Koleje Czeskie ČD podpisały umowę ramową na dostawę kolejnych składów 7Ev z firmą Škoda Vagonka. Maksymalnie do przewoźnika trafi 11 dwuczłonowych pociągów. Trafią one na tory w ciągu czterech najbliższych lat.
Pierwsze dwa zamówione pociągi zostaną skierowane na regionalną linię kolejową łączącą Mosty koło Jabłonkowa z lotniskiem Ostrawa Mošnov. Zakup został dofinansowany przez kraj morawsko-śląski. Dofinansowanie wyniosło blisko 90 mln koron.
Wszystkie ezt będą dwusystemowe, przystosowane do sieci 3 kV prądu stałego i 25 kV prądu zmiennego. Pociągi będą mogły rozpędzać się do 160 km/h. Ezt w 65 procentach będą niskopodłogowe. Każdy będzie miał 52,9 m długości. Zmieści się w nim 149 siedzeń, z których 9 znajdzie się w pierwszej klasie. Pociągi będą wyposażone w system klimatyzacji, przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych toalety, audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz sieć WIFI.
To już kolejne zamówienie Kolei Czeskich na RegioPantery. W sierpniu 2014 roku ČD podpisały umowę na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń dalekobieżnych. Za kwotę około 94 mln euro zamówienie realizuje firma Škoda Vagonka. Ostatni z zamówionych pociągów wyjedzie na tory w roku 2016. Ze względu na przeznaczenie pociągów, jest w nich więcej miejsca na bagaż, zmieniono układ siedzeń – z przeznaczeniem dla pociągów dalekobieżnych. W każdym przedziale na stronę pociągu znajdują się jedne podwójne drzwi, a przedsionek jest oddzielony od przedziału drzwiami przesuwnymi. Niskopodłogowe pociągi są również klimatyzowane, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i matek z wózkami. Przy siedzeniach znajdują się gniazdka do zasilania laptopów i ładowarek telefonów komórkowych, a także elektroniczny system rezerwacji siedzeń oraz nowoczesna informacja pasażerska.
Pierwszy kontrakt Kolei Czeskich na dostawę RegioPanter został podpisany w 2011 roku i objął dostawę 19 pociągów. Te są jednak przeznaczone do obsługi linii regionalnych.
W kolejnych latach liczba ezt 7Ev zwiększy się w Kolejach Czeskich do 44. Wartość ramowej umowy, w ramach której zostanie dostarczonych 11 pociągów do obsługi tras regionalnych, to 1,2 mld koron.