Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejne pociągi Pendolino odwołane, ale „sytuacja się poprawia”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejne pociągi Pendolino odwołane, ale „sytuacja się poprawia”
Fot. M. SzymajdaWnętrze Pendolino
Także 11 stycznia trzeba było odwołać kilka pociągów Pendolino i zastąpić je składami wagonowymi, kursy dwóch kolejnych składów EIP nie odbyły się. Sytuacja jest jednak sporo lepsza niż 9 stycznia.

Jeden z pociągów Pendolino nie odjechał dziś z Bielska-Białej do Katowic. Pasażerowie na tym odcinku podróżować mogli pociągami KŚ, a dalej, w kierunku Warszawy, innymi pociągami PKP Intercity. Odwołano też Pendolino na odcinku od Opola do Warszawy, a pasażerom przejazd umożliwiono pociągiem IC Nałkowska. Składy zastępcze, złożone z wagonów i lokomotyw za EIP uruchomiono w wypadku pojedynczych pociągów w relacji: Gliwice – Gdynia Główna, Gdynia Główna – Rzeszów, Jelenia Góra – Warszawa Wschodnia, Warszawa Wschodnia – Kraków Główny i Kraków Główny – Gdynia (szczegóły – TUTAJ). 

Drugi dzień z rzędu jest problem z obsługą odcinka linii kolejowej między Nowym Sączem a Krynicą, gdzie zamiast pociągów PKP Intercity jeżdżą autobusy. Do Warszawy nie dojechał też międzynarodowy pociąg Silesia z Czech, z uwagi na problem z siecią trakcyjną w Wodzisławiu Śląskim. Pasażerów przesadzono do pociągu KŚ, a z Katowic pozwolono im dojechać do Warszawy pociągiem Pendolino. Pięć składów IC w całym kraju pojechało, zamiast na Dartach, Flirtach czy ED74, w zestawieniu lokomotywa + wagony.

– Jeśli chodzi o składy Pendolino, sytuacja związana z ich dostępnością się poprawia, w najbliższych dniach spodziewamy się dalszej poprawy sytuacji – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy problemy z Pendolino dotyczy systemu, który zapobiega uszkodzeniu pantografu. System załącza się, gdy pantograf dotyka oszronionej, lub oblodzonej sieci trakcyjnej. Wówczas pantografy opuszczają się i nie chcą podnieść się ponownie. Nie jest to system, który montowany jest wyłącznie w Pendolino (jest także w lokomotywach Griffin), pozwala np. na uchronienie szybko jadącego składu przed trwałym uszkodzeniem z powodu zerwania pantografu, w efekcie uderzenia w lód osadzony na sieci. Takie uszkodzenie na długo mogą wyłączyć całą jednostkę z ruchu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5