Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejne zamknięcie trasy Tomaszów Maz. – Skarżysko-Kam. Roboty także w sierpniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejne zamknięcie trasy Tomaszów Maz. – Skarżysko-Kam. Roboty także w sierpniu
fot. Kasper Fiszer
Ponownie wstrzymany został ruch pociągów pasażerskich na linii 25 łączącej województwa łódzkie i świętokrzyskie. Komunikację zastępczą znów wprowadzić musiała więc Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która niedawno przejęła tam większość połączeń. Pasażerowie przesiądą się do autobusów także w sierpniu.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna musiała wprowadzić autobusową komunikację zastępczą na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna już ok. pięć miesięcy po rozpoczęciu obsługi tego odcinka. W ramach poprzedniej tzw. korekty rozkładu jazdy na kilka tygodni zarządca sieci kolejowej zamknął bowiem trasę w związku z budową mostu nad Pilicą na sąsiedniej linii nr 22, co wiązało się z ograniczeniami w funkcjonowaniu stacji w Tomaszowie. Również aktualnie pasażerowie przewożeni są autobusami zastępczymi, jednak tym razem powodem wprowadzenia zmian są roboty torowe na samej linii nr 25 Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna – Dębica.

Za dwa miesiące utrudnienia powrócą

– Na trasie Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna zaplanowano naprawę bieżącą toru oraz czyszczenie tłucznia – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty potrwają jeszcze niecałe dwa tygodnie i zakończą się 28 czerwca. W tym czasie wszystkie pociągi są zastępowane autobusami. Dotyczy to również kursów Polregio pomiędzy Skarżyskiem a Opocznem oraz jednej pary pociągów tego przewoźnika do i z Łodzi.

Choć pociągi ŁKA i Regio wrócą na trasę niedługo po rozpoczęciu wakacji, wkrótce ich kursowanie zostanie ponownie wstrzymane. Tym razem utrudnienia będą wprowadzone na znacznie krócej, bo tylko na trzy dni – 22, 23 i 24 sierpnia. – Roboty remontowo-utrzymaniowe obejmą odcinki szlaków Opoczno – Końskie oraz Tomaszów Mazowiecki – Bratków – wskazuje nasz rozmówca. Zapewnia on jednocześnie, że efektem działań będzie poprawa bezpieczeństwa, sprawności i komfortu podróżowania.

O kilkadziesiąt minut dłużej w podróży

– Wszystkie zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy – stwierdza Rafał Wilgusiak. W związku z utrudnieniami znacznie wydłużony został czas przejazdu. Z Łodzi Fabrycznej do Skarżyska-Kamiennej dotrzemy bowiem z przesiadką na autobus w ok. 3,5 godz. To wynik porównywalny z osiągalnym na okrężnej trasie przez Warszawę i Radom. Zazwyczaj przejazd pociągiem bezpośrednim trwa o ok. 40 min krócej.

Mija półtora roku od wznowienia obsługi trasy Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Początkowo wszystkie pociągi obsługiwało tam Polregio, rok później łódzki samorząd regionalny zlecił jednak realizację swoich połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wcześniej regularny ruch międzywojewódzki był prowadzony tylko do roku 2009.

Wczoraj (19 czerwca) PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 w ramach programu Kolej Plus. Jak jednak pisaliśmy niedawno, wykonawca wstępnego studium modernizacji odcinka Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna rekomendował modernizację linii, ale bez jej elektryfikacji i budowy drugiego toru
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5