PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły kolejny przetarg na przebudowę obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej, która jest przygotowywana do prędkości pociągów 250 km/h. Powtórzono też postępowanie na przygotowania podbicia torów dla tej prędkości.
[aktualizacja]
11 sierpnia PKP PLK otworzyły koperty z ofertami w przetargu na poniższe zadanie. Wpłynęło ich 5: od Trakcji SA (75,3 mln zł netto), spółki Polwar (73,7 mln zł netto), z Intopu Tarnobrzeg (54, mln zł netto), z Budimexu (72,7 mln zł netto), z konsorcjum Intop Warszawa i Sarinż (69,4 mln zł netto). Najbliżej zdobycia kontraktu jest więc samodzielnie startujący w konkursie ofert Intop Tarnobrzeg. Jednak i w tym wypadku, jeśli PLK zdecyduje się wybrać tą ofertę, będzie musiała sporo dołożyć. Pierwotnie zakładała bowiem wydatki na poziomie maksymalnie 39,8 mln zł netto.
Modernizacja 21 obiektów na CMKPrzedmiotem zamówienia jest modernizacja 21 obiektów. Chodzi o Cztery wiadukty (w km: 99,693; 101,970; 103,088; 104,275), dwa mosty (w km: 95,821; 99,246) oraz przepusty (w km: 93,966; 94,795; 95,470; 96,343; 97,380; 98,487; 100,538; 100,975; 101,820; 102,230; 102,995; 103,181; 104,964; 105,705; 106,196). Wszystkie położone są na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich robót budowlanych, przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” z TSI objętego zakresem zamówienia na każdym etapie, oraz w przypadku zmiany zakresu projektu w stosunku do zakresu określonego obowiązującą decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – opracowanie materiałów do wniosku o wydanie zmiany tej decyzji. Zamówienie obejmuje wykonanie zakresu rozbiórki i budowy obiektów inżynieryjnych, odtworzenia odwodnienia oraz usunięcie drzew i krzewów.
Wykonawcy zostaną wybrani na mocy kryterium ceny (80 proc.) i okresu gwarancji (20 proc.). Oferty będą przyjmowane do 8 sierpnia.
To kolejny przetarg na
przebudowę obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej. Trwają już
inwestycje w innych lokalizacjach. Jak informuje PKP PLK, docelowo, po modernizacji CMK oraz certyfikacji infrastruktury podniesienie prędkości do 250 km/h
planowane jest od rozkładu jazdy 2023/24.
Ogłoszony został też kolejny przetarg - na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na linii dla dostosowania do prędkości 250 km/h. To powtórzone postępowanie - w pierwszym
przekroczony został kosztorys i pozostało ono nierozstrzygnięte.