NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Kolejne przetargi na prace na CMK. Aż 21 obiektów do przebudowy [oferty]

| Jakub Madrjas 12.08.2020 121

Kolejne przetargi na prace na CMK. Aż 21 obiektów do przebudowy [oferty]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły kolejny przetarg na przebudowę obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej, która jest przygotowywana do prędkości pociągów 250 km/h. Powtórzono też postępowanie na przygotowania podbicia torów dla tej prędkości. 
[aktualizacja]

11 sierpnia PKP PLK otworzyły koperty z ofertami w przetargu na poniższe zadanie. Wpłynęło ich 5: od Trakcji SA (75,3 mln zł netto), spółki Polwar (73,7 mln zł netto), z Intopu Tarnobrzeg (54, mln zł netto), z Budimexu (72,7 mln zł netto), z konsorcjum Intop Warszawa i Sarinż (69,4 mln zł netto). Najbliżej zdobycia kontraktu jest więc samodzielnie startujący w konkursie ofert Intop Tarnobrzeg. Jednak i w tym wypadku, jeśli PLK zdecyduje się wybrać tą ofertę, będzie musiała sporo dołożyć. Pierwotnie zakładała bowiem wydatki na poziomie maksymalnie 39,8 mln zł netto.

Modernizacja 21 obiektów na CMK

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja 21 obiektów. Chodzi o Cztery wiadukty (w km: 99,693; 101,970; 103,088; 104,275), dwa mosty (w km: 95,821; 99,246) oraz przepusty (w km: 93,966; 94,795; 95,470; 96,343; 97,380; 98,487; 100,538; 100,975; 101,820; 102,230; 102,995; 103,181; 104,964; 105,705; 106,196). Wszystkie położone są na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie  wszystkich robót budowlanych, przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” z TSI objętego zakresem zamówienia na każdym etapie, oraz w przypadku zmiany zakresu projektu w stosunku do zakresu określonego obowiązującą decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – opracowanie materiałów do wniosku o wydanie zmiany tej decyzji. Zamówienie obejmuje wykonanie zakresu rozbiórki i budowy obiektów inżynieryjnych, odtworzenia odwodnienia oraz usunięcie drzew i krzewów.

Wykonawcy zostaną wybrani na mocy kryterium ceny (80 proc.) i okresu gwarancji (20 proc.). Oferty będą przyjmowane do 8 sierpnia.

To kolejny przetarg na przebudowę obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej. Trwają już inwestycje w innych lokalizacjach. Jak informuje PKP PLK, docelowo, po modernizacji CMK oraz certyfikacji infrastruktury podniesienie prędkości do 250 km/h planowane jest od rozkładu jazdy 2023/24.

Ogłoszony został też kolejny przetarg - na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie podbicia torów na linii dla dostosowania do prędkości 250 km/h. To powtórzone postępowanie - w pierwszym przekroczony został kosztorys i pozostało ono nierozstrzygnięte.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5