lutego 2020

Nowy przejazd pod torami szeroki jak tor Formuły 1

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5